Níže následují některá zajímavá fakta vztahující se k aktuálnímu závodu královské kubatury v Misanu.
Letos se závod MotoGP v Misanu pojede již podeváté v řadě.
První Grand Prix v Misanu se jela roku 1980. Závod třídy 500 ccm se jel na 40 kol. Okruh tehdy měřil 3448 metrů.
Během let 1980 až 1993 se v Misanu konalo deset Grand Prix.
Roku 1993 měl v Misanu Wayne Rainey vážnou nehodu, která ukončila jeho kariéru. Od té doby se třináct let závod v Misanu nekonal. Až roku 2007 se okruh vrátil zpět do kalendáře a od té doby již nikdy nechyběl.
Před návratem Misana do kalendáře mistrovství světa došlo na okruhu k změnám. Nyní dráha měří 4,1 km a jezdí se po ní v opačném směru než v minulosti.
Od návratu Misana zaznamenala na tomto okruhu nejvíce úspěchů značka Yamaha. Jezdci Yamahy získali šest výher. Značky Honda a Ducati mají každá po jednom triumfu.
Misano je jediným okruhem, na němž Honda nevyhrála v posledních čtyřech letech.
Nejúspěšnějším jezdcem v Misanu je Jorge Lorenzo. Jezdec z Mallorky zde zvítězil celkem čtyřikrát (jednou v dvěstěpadesátkách a třikrát v MotoGP).
Roku 2010 vyhrál v Misanu závod MotoGP Dani Pedrosa, který tehdy startoval z pole position. Od té doby už se nikomu v MotoGP nepodařilo v Misanu zvítězit po startu z prvního místa.
Misano je jedním ze tří okruhů (spolu s tratěmi Motegi a Phillip Island), kde Marc Márquez ještě nikdy nevyhrál závod královské kubatury.
V minulosti se konalo sedmnáct GP San Marina. První z nich se datuje do roku 1981. Tehdy se závod jel v Imole. Celkem se GP San Marina pořádala na třech okruzích. Kromě Misana a Imoly se jednalo i o Mugello.
Loňské vítězství Valentina Rossiho v Misanu ukončilo sérii třiadvaceti výher španělských závodníků.
Zajímavostí loňských závodů v Misanu byla skutečnost, že ve všech třech třídách dojeli na prvních dvou místech týmoví kolegové. Za vítězným Rossim v MotoGP dojel Lorenzo (oba Movistar Yamaha MotoGP; v Moto2 obsadili první dvě pozice Rabat a Kallio (oba Marc VDS Racing Team) a v Moto3 vyhrál Alex Rins před Alexem Márquezem (oba Estrella Galicia 0.0). Naposledy se něco podobného stalo roku 1996 v Holandsku, kdy v pětistovkách obsadili první dvě místa Mick Doohan a Alex Crivillé (oba Repsol Honda), v dvěstěpadesátkách dominovali Ralf Waldmann a Jürgen Fuchs (oba HB Honda Germany) a ve stopětadvacítkách obsadili dvě nejlepší místa Emilio Alzamora a Iván Goi (oba Cepsa EffeUno Matteoni).
(Zdroj: motogp.com)