Maďar před týdnem zahájil přípravu na novou sezonu, protože podmínky v Maďarsku testování motocyklu neumožňují, ale ani ve Španělsku nebyly nijak ideální, což bylo také důvodem jeho pádu ve vysoké rychlosti.
Naštěstí pro jezdce týmu Speed UP se vše obešlo bez zranění a už tuto středu může zahájit další přípravu na sezonu 2010. Mistra světa nejnižší kubatury z roku 2007 letos čeká další premiéra, protože po zkušenostech mezi čtvrtlitry a MotoGP se vrací zpátky do střední kubatury Moto2, kde bude závodit s 600ccm motocyklem FTR.
Talmácsi si ve Valencii zajel rovných devadesát okruhů a navzdory nehodě si dvoudenní zkušenost v sedle čtyřtaktního motocyklu chválil. Motogp.com pak v rozhovoru přiblížil okolnosti svého pádu. „Měl jsem pád ve vysoké rychlosti, ale všechno dopadlo dobře!“
„V tomto ročním období je asfalt stále trošku studený. V rychlé šikaně jsem přišel o předek a sklouzl mimo dráhu. Nic se nestalo, ale bylo to v rychlosti sto devadesát kilometrů v hodině, takže jsem sklouzl celkem dost!“ řekl maďarský jezdec.
„Pro mě byly tyto dva dny fantastické,“ pokračoval. „Jezdil jsem na stroji CBR v rámci pravidel Moto2 s pneumatikami Dunlop, koly, výfukem a tak dále, ale není to motocykl Moto2, ale takový mix! To znamená, že teď můžu trénovat. Myslím, že dny strávené ve Valencii mi v mistrovství pomůžou.“
„Nyní jedeme do Barcelony, kde budeme testovat ve dnech sedmnáctého až devatenáctého února a tam se budu snažit hlavně hodně jezdit, zkoušet limity pneumatik, spojky a tak dále, takže můžeme testovat určité malé části.“
Ohledně prvního oficiálního testu Moto2 ve Valencii, který proběhne začátkem března, Talmácsi závěrem uvedl: „Pro první oficiální test roku bude můj motocykl připravený, ale do té doby budu co nejvíc využívat ten co máme k tréninku. V tomto ročním období je v Maďarsku dost chladno a nejde moc trénovat, takže jsme se rozhodli zajet do Španělska a najet tady maximum.“