Agathon: děkuji!!!!
Důvodem použití systému Big-bang je lepší plnění válců v širším spektru otáček oproti klasickém rovnoměrnému zápalu. To i za cenu o něco nižšího maximálního výkonu. Proč ale obětují max výkon, když výkon je tak důležitý pro akceleraci?? Je to jednoduché: Co největší výkon potřebujeme mezi jednotlivými přeřazeními a výjezdy ze zatáček, tedy v určitém rozsahu otáček motoru - maximum integrálu křivky výkonu v tomhle rozsahu znamená maximum i pro zrychlení.Celé je to o něco složitější. Ty zápaly co psal s64 jsou ty samé co používá nová sériová Yamaha R1, viz stránky Yamahy - a ty se týkají řadového čtyřválce, navíc prototyp MotoGP může mít úhly odlišné. A Ducati vzhledem ke koncepci V4 bude mít pořadí zapalování zcela jistě jiné, protože už samotný V4 už má dost nerovnoměrné zapalování
s64 : Tak,tak,..každému,co jeho jest vždyť bychom neměli co a koho obdivovat
Nesnažme se nahlédnout motoristickým mágům pod pokličku.Vše jsou pouze naše dohady.Nikdy se nedozvíme,jak to přesně je.
mám v tom hokej ale to neva, nejsem Jeremy Burgess
domnívám se,že přenos síly není tak brutální, je hladší,..a tím méně práce pro elektroniku i jezdce.V sériovým bajku je čtyřválec mnohem hodnější a leccos promine,oproti dvouválci.
prosííím, stále přemýšlím nad tímhle: "....a zároveň vylepšuje přenos výkonu na silnici a lepší ovladatelnost" Čím konkrétně zlepšuje ovladatelnost? Je to tím intervalem "nepracovní fáze" válců? Znamená to, že v "nepracovní fázi" je vyvíjen menší nápor na pneumatiky, nebo na řídítka? Strašně se omlouvám, píšu to fakt stupidně, ale hledám logiku v tom, co bych ráda pochopila....hele, přinejhorším stačí zařvat "lehni" a já už se ptát nebudu. Děkuji
jarpet : My jsme pokročili duševně a to taky není málo
Tak to je dobrý počtení. Ač vyučený automechanik znám principy 2/4 taktů, ale něco tady za těch třicet let pokročilo. A já to určitě nejsem )
Honda-rs,s64 : já věděl,že to má někdo zmáklý
System zapalování Big-Bang 270°- 180°- 90°- 180° spočívá v zapalování směsi ve válcích po dvou.Tato technologie zapalování kombinuje výhody vysokého výkonu čtyřválce s zátahem dvouválce a zároveň vylepšuje přenos výkonu na silnici a lepší ovladatelnost.
Samozrejme nejvetsi mazec sou dvoutakty.
tak už jen pro doplnění, ať tu máme všecko čtyřdobý: http://fyzika.jreichl.com/index.php?sekce=browse&page=615
honda-rs: skvělé! krásně jsi mi to vysvětlil, pro mě dostačující, jsem jen laik, víc nepotřebuju jo a ten odkaz: super, moje maturitní otázka před stopadesáti lety
Pěkná ukázka dvoutaktu.http://www.mjauto.cz/newdocs/keveney/www.keveney.com/twostroke.html
Ahoj všichni: To je od Schumiho hezké, že mi tak věří, ale mou specializací byly dvoutakty. Laicky řečeno: Screamer by měl mít pravidelné zapalování všech válců ( čtyčválec po 180° - dvouválec po 360° ) Bigbang by měl mít sadu zážehů blíž u sebe a pak delší pauzu - příklad 3 x 150° = čtyři zápaly za otočení 450°(buch150buch150buch150buch) a pak pauza 270°. Byl to jen příklad protože záleží na vyvážení motoru a to v některých případech nelze ideálně vyřešit ikdyž se používají samostatné vyvažovací hřídele. Tomu odpovídá i zvuk motoru který se podobá dvouválci (hlubší). Teoreticky lze sloučit dva a dva válce a mezery jsou dvě. Jak to mají stroje MGP ale netuším a nebude to asi nic veřejného.
DanR: děkuji tohle si budu muset ale při čtení malovat, jinak nemám šanci
jannyk: tady to máš popsanýhttp://blogger.xs4all.nl/daisy/archive/2008/02/21/354910.aspx
starý dobrý Schumi: to by bylo príma, díky
jannyk : Určitě ti odpoví ti,kdo mají páru o motocyklových motorech,..já trávil roky mezi auty,ale představuju si to podobně,..v prvém případě dvou protilehlých válců,by měly každé dva fungovat něco jako jednohup a v druhém případě postupně.Ale třeba honda-rs bude na tuty vědět.On se tu ukáže.
taky by me to zajimalo
Prosím, jaký je rozdíl mezi big-bang stylem a screamer stylem? Je to tak, že big-bang je něco jako by se zapaloval dvouválec (tj.2+2 protilehlé válce se zapalují současně nebo téměř současně?) Screamer pak znamená, že je zapalování ve válcích nastaveno postupně pro každý jeden z nich v určitých stejných intervalech? Omlouvám se za naprosto laický až demagogický popis v mé otázce, ale dost by mě to zajímalo. Děkuji moc za polopatické vysvětlení pro laika
máš to napsaný tady na blogu https://www.bolder.cz/
Dobrý článek,alespoň jsem se dozvěděl něco z kuchyně Ducati.Doufám,že motory výborně pošlapou a chlapci na Duknách budou ve předu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.