Filippo Preziosi představil charakteristické rysy nové GP11

Ve středu proběhla v severoitalském lyžařském středisku Madonna di Campiglio prezentace nového modelu závodního prototypu tovární stáje Ducati a o změnách u GP11 hovořil jejich technický guru Filippo Preziosi.
Filippo Preziosi představil charakteristické rysy nové GP11

Generální ředitel je tělem i duší technikem a na prototypu GP11 intenzivně pracoval od posledního testu, který proběhl začátkem listopadu 2010 na okruhu ve Valencii. Spolu s kolegy od Ducati se snažili připravit letošní stroje tak, aby splnili požadavky obou jejich jezdců Valentina Rossiho a Nicky Haydena.

Pro Preziosiho je Desmosedici srdeční záležitost a není nic, co by o tomto motocyklu nedokázal zodpovědět. Při středeční prezentaci se zaměřil na hlavní změny, kterými GP11 v průběhu zimní přestávky prošla a kompletně nová aerodynamika je pouze jedna část z řady konstrukčních změn.

„Hlavní změny jsou u motoru, ty jsou interní a externí a jsou navrženy tak, aby bylo dosaženo mnohem příznivější, plošší křivky točivého momentu,“ řekl ve středu Filippo Preziosi. „Hlavním cílem změn v aerodynamice je snížení tření a tudíž zlepšení nejvyšší maximální rychlosti při minimalizaci zvedání předního kola.“

„U podvozku máme jinou tuhost a krut, zadní kyvné rameno má také jinou tvrdost. Vyrábíme novou přední vidlici pro Sepang, přizpůsobenou k odpružení 2011,“ pokračoval Preziosi. „V rámci elektroniky pracujeme hlavně na omezení jízdy po zadním kole a na řízení trakce. Od sedmnáctého do devatenáctého ledna budeme v Jerezu s Francem Battainim a Vittorianem Guareschim na dráze.“

Ohledně spolupráce s Valentinem Rossim na vývoji motocyklu, Felippe Preziosi dále uvedl: „Dokáže technikům říct množství velmi přesných informací a je překvapivé, jak klidně to všem dokáže podat a analyzovat všechna data. Není to vůbec jednoduché, když jste pod tlakem. Jsme také rádi, protože Jerry (Jeremy Burgess) a ostatní chlapi se velmi dobře začlenili mezi naše lidi. Mají obrovské zkušenosti a my se snažíme přidat ty naše a společně vytvořit lepší motocykl.“

„Rád bych ještě jednou poděkoval Yamaze za to, že Valentinovi umožnili testovat, což pro nás bylo opravdu důležité, protože jsme měli hodně priorit, na kterých bylo nutné zapracovat. Potom jsme mohli stanovit jejich správné pořadí, takže nyní pracujeme na těch částech, o kterých jsme rozhodli, že mají tu nejvyšší prioritu.“

Ohledně Rossiho zatím nedoléčeného zranění ramene, Preziosi závěrem řekl: „Zranění je určitě velký problém vzhledem k důležitosti zimních testů. Nemyslím, že kvůli tomu dokážeme zvládnout zimní testy tím nejlepším způsobem, ale velmi intenzivně pracujeme. Letos je pro mě hlavním cílem vývoj motocyklu.“

Ducati Desmosedici GP11 – technické parametry:

Klepněte pro větší obrázek

Motor: kapalinou chlazený, čtyřdobý V4, úhel válců 90°, Desmosedici DOHC, čtyři ventily na válec
Objem motoru: 799ccm
Maximální výkon: přes 200 Hp (150 KW)
Maximální rychlost: přes 310 km/h
Převodovka: šestirychlostní kazetová s alternativními převodovými poměry, suchá lamelová spojka, sekundární převod řetězem
Palivo: Shell Racing V-Power
Olej: Shell Advance Ultra4
Zapalování: Magneti Marelli
Výfukový systém: Termignoni
Odpružení: Öhlins – přední vidlice upside-down 48mm, zadní tlumič Öhlins, nastavitelné předpětí, komprese a odskok
Pneumatiky: Bridgestone 16,5“ přední a zadní
Brzdy: Brembo – dva přední 320mm karbonové kotouče a čtyřpístkové třmeny. Jeden zadní ocelový kotouč s dvoupístkovým třmenem.
Hmotnost: 150 Kg

 

12:25 | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
12:09 | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
11:35 | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
11:35 | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |