Filippo Preziosi představil charakteristické rysy nové GP11

Filippo Preziosi představil charakteristické rysy nové GP11

Ve středu proběhla v severoitalském lyžařském středisku Madonna di Campiglio prezentace nového modelu závodního prototypu tovární stáje Ducati a o změnách u GP11 hovořil jejich technický guru Filippo Preziosi.

Generální ředitel je tělem i duší technikem a na prototypu GP11 intenzivně pracoval od posledního testu, který proběhl začátkem listopadu 2010 na okruhu ve Valencii. Spolu s kolegy od Ducati se snažili připravit letošní stroje tak, aby splnili požadavky obou jejich jezdců Valentina Rossiho a Nicky Haydena.

Pro Preziosiho je Desmosedici srdeční záležitost a není nic, co by o tomto motocyklu nedokázal zodpovědět. Při středeční prezentaci se zaměřil na hlavní změny, kterými GP11 v průběhu zimní přestávky prošla a kompletně nová aerodynamika je pouze jedna část z řady konstrukčních změn.

„Hlavní změny jsou u motoru, ty jsou interní a externí a jsou navrženy tak, aby bylo dosaženo mnohem příznivější, plošší křivky točivého momentu,“ řekl ve středu Filippo Preziosi. „Hlavním cílem změn v aerodynamice je snížení tření a tudíž zlepšení nejvyšší maximální rychlosti při minimalizaci zvedání předního kola.“

„U podvozku máme jinou tuhost a krut, zadní kyvné rameno má také jinou tvrdost. Vyrábíme novou přední vidlici pro Sepang, přizpůsobenou k odpružení 2011,“ pokračoval Preziosi. „V rámci elektroniky pracujeme hlavně na omezení jízdy po zadním kole a na řízení trakce. Od sedmnáctého do devatenáctého ledna budeme v Jerezu s Francem Battainim a Vittorianem Guareschim na dráze.“

Ohledně spolupráce s Valentinem Rossim na vývoji motocyklu, Felippe Preziosi dále uvedl: „Dokáže technikům říct množství velmi přesných informací a je překvapivé, jak klidně to všem dokáže podat a analyzovat všechna data. Není to vůbec jednoduché, když jste pod tlakem. Jsme také rádi, protože Jerry (Jeremy Burgess) a ostatní chlapi se velmi dobře začlenili mezi naše lidi. Mají obrovské zkušenosti a my se snažíme přidat ty naše a společně vytvořit lepší motocykl.“

„Rád bych ještě jednou poděkoval Yamaze za to, že Valentinovi umožnili testovat, což pro nás bylo opravdu důležité, protože jsme měli hodně priorit, na kterých bylo nutné zapracovat. Potom jsme mohli stanovit jejich správné pořadí, takže nyní pracujeme na těch částech, o kterých jsme rozhodli, že mají tu nejvyšší prioritu.“

Ohledně Rossiho zatím nedoléčeného zranění ramene, Preziosi závěrem řekl: „Zranění je určitě velký problém vzhledem k důležitosti zimních testů. Nemyslím, že kvůli tomu dokážeme zvládnout zimní testy tím nejlepším způsobem, ale velmi intenzivně pracujeme. Letos je pro mě hlavním cílem vývoj motocyklu.“

Ducati Desmosedici GP11 – technické parametry:

Ducati Desmosedici GP11 - MotoGP 2011

Motor: kapalinou chlazený, čtyřdobý V4, úhel válců 90°, Desmosedici DOHC, čtyři ventily na válec
Objem motoru: 799ccm
Maximální výkon: přes 200 Hp (150 KW)
Maximální rychlost: přes 310 km/h
Převodovka: šestirychlostní kazetová s alternativními převodovými poměry, suchá lamelová spojka, sekundární převod řetězem
Palivo: Shell Racing V-Power
Olej: Shell Advance Ultra4
Zapalování: Magneti Marelli
Výfukový systém: Termignoni
Odpružení: Öhlins – přední vidlice upside-down 48mm, zadní tlumič Öhlins, nastavitelné předpětí, komprese a odskok
Pneumatiky: Bridgestone 16,5“ přední a zadní
Brzdy: Brembo – dva přední 320mm karbonové kotouče a čtyřpístkové třmeny. Jeden zadní ocelový kotouč s dvoupístkovým třmenem.
Hmotnost: 150 Kg

 

Doporučujeme

Články odjinud