Filippo Preziosi v rozhovoru o novém motoru Ducati

24 komentářů

odstraneno jannyk F1
26. listopadu • 11:51

Agathon: děkuji!!!!

Agathon
26. listopadu • 11:38

Důvodem použití systému Big-bang je lepší plnění válců v širším spektru otáček oproti klasickém rovnoměrnému zápalu. To i za cenu o něco nižšího maximálního výkonu. Proč ale obětují max výkon, když výkon je tak důležitý pro akceleraci?? Je to jednoduché: Co největší výkon potřebujeme mezi jednotlivými přeřazeními a výjezdy ze zatáček, tedy v určitém rozsahu otáček motoru - maximum integrálu křivky výkonu v tomhle rozsahu znamená maximum i pro zrychlení.Celé je to o něco složitější. Ty zápaly co psal s64 jsou ty samé co používá nová sériová Yamaha R1, viz stránky Yamahy - a ty se týkají řadového čtyřválce, navíc prototyp MotoGP může mít úhly odlišné. A Ducati vzhledem ke koncepci V4 bude mít pořadí zapalování zcela jistě jiné, protože už samotný V4 už má dost nerovnoměrné zapalování

starý dobrý Schumi
25. listopadu • 22:54

s64 : Tak,tak,..každému,co jeho jest vždyť bychom neměli co a koho obdivovat

s64
25. listopadu • 22:12

Nesnažme se nahlédnout motoristickým mágům pod pokličku.Vše jsou pouze naše dohady.Nikdy se nedozvíme,jak to přesně je.

odstraneno jannyk F1
25. listopadu • 22:11

mám v tom hokej
ale to neva, nejsem Jeremy Burgess

starý dobrý Schumi
25. listopadu • 22:02

domnívám se,že přenos síly není tak brutální, je hladší,..a tím méně práce pro elektroniku i jezdce.V sériovým bajku je čtyřválec mnohem hodnější a leccos promine,oproti dvouválci.

odstraneno jannyk F1
25. listopadu • 21:55

prosííím, stále přemýšlím nad tímhle: "....a zároveň vylepšuje přenos výkonu na silnici a lepší ovladatelnost" Čím konkrétně zlepšuje ovladatelnost? Je to tím intervalem "nepracovní fáze" válců? Znamená to, že v "nepracovní fázi" je vyvíjen menší nápor na pneumatiky, nebo na řídítka? Strašně se omlouvám, píšu to fakt stupidně, ale hledám logiku v tom, co bych ráda pochopila....hele, přinejhorším stačí zařvat "lehni" a já už se ptát nebudu. Děkuji

starý dobrý Schumi
25. listopadu • 21:05

jarpet : My jsme pokročili duševně a to taky není málo

Jaroslav Petřík (jarpet)
25. listopadu • 20:51

Tak to je dobrý počtení. Ač vyučený automechanik znám principy 2/4 taktů, ale něco tady za těch třicet let pokročilo.
A já to určitě nejsem )

starý dobrý Schumi
25. listopadu • 20:23

Honda-rs,s64 : já věděl,že to má někdo zmáklý

s64
25. listopadu • 19:35

System zapalování Big-Bang 270°- 180°- 90°- 180° spočívá v zapalování směsi ve válcích po dvou.Tato technologie zapalování kombinuje výhody vysokého výkonu čtyřválce s zátahem dvouválce a zároveň vylepšuje přenos výkonu na silnici a lepší ovladatelnost.

7ummy
25. listopadu • 12:59

Samozrejme nejvetsi mazec sou dvoutakty.

odstraneno jannyk F1
25. listopadu • 12:35

tak už jen pro doplnění, ať tu máme všecko čtyřdobý: http://fyzika.jreichl.com/index.php?sekce=browse&page=615

odstraneno jannyk F1
25. listopadu • 12:26

honda-rs: skvělé! krásně jsi mi to vysvětlil, pro mě dostačující, jsem jen laik, víc nepotřebuju jo a ten odkaz: super, moje maturitní otázka před stopadesáti lety

honda-rs
25. listopadu • 10:19

Pěkná ukázka dvoutaktu.
http://www.mjauto.cz/newdocs/keveney/www.keveney.com/twostroke.html

honda-rs
25. listopadu • 10:10

Ahoj všichni: To je od Schumiho hezké, že mi tak věří, ale mou specializací byly dvoutakty. Laicky řečeno: Screamer by měl mít pravidelné zapalování všech válců ( čtyčválec po 180° - dvouválec po 360° ) Bigbang by měl mít sadu zážehů blíž u sebe a pak delší pauzu - příklad 3 x 150° = čtyři zápaly za otočení 450°(buch150buch150buch150buch) a pak pauza 270°. Byl to jen příklad protože záleží na vyvážení motoru a to v některých případech nelze ideálně vyřešit ikdyž se používají samostatné vyvažovací hřídele. Tomu odpovídá i zvuk motoru který se podobá dvouválci (hlubší). Teoreticky lze sloučit dva a dva válce a mezery jsou dvě. Jak to mají stroje MGP ale netuším a nebude to asi nic veřejného.

odstraneno jannyk F1
24. listopadu • 23:49

DanR: děkuji tohle si budu muset ale při čtení malovat, jinak nemám šanci

DanR F1
24. listopadu • 23:39

jannyk: tady to máš popsaný
http://blogger.xs4all.nl/daisy/archive/2008/02/21/354910.aspx

odstraneno jannyk F1
24. listopadu • 20:26

starý dobrý Schumi: to by bylo príma, díky

starý dobrý Schumi
24. listopadu • 20:19

jannyk : Určitě ti odpoví ti,kdo mají páru o motocyklových motorech,..já trávil roky mezi auty,ale představuju si to podobně,..v prvém případě dvou protilehlých válců,by měly každé dva fungovat něco jako jednohup a v druhém případě postupně.Ale třeba honda-rs bude na tuty vědět.On se tu ukáže.

Adam46
24. listopadu • 19:39

taky by me to zajimalo

odstraneno jannyk F1
24. listopadu • 17:15

Prosím, jaký je rozdíl mezi big-bang stylem a screamer stylem? Je to tak, že big-bang je něco jako by se zapaloval dvouválec (tj.2+2 protilehlé válce se zapalují současně nebo téměř současně?) Screamer pak znamená, že je zapalování ve válcích nastaveno postupně pro každý jeden z nich v určitých stejných intervalech? Omlouvám se za naprosto laický až demagogický popis v mé otázce, ale dost by mě to zajímalo. Děkuji moc za polopatické vysvětlení pro laika

Adriana Kovářová
14. ledna • 16:50

máš to napsaný tady na blogu https://www.bolder.cz/

s64
24. listopadu • 15:42

Dobrý článek,alespoň jsem se dozvěděl něco z kuchyně Ducati.Doufám,že motory výborně pošlapou a chlapci na Duknách budou ve předu.

Doporučujeme

Články odjinud