FIM představila změny v pravidlech

V pátek představila Mezinárodní motocyklová federace (FIM) některé změny v pravidlech, které vstupují v platnost už v roce 2010. Komise Grand Prix odsouhlasila pár změn v předpisech schválených 11. prosince 2009 v Ženevě.

Koncem roku přijala Komise Grand Prix důležitou změnu rozhodnutím o přechodu kubatury MotoGP na motorové jednotky s obsahem 1000ccm od roku 2012. V pátek FIM vydala některé úpravy v pravidlech odsouhlasených na prosincové schůzce v Ženevě.

Jezdci s platnou smlouvou v třídě MotoGP mají zakázán trénink na strojích MotoGP v průběhu sezony a přestávkách na jakémkoliv z okruhů zařazeném v kalendáři Grand Prix s těmito výjimkami:

- trénink zahrnutý v rozvrhu příslušné Velké ceny
- trénink během jednoho dne po Velké ceně Španělska (Jerez), Velké ceně České republiky (Brno) a dvoudenní ihned po skončení poslední Velké ceny (Valencie)
- aktivity povolené Ředitelstvím závodu

Jezdci s platnou smlouvou v třídě MotoGP mají zakázán trénink na strojích MotoGP během zimní přestávky na jakémkoliv okruhu s těmito výjimkami:

- maximálně šest dní oficiálních testů organizovaných Dornou a IRTA a to na okruzích zařazených v kalendáři Grand Prix v roce předchozím nebo následujícím. Nesmí se testovat v období od 1. prosince a do 31. ledna následujícího roku. Výjimku mají ´nováčci´, kterým je dovoleno v průběhu listopadu a prosince absolvovat jeden třídenní test.

- časové schéma zimního testu musí schválit Komise Grand Prix. Toto rozhodnutí bylo přijato 7. listopadu během zasedání Komise Grand Prix ve Valencii.

Jezdci na divokou kartu v třídách 125ccm a Moto2 jsou osvobozeni z omezení, která se vztahují na jezdce příslušných kubatur. Do této chvíle nemohli jezdci na divokou kartu trénovat nebo závodit na jakémkoliv z okruhů Grand Prix v průběhu čtrnácti dnů před samotným závodem.

Komise Grand Prix rovněž schválila některá zlepšení ohledně ´Medical Code´, kde definuje minimální lékařské požadavky na každém z okruhů Grand Prix.

- lékařská služba včetně vybavení, vozidel a personálu se musí organizovat způsobem, aby zajistila zraněnému jezdci dostatečnou péči a při nehodě mu bylo poskytnuto nezbytné ošetření s minimálním prodlením a možností rychlého transportu k dalšímu lékařskému ošetření ve vhodně vybaveném zdravotním středisku nebo v nemocnici vybavené nezbytným zařízením pro léčbu zranění nebo nemocí, pokud to bude požadováno

Doporučujeme

Články odjinud