Gábor Talmácsi získával během testu v Barceloně zkušenosti

Jeho kontakt s motocyklem a pocit jistoty se po testu zlepšil.
Klepněte pro větší obrázekTen kdo sledoval páteční volný trénink MotoGP v Barceloně na německé satelitní televizi a uviděl Gábora Talmácsiho v kombinéze týmu Sot Racing musel zůstat v němém úžasu a ještě jednou si zkontrolovat, zda je to opravdu trénink královské kubatury a ne čtvrtlitrů, co v té chvíli běží na televizní obrazovce.

Skutečně se maďarskému jezdci povedl opravdu husarský kousek, když po třech závodech v sedle čtvrtlitrové Aprilie opustil tuto kubaturu, vynechal dva podniky Grand Prix v Le Mans a Mugellu a v pozici jezdce MotoGP se postavil na startovní rošt katalánské Velké ceny v sedle Hondy RC212V.

Samozřejmě bez jakékoliv zkušenosti s prototypem MotoGP mu patřila ve všech jízdách stejně jak v samotném závodu poslední pozice, ale test v Barceloně, který následoval hned druhý den po závodu, byl pro maďarského jezdce vítanou možností jak si s Hondou blíže porozumět.

„V závodu bylo všechno až příliš rychlé,“ zhodnotil své první zkušenosti Gábor Talmácsi. „Podíval jsem se na svou tabuli a už jsem byl v místě pro brždění. Dneska jsem byl po celou dobu víc pod dohledem.“

„Je to velmi důležité, abych si stále zlepšoval časy na kolo. Po testech se cítím více silnější. Teď už věřím, že mám místo v MotoGP,“ pokračoval Talmácsi. „Cílem pro další závod je nebýt posledním člověkem, který protne cílovou čáru, ale právě teď to není vůbec jednoduché potom, co jsem jel v pátek poprvé.“

Jedna z věcí, kterou maďarský jezdec potřeboval okamžitě upravit byla řídítka jeho Hondy. V této věci mu u Scot Racing vyšli vstříc a během testu si dále mohl vyzkoušet ostatní věci na 800ccm motocyklu, které jsou pro něho samozřejmě po předchozích zkušenostech s motocykly tříd 125ccm a 250ccm zcela nové.

„Zkoušeli jsme různá nastavení a to zvlášť s přední vidlicí. Pracovali jsme s elektronikou a na řízení trakce, což je pro mě v této chvíli dost obtížné posoudit. Získávám s motocyklem stále lepší kontakt a větší jistotu a ohledně budoucnosti jsem pozitivní,“ řekl Gábor Talmacsi po skončení testu v Barceloně.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00