GP v Brně se letos možná pojede naposledy

68 komentářů

crazytunny
8. června • 22:36

Sachsenring je 2 hodinky od Hranic,...

Martin Molcar
17. května • 13:29

Takhle jsem jednou přemýšlel a napadlo mě jak vznikla ta částka 20 mil, kterou přislíbil ministr školství. Začal jsem přemýšlet, jak velká může asi být ekonomicky udržitelná každoroční ztráta AMD Brno z pořádaní GP ČR? Určitě víc než 20 mil to být nemůže, protože to by AMD Brno přišlo brzy "na buben". Na mne to spíše působí tak, že AMD Brno tlačí na to, aby stát pokryl veškeré jeho výdaje za pořádaní GP ČR, a veškerý zisk by pak šel jemu do kapsy. Ať AMD Brno zveřejní veškeré finanční informace, ať se vidí kolik opravdu každoročně tratí a můžeme se pak bavit o oprávněnosti či neoprávněnosti jejich finančních požadavků na příspěvek od státu. Zatím jen AMD Brno mlží a mluví příliš obecně.

Ladislav Husák (SpectOr)
15. května • 9:50

Je strašně zajímavé tady číst ty krásné idey o tom pohádkovém světě, kde je možné v současnosti nastavené ekonomice provozovat vrcholový motorsport bez pomoci státu.Ok, ať ty kohoutky všude utnou, třeba se pak hospodaření účastníků a provozovatelů motorsportu změní, ale spíš by nastala situace, že by vrcholové série, jako MGP / F1 atd, zanikly.Všichni ti ekonomičtí experti se žvásty typu: "pokud to vynáší takovej ranec, proč vůbec potřebuje Abrahám nějaké dotace", jsou naprosto mimo. Ano, jde z toho ranec, ale né Abrahámům. GP je obrovským tahákem a obrovskou finanční injekcí pro okolí okruhu, nakonec i pro ČR jako takovou (i nepřímo pomocí reklamy v TV... obrovské reklamy v TV). A to, že jim za tuhle "službu" není z ŽÁDNÉ strany nabídnuta nejmenší pomoc, je naprosto absurdní a sprosté. Neznám pana Abraháma ani nikoho z vedení okruhu, takže nemůžu říct, zda se tam nedějí nějaké černoty, ale pomoc státu, města a klidně i "parazitujících" firem, by podle mě mělo být samozřejmostí.

Zix
12. května • 16:30

Když ten okruh vlastní pan Abraham, tak by si měl všechno zaplatit sám. Už vidím jak by se s státem dělil, kdyby byli v zisku.
Až nebudem nic dlužit, tak pak bych cpal peníze do takovýhle akcí, který nejsou nutný a jen se na nich prodělává.Nejvíc mě ale štve, že ty dotace jdou z našich peněz a pak jim návštěvník musí dát další prachy a mnohem větší než normálně.

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
13. května • 10:20

Z tvého příspěvku čiší absolutní neznalost. Vlastníkem Automotodromu není K.A., nýbrž akciová společnost, v níž má mj. akcie i Autoklub ČR. To za 1.) Za 2.) Název závodu je Grand prix ČESKÉ REPUBLIKY, nikoliv GP Abraham. Za 3.) O dotaci NEMŮŽE žádat Abraham, ale jen AČR, bez jehož souhlasu nemůže být naše GP ani zapsána do kaledáře akcí FIM. Za 4.) Pokud by byla dotace uvolněna, nepříjde do Brna, ale přímo promotérovi, tj. Dorna. Za 5.) Nebýt neustále zvyšovaného registračního poplatku Dorně, nebyl by Autodrom ve ztrátě. Na běžný celoroční provoz si vydělá. Na GP prodělává jen on, stát na ní vydělá. Za 6.) Štvát tě může ledasco, ( mě např. štvou církevní restituce ) ale pokud u nás nebudou zavedeny daňové asignace, ani ty, ani já tok daní a jejich použití neovlivníme. Za 7.) Pokud je ti návštěva GP ČR proti srsti, nejezdi na ni. Vyber si jinou v zahraničí, ale upozorňuju tě, že zdarma ( jak si asi představuješ ) to není nikde. Ba právě naopak.;-)

crazytunny
12. května • 11:02

Proč Praha dala 20mil do stavby Olympijského parku a Brno nemůže dát 20mil na VC ???

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
13. května • 10:02

Přidej, těch milionů bylo 80.:-/

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
13. května • 21:39

A jen na okraj. Ty peníze té Praze schválil ČOV, jehož členové jsou zastoupeni v Národní radě sportu, která vyškrtla GP ze seznamu významných sportovních akcí.3-[

Jiří Hrotek
10. května • 12:51

No ,tak jsem zhlédnul tuto diskuzi a mám taky svůj názor.Já to vidím tak , že se nejedná ani tak o dotaci , jak o investici do reklamy pro ČR v zahraničí. Nevím přesně o jak velkou částku se jedná , ale kdyby to bylo třeba 70 mil.Tak 2/3 částky ať dá stát , právě na tuto propagaci ,protože jméno ČR se po dobu konání GP , bude hodně prezentovat a navíc se tyto peníze státu vrátí ve formě daní z veškerých příjmů okolo GP , poplatků za dálnice , z daní za benzín , který všichni návštěvníci potřebují atd...... .No a zbylou 1/3 ať dá nějaké sdružení ( nebo něco podobného ) vzniklé ze všech těch hoteliérů, restaurací , dovozců moto , pořadatele akce a všech těch kteří mají zájem , aby se GP u nás pořádala. A myslím , že fanoušek může být spokojen :-)

giaco
10. května • 9:26

Nic nedostanete! Nejste voliči ČSSD!

viktor čistič
10. května • 13:05

Co blázníš ve sportu je přeci samej čistej demokrat a odborník :-D:-D:-D

MirosPikos
9. května • 13:00

Pakliže se GP Brna neobejde bez peněz i těch lidí, kteří nemají absolutně žádný vztah k motocyklům, pak je jedině dobře, že se Velká cena Brna nebude jezdit.Pokud je to životaschopný projekt, a obejde se bez ukradených peněz (peněz, které byly zkonfiskovány daňovým poplatníkům), tak tu bude Velká cena nadále.Všichni, co by rádi, aby Velká cena Brna pokračovala, mohou uspořádat veřejnou sbírku, mohou prodat své motocykly, auta, domy a peníze věnovat na tuto akci. Ale nemohou chtít, aby jejich koníček sponzoroval nedobrovolně někdo jiný.

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
9. května • 13:27

Tak raději tedy dobrovolně a s radostí sponzoruj třeba Festival v K. Varech, tunel Blanka, církevní restituce, Open-karty, olympijský park v Praze během olympiády za 83 mil., nákup Pandurů, projekt PROMO-PRO, případně soc. dávky indočechům. Stačí si vybrat, a napsat to třeba Svazu Zahrádkářů.:-P Ale už prosím Tě, nelez to oznamovat sem, kde se scházejí fandové motosportu. Děkuji.;-)

Dýzl
9. května • 19:40

Já jsem fanda motosportu a sponzoruji jej tím, že platím televizní poplatky za sledování a také je mi vnucena reklama při přenosech. A z daní kterou jsou mi ukradeny nemám zájem financovat mimo veřejně prospěšné služby absolutně nic, samozřejmě včetně toho co jsi vyjmenoval a mohl bych přidat předlouhý další seznam. Včetně soukromého podnikání nějaké soukromé firmy která patří AMD. Byť nám útočí na city dojemnou agitkou v článku ke kterému diskutujeme.

viktor čistič
10. května • 13:29

Jaké televizní poplatky máš na mysli , veřejnoprávní rozhlas a TV?
Já tvoje rozhořčení chápu,ale pokus se přemýšlet do důsledku, od toho jestli se pojede nebo ne a kolik se se peněz vrátí.Ve státu moc státních institucí není a většinou je to soukromý sektor co by měl řídit stát jak to řídí je druhá věc , nevím jestli ty jsi v soukromém sektoru a v jakém městě žiješ,ale většina státní ekonomiky funguje přerozdělováním peněz do krajů a regionů právě podle toho jak který hospodaří a co vykazuje, takže pokud vykáže méně bude to mít za důsledek další propad a rozvoj v daném regionu, všechno je hold tak provázané od posledního občana po největšího (mafiána) senátora v kraji.Kolik se dostává dotací v zemědělství to ti nevadí? A kolik těch dotací je oprávněných a že to nejsou milionky ,ale pokud je nedostanou budeme žrát hnus ze západu nebo z Polska. Všude to státy dotují tak ,aby jejich soukromé objekty prosperovali tohle ale víš a slyšet nechceš. A ona i taková velká cena přinese i blbýmu stánkaři třeba obrat ,že nemusí 4 měsíce přemýšlet co s ním bude a jde to dál a dál. Je to hnus a vydírání vím, že by to šlo i bez té finanční pomoci, kdo si ale nepožádá a nebude tlačit nebude na tom lépe ,když ví že to jde. Tohle není dotace unie ,ale peníze co se vrátí našim lidem tak není zapotřebí tolik tmářství nic s tím neuděláme od toho jsou jiní páni a pak už se tomu říká politika a tu snad nikdo z nás tady řešit nechce. Teď jde spíše o to, ať se někdo otevřeně z politických špiček vyjádří k celému problému. Navrhněte někdo z vás svému poslanci či senátorovi jestli se toho ujme a celou věc dá se říci prošetří a podá neodborné motoristické,tedy nám fanouškům, přesné vyjádření a vyjádření druhé strany a zajistí nezávislé posouzení strany třetí!!! Pak se může udělat závěr. Může se toho zhostit jako náš zástupce právě tento server a postupně nás informovat nebo nejlépe až bude vše pohromadě a ne jak je zvykem přijít nejprve s bulvárním škvárem typu potápěč uhořel v plamenech, pak se o tom budu bavit dál na úrovni až budou daná fakta.

Dýzl
10. května • 14:07

K dotacím jsem se vyjádřil naprosto jasně jinde, takže se nebudu opakovat. Diskuze je tedy již tak košatá, takže příspěvek lehce zapadne. Asi jsi to nečetl.
Jinak k tomu přerozdělování. Takže stát nám ukradne daně zadotuje závody, aby potom nějaký stánkař prosperoval a měl na 4 měsíce vystaráno. Nebo rozdá zemědělcům aby se nedováželo odjinud. Jenže tady se vyrábí stejný humus jako třeba v tom Polsku, o něčem co se občas z Polska najde se píše, o našem mlčí. Já když pojedu do Polska, nakoupím kvalitněji než u nás. To co sem dotáhnou obchodníci nemá s dotacemi nic společného.

viktor čistič
10. května • 14:32

Do Polska jedeš protože to tam nakoupíš levněji :-D:-D
A proč to je tam levnější?
Tady nakoupíš od soukromníka taky kvalitní, ale sakramentsky dražší a proč asi ,od masa po brambory, což jsou zrovna privilegované věci na dotace a to už od chovu, krmiv či sadby, pročpak tady asi velkochovy padli ,protože Němci se rozhodli náš trh zlikvidovat a obsadit jejich svinstvem a tak je to se vším, stát to prostě podpoří, protože se to jejich lidem a ekonomice vrátí a to mnohonásobně a dlouhodobě. Naše daně se ztrácí úplně někde jinde to zase rozebíral Mamba , kolik nás stojí nepotřební europoslanci nebo senát a co přemrštěné platy na ministerstvech či jiných postech a co další mafiánské projekty , myslím že nepatříš mezi ovce a víš taky co je tady kámen úrazu to je ale hold špinavý kapitalismus nikoli demokracie a ani ta není nic lidského, vždy to bylo a bude proti lidem, to už je ale filozofie a na jiný lepší způsob zřízení není člověk svým omezeným myšlením připravený, tak se budeme řídit tím co nebude utopie. Dejme dohromady otázky nejlépe v samostatné rubrice kdo co chce vědět, pokud možno na trochu objektivní úrovni a zvolme nebo oslovme zástupce z daného regionu ,který se toho ujme a objasní všechny pro a proti včetně ekonomického rozboru od toho tam snad jsou.

Dýzl
10. května • 16:44

Viktore, mně kapitalismus nevadí, vadí mi jen bezohledné svině, který jakýkoliv systém využívají jen pro sebe. A také mi vadí, že tupá masa ovčanů si nechá vše líbit.
A co se týká Němců, případně EU, že by nám něco násilně zakazovali, tak to není. Jen se chovají tržně, jsou protřelí a obezřetní a když jim přebarvení bolševici a naivní pravdoláskovci otevřeli vrata dokořán, chovali se jako dávní dobyvatelé vůči nezkušeným domorodcům, za pár korálek, cetek, ohnivou vodu (obrazně) prodali co měli.
Znalí lidé, včetně naších úspěšných emigrantů tehdejší vládnoucí rychlokvašenou garnituru varovali, nikdo je ale nebral na zřetel a teď máme vše vyrabované a jsme jen konzumenti a pracovní síla pro nové kolonizátory.
Kdysi jsem byl jeden z mála, kdo se snažil burcovat proti rozkradení strakonické Čezety. Bylo to ale marné, odborářům zacpali hubu pár jidášskými korunami a výplatami které nebyly podloženy výkonem a produkcí. Nešlo to ani v tisku, vše bylo ob-šlápnuté a jeden z mála redaktorů který měl odvahu o tom psát, byl "odejít" z redakce.

viktor čistič
10. května • 17:10

A co se týká Němců, případně EU, že by nám něco násilně zakazovali, tak to není.
Tak to s tebou v žádném případě nesouhlasím.
Co se nepodařilo Hitlerovi válkou jim se podařilo jinak.
To podrobení je tak hluboké a jak vidím tak jsi si to nedal ještě všechno dohromady , tohle se už připravovalo od 20tých let minulého století celá slavná unie a vytvoření světového řádu a dovršení legálnosti byl podpis Lisabonu, rozhodování o nás bez nás.
S čím s tebou souhlasím je jidášství Českých zaprodanců díky tomu padla tvoje zmíněná Čezeta ,ale hlavně to co stát drželo na nohách , zemědělství, hutnictví doly a další odvětví,všechno co jsme měli na světové úrovni a není na tom nic komunistického, právě ty zaprodanci právě nyní většinu vlastní nebo to již rozprodali je to důsledek slavné privatizace a kdo většinou privatizoval? Ty komunistické špičky nebo ti co byli ve vedení spolu s veksláky a stébáky a dodnes vládnou, tady není žádné uvědomění a národní hrdost, díky těmto sviním co si hrají na inteligenci a vládnou jsme na tom jak jsme, znám jenom pár lidí co to dokázali s čistým štítem. No nebudem se rozčilovat na tímhle svinstvem za který nemůžeme za vším stojí větší síla, zatím s tím nic nezmůže naše pro ně ubohé vědomí a přesvědčení zatím , ale už se něco rýsuje a moc lidem se to líbit nebude.

Dýzl
11. května • 10:15

S tou Unii píšeš nesmysly. Osobně bych byl raději, kdyby mi vládl někdo třeba z Bruselu, Vídně nebo třeba Curychu. Tedy z civilizovanějších zemí, než naší místní zkorumpovaní konšelé. Nedělám si iluze, že tam žádná korupce není, proti naší ovšem daleko menší.
Je tedy zvláštní, že nejvíce byl proti lisabonské smlouvě Zlojed Klaus který to zde položil na kolena a po plyšáku to byl právě on, kdo zde nechal rozebrat.
Myslím ale, že utíkáme od tématu. už se těším na Formulku která se jede za pár hodin. Také se jede Imola. Když už jsme u toho. SBK, také v Brně skončily a celkem bez velké mediální pozornosti. Je mi to sice také líto, co naděláme.

viktor čistič
9. května • 18:57

Tak hele bacha s těma zahrádkářema opatrně :-P:-D:-D:-DB-]

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
9. května • 19:24

:-D:-D:-D

aspel
7. května • 17:35

Nerozumiem moc tejto nezmyselnej debate. Ake dotacie od statu, preco??? :o
Rovnakou sukromnou firmou je aj Slovakia ring, usporiadava myslim dve podujatia MS - WTCC a GT a pokial viem, tak od statu nedostava ani euro.
Staci sa pozriet na kalendar jedneho aj druheho okruhu pre rok 2014 a je to jasne.
Automotodrom Brno ma vytazenych 76 dni a SK ring 164 a to este myslim v tom nie su zaratane rozne kurzy bezpecnosti, skola smykov, offroad a dalsie.
Je zrejme, ze "soudruzi z NDR někde udělali chybu..."
A je smutne, ze taky slavny okruh ide od desiatich ku piatim a to uz viac rokov.
:-(

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
8. května • 13:12

Všude ve světě přispívají regionální vlády pořadatelům GP, protože je to pro tyto regiony výhodné. V USA přispívají dokonce i dovozci motocyklů. V sousedním Sasku bylo založeno sdružení podnikatelů z okolí okruhu Sachsenring. Majitelé hotýlků, penzionů, restaurací a kempů, kteří na pořádání GPNěmecka pochopitelně vydělávají a tito lidé dávají peníze pořadateli závodů, aby se tam mohlo jezdit. Proč to nejde u nás? Majitelé penzionů, hospod a restaurací se během těch dnů řádně napakují, ale Abrahamovi nepošlou ani korunu.:-/Holt, to je ten český přístup. Že tím ale zabíjejí slepici, která jim snáší zlatá vejce, to už si neuvědomují. Ale oni budou jako jedni z prvních naříkat, pokud GP v Brně skončí.

MirosPikos
9. května • 13:15

"Všude ve světe..." Za tohle bych rovnou rozdával facky. To, že to dělají všude ve světě naopak velmi často říká, že je to špatně.Pokud se organizátoři nejsou schopni domluvit s majiteli hotýlků, penzionů, restaurací a kempů, pak nemohou chtít peníze lidí, kteří nemají s tímto ani jakýmkoliv jiným sportem nic společného.Pokud to nemá být krádež jednomu ve prospěch druhého (v dnešní době honosně nazývaná dotace), pak je jediná šance - aby se dobrovolně domluvila skupina lidí včetně profitujících podnikatelů a dali dohromady dostatek peněz.

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
9. května • 13:35

Aha! Ale dotace z evropských fondů /např. na opravy památek, kulturu, zemědělcům atd. ,atd./ Ti nesmrdí?Typický čecháček. Co nemám rád, co není v mým talíři, co se mi nelíbí, ať zajde. Já na to nedám ani floka.

Dýzl
10. května • 10:36

Pro mne je jakákoliv dotace naprosto nepřijatelná, protože se celoživotně řídím heslem "hledáš-li pomocnou ruku, najdeš ji na konci své paže".
A to včetně evropských dotací, protože jak se říká: "lehce nabyl, lehce pozbyl". Příjemci se spoléhají na pomoc zvenčí a degenerují jejich schopnosti a obětavost, nehledě na to, že i ta nejmenší dotace otevírá velký prostor ke korupci a to je naše největší zlo.
Po plyšáku jsem jako relativně nejvyspělejší stát z bývalého ostbloku měli neopakovatelnou šanci se připojit k civilizovanějšímu světu a dohnat s naším zaostávající ekonomikou ty jejich. Chtělo to se nespoléhat na cizí pomoc alwe vyhrnout rukávy a dělat od rána do večera za málo. O pár let déle jezdit ve starých škodofkách´, nestavět opulentní banky a showroomy, ale vše investovat do moderních technologii a také vymahatelností práva.
Místo toho jsme prožrali budoucnost ve spoustě spotřebního šrotu, barevných jogurtech..... a místo vlastní iniciativy jsme naučeni natahovat ruce pro pomoc a hledat spasitele.

ZIP3
10. května • 9:06

O dotacích z EU tady raději nepiš nebo Ti tady napíšu takovou skladbu ,že se Ti opotí čelo .A zemědělce tady ani nejmenuj . Takový
zemědělec bere dotace i za to ,že poseče louku . Což by samozřejmě
musel poséct tak jako tak ! Tak mě s dotacema ..........

kobab
8. května • 20:50

Dovozci motocyklů, v pořádku, majitelé hotelů, skvělý, ale moje peníze??? NE, ty pako!!! Pošli tam peníze sám!.

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
9. května • 7:58

Tak si ty chytráku raději ze svejch peněz dotuj zásahy policie proti vypatlanejm fotbalovejm chuligánům na stadionech, nebo je raději rovnou pošli našim hnědočechům.:-/

Miloš Machů (machy16)
9. května • 10:43

s tímhle nesouhlasím, sám jsem ultrasák Sigmy, a většina bordelu je jen kvůli neschopnosti PČR, resp. je to vždy vyprovokováno security (a když člověk vidí v čem ta security je oblečena, nebo že vůbec není profesionálně vyškolena - tudíž posbíraný odpad společnosti, který chce mít záminku se beztrestně pomlátit, tak se mu ani na ten "fotbal" jít nechce)...

Miloš Machů (machy16)
8. května • 21:54

Jaké tvoje prachy? :-O:-O
Pokud vím, tak na sport chodí zdaněné peníze z hazardu...

ZIP3
8. května • 19:18

Slovo DOTACE nesnáším !!!!!! A Ty se už jdi s Tvým Abrahámem vysrat !!!!!!

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
9. května • 7:55

Říkáš vys..t ? A díky komu se v Brně ještě jezdí ? A díky komu se můžeš čučet na MotoGP na Nova-sport ? Díky JEČMÍNKOVI ??? Trošku zapřemýšlej, než něco napíšeš!:-P

ZIP3
9. května • 12:20

Aby jsi za chvíli nepsal , že díky jistému jménu se už v Brně nejezdí :-P.Můj názor na Abraháma a jeho synka Lanýže moc dobře znáš . Psal jsem to X let dozadu !
Diskutovat o dotacích asi nemá smysl . Je to jedna velká lumpárna a bordel ! Vidím okolo sebe kdo je nakonec dostává ! Vždy Ti co je ani nepotřebují a ani bych jim je nedal! Jenže tady v tomto státě bohužel vítězí zkorumpovanost a mafiánství .

kobab
7. května • 21:40

Není co dodat.... Jenom, že to nebyli soudruzi z NDR.

aspel
7. května • 21:59

Ja viem...
Ale ako inak ten "tunel" parodovat?
:-)

Jan Chuchma (acidphase)
7. května • 13:02

a já chcu, aby mňú státu odevedené daně, ať už z příjmu či spotřební či jakékoliv další, byly použity výhradně na zalistovací poplatek, rozhodně nechcu přispívat na loh, zoh, ms v hokeji či jiné neoktanové podniky a tunely... :-P

Lizzaro
7. května • 8:54

Jj, voni to všichni dojí do sucha a pak se diví, když to někoho přestane bavit - nasrat! Nechápu, jak můžou bejt ryze komerční akce dotovaný státem - nasrat všem vč. Ecclestona!!! Když někomu nevyjde podnikatelskej záměr, tak normálně o ten podnik přijde a vůbec, co to je za podnik, když si na sebe nedokáže vydělat a vytvořit zisk?? To je logika na hovno. Topí se v tom desítky a stovky milionů korun, který nakonec nekončí v černý díře, ale v kapsách několika málo zmrdů, který mají ty "ztráty" už vymyšlený dopředu. Obejdu se rád bez veškerýho motorsportu, když jsou tam etablovaní kokoti, co dokážou zisk vytvořit pouze z kapes daňových poplatníků a nikoliv tím, že by měli geniální nápady! Měli by se na to vysrat všechny státy včetně ČR a na místo dotace jim nasrat do dlaní!!! Donutilo by je to se vrátit zpátky na zem! Okradou vás dvakrát - předražený vstupenky, hotely, všechno + dotace z našich daní? To je myslím moc i pro zarytýho fanouška motorsportu!!! S takovou ať jde celý MS do hajzlu!!!

Dýzl
7. května • 9:33

Ono to souvisí i s vrcholnou autoritou našeho motosportu kterou je ústřední Automotoklub na Opletalové ulici. Sedí tam parta přebarvených svazarmovců a osobně jsem přesvědčen, že skutečnému motosportu moc neprospívají ze svých zateplených pašaliků. Před delší dobou jsem tam byl za jedno medium navazovat spolupráci, chtěli jsme jen přísun informaci, tedy výsledků z motosportu. Odkázali mne na mladého Ječmínka, typického soudruha syna který se mnou jednal jako velký šéf. Vyznělo to naprosto do ztracena. Když jsem se rozhlédl, půlku pidí jsem tam poznal z dávných dob Svazarmu jako karierní vyžírky. Ze spolupráce samozřejmě nic nebylo, jsou tam sami pro sebe. Podobné to bylo s Besipem a tak je to zde prakticky se vším. Jsem si ze svého podnikatelského pohledu jist, že Automotodrom by mohl sloužit prakticky celoročně jako škola jízdy, od jara by se tam daly dělat akce jako jsou celostátní burzy a další akce prakticky jako motopoutě, aby se stal jakýmsi styčným centrem motorkářů. Farář Bob by tam mohl třeba žehnat motorky, mohly by tam fungovat ladičské dílny a prodejny atd. Pak by to bylo atraktivní a můj skromný názor je, že i životaschopné. Jenže majitelům chybí baťovské myšlení a především etika baťovského podnikání. Slavná tradice brněnského závodění mohla být i pietně připomínána zachováním malé části původního depa kde byli dekorování slavní závodníci, včetně naších. Mohla tam být i výstava naších nejslavnějších motorek které jsem dnes převážně zašantročeny do ciziny za pár šupů. Dnes je tam bordel a nějaká stavební firma. Když si nevážíme tohoto, tak proč si vážit něčeho co je zatím jen zlomkem původní tradice.

ctverec F1
7. května • 12:35

Já asi 10 let sleduju v této republice motokáry, což je odnož AMK. Ujišťuju vás, že tu situaci vidím zcela ekvivalentně s vámi. Ti lidé ten sport jen dusí, ničí a vysávají.

jeronymo F1
7. května • 0:43

Starej Abrahám cpe peníze do mladého z AMD Brno a pak proto nejsou peníze.
No proč ne.
Jezdit to neumí, ale bude se tam držet zuby nehty
Starej jen mele nesmysli jak je dobry a on skutek utek.
Heslo starého Abraháma zní ždímat, ždímat, ždímat AMD Brno a stát oni nato nepřijdou.
:-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-))B-]B-]B-]

jeronymo F1
8. května • 0:22

Mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana tvrdí, že brněnský okruh podklady Autoklubu, který jediný může o dotace požádat, poslal těsně před koncem termínu – deadline byl konec září 2013. Podle informací ČT ale Brno podklady do Prahy poslalo 30. září, což byl poslední den, kdy bylo možné podat žádost na ministerstvo v termínu. O tom, že vedení brněnského okruhu přišlo s požadavkem pozdě, by měla ředitelka Ulmanová vědět z dopisu od Autoklubu z 3. října 2013. Na ministerstvo proto musela jít dodatečná žádost o podporu, a to 8. října. Mluvčí Automotodromu ale ČT řekl, že vedení se až tento týden dozvědělo, že Autoklub žádal o dotaci na Grand Prix až po termínu.
Ministr školství Marcel Chládek je pro konání Grand Prix v Brně. Po zamítnutí dotace na základě klasického dotačního řízení slíbil výkonné ředitelce Automotodromu uvolnit ze svých rezerv 20 milionů korun. "Nemůžeme peníze napřímo poslat na Grand Prix, ale posíláme je Autoklubu ČR a já potřebuji stanovisko od jeho předsedy, že když jim těch 20 milionů pošleme, tak že je pošle na GP. Řeknu to narovinu, je to spor dvou pánů: pana Ječmínka a pana Abrahama a já se nechci dostat do situace svého předchůdce Dobeše," řekl v rozhovoru pro ČT. Výkonná ředitelka ale tvrdí, že Autoklub odmítá tuto dotaci přijmout.
Bez dotace ale podle vedení okruhu Grand Prix zajistit nelze. "Nevíme, proč je tam letos nula. Rozhodla o tom Národní rada pro sport, kde nás zastupuje pan Ječmínek, který je i tím, kdo žádost formálně podává. My máme jen informaci, že tam ta částka pro nás není," potvrdil mluvčí Automotodromu Smetana.
Brněnský autodrom je soukromá firma, většinovým vlastníkem akcií je společnost Rafas, ve které
figuruje coby předseda představenstva Karel Abraham. Státní dotace ale není určena přímo pro brněnský okruh, ale stát peníze posílá Autoklubu ČR, který je předává pořadateli Grand Prix. Ten musí finance použít k uspořádání této sportovní akce. Loni byly peníze ministerstva vyplaceny přímo španělské společnosti Dorna:-O

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
7. května • 8:58

Nepochopím, že s takhle lživým a fakta popírajícím příspěvkem může zde, na motocyklovém servru souhlasit 17 lidí! :-/ Copak jste všichni ztratili rozum?!!3-[

viktor čistič
7. května • 18:54

Za to ti Mambo naklikám +50 aby jsi pochopil kdo souhlasí jo.
Oni nepochopí že injekce od státu 50 mil je vrácena během týdne s 20% ziskem.

Dýzl
6. května • 22:25

No a co? Bývali jsme největším výrobcem motocyklů na světě, upadlo to, fabriky se stoletou tradicí a světoznámými značkami zkrachovaly nebo byly rozkradené, jako Čezeta. Československo bývala motocyklová velmoc a dnes vlastní motorky neexistují, pokud tedy pominu živoření Jawy pod vedením kariérního bolševika. Také jsme to my fandové museli přežít, tak si i zvykneme, že se v Brně nepojede GP. Konec konců Automotodrom patří soukromé firmě a o tom, jak se tyto majetky dostaly do jejího léna by se dala psát dlouhá sága. Jen si velkorealitky podivně přesunovaly, to co nám vždy patřilo všem. Jako závodník jsem na okruh býval hrdý a byla velké čest na něm startovat. Dnes to někomu cizímu patří a jak se o to stará, zda prosperuje je mi úplně lhostejné. A to tak, že jako daňový poplatník, nejsem na tuto zábavu ochoten příspět ani haléřem. Je to jejich boj a ne můj. Mám zase svůj a také nenatahuji ruky pro pomoc.
Ostatně, špinavé a stále více zaostalé Brno propojené se světem rozkopaným autodromem zvaným D1 si takovou významnou událost ani nezaslouží. Za 20 let nejsou schopní postavit jeden blbý průtah z D1 na Svitavy. Dnes jsem tam jel. Takže to mne štvalo více než že se na závod GP podívám v jiné zemi než je náš korupstán. Ostatně, máme skoro 2 biliony státního dluhu, takže první prioritou by mělo být dluhy platit a pak zase něco utratit.

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
7. května • 9:09

Asi patříš mezi ty "globální svazarmovce":-/. Plačeš hezky, ale na cizím hrobě. Kdyby Jeho Veličenstvo Ječmen a jeho ACCR toho pro silniční sport udělal jen desetinu , co Abraham, nemuselo by k takovým koncům docházet.3-[ Tak přestaň fňukat a navrhni řešení!:-P

Dýzl
7. května • 10:04

K Ječmenovi jsem se vyjádřil nahoře. Možná jsi to nečetl pozorně. Co se týká Abraháma, do jeho podnikání nevidím, dost dobře také netuším, zda se dá na chlopních vydělávat tolik, aby se s tím financoval jeden z nejdražších sportů na vrcholné úrovni. Rozhodně ale sedí na dvou židlích a to nemůže nikdy fungovat.
Když už jsme u toho dotování, tak já bych třeba i lehce zasponzoroval ryze český tým na české motorce jakým byla parta od Ústí nad Orlicí v Moto3.
Co se týká mladého Abaji, také sedí na několika židlích.a jeho životní úroveň je nad jeho výsledky, měl by si vzít příklad třeba z Vetella který jezdí v obyčejné dodávce a je absolutně každou minutou oddán tomu co dělá.
Řešení mne nenapadá, nechat tomu prostě volný průběh.

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
10. května • 15:18

Sám přiznáváš, že Abrahamovi do hospodaření nevidíš, ale závěry vyvozuješ. P.S. On s chlopněmi nemá co společného. Firma Cardion patří bratrům Nekudovým.

pidros1
7. května • 8:54

Typicky čecháčkovský názor.

Vladimír Jirůšek (mamba1954)
7. května • 9:03

Lidi s podobným čecháčkovským názorem se chodí na GP koukat přes plot, aby nemuseli platit a ještě mudrují.:-P

kobab
7. května • 14:06

Ano, v tomhle nejsem patriot, nevím, proč by musela být česká Grand Prix, proč bychom museli mít jezdce v MS. Pokud si na to vydělají, proč ne? Tím líp. S jakoukoliv státní podporou nesouhlasím.

Dýzl
7. května • 11:47

nj, až dáš do toho sportu setinu co já, také můžeš mudrovat
netuším, co by by za tím plotem bylo asi vidět?

Dýzl
7. května • 7:31

Chtěl jsem napsat "spojené se světem věčně rozkopaným tankodromem D1" :-/

MadMack2
7. května • 6:46

Zkusím vám něco vysvětlit, abyste jako daňový poplatník viděl, jak to funguje s penězi a pak se můžete rozhodnout, jestli je správné podporovat GP nebo ne.Varianta 1 - v sezoně 2015 se GP nejede. Neprodávají se lístky, nepřijedou cizinci, kteří se zde neubytují, nejí, netankují. Všichni dohromady kvůli GP 2015 utratí 0,- Kč, stát dostane 0,- Kč na DPH a ostatních daních.
Jako daňového poplatníka vás to stálo 0,- Kč.Varianta 2 - v sezoně 2015 dá stát AMD 60 milionů Kč na zalistovací poplatek a GP se pojede.
Na neděli si 100.000 lidí koupí lístek v průměru za 1.000, Kč ( stát obdrží 21 milionů DPH, další peníze za daň z příjmu ).
100.000 lidí si koupí párek a pivo v průměru za 100,- Kč ( stát obdrží 2.1 milionu DPH a další peníze za daň z příjmu ).
100.000 lidí natankuje do aut PHM, spousta lidí v Brně se na týden ubytuje, týden se zde bude stravovat, bavit se a utrácet.
Stát tedy těch 60 milionů vybere na daních a to během několika dnů, tím se mu vrátí jeho 60ti milionová investice.
Vás, jako daňového poplatníka, to stojí opět 0,- Kč. Ale jede s GP, podnikatelé mají obrat a obživu a další lidé z toho práci nebo alespoň brigádu.Která varianta je lepší?

kobab
7. května • 13:43

Stát zpátky nedostane skoro ni, vzhledem k tomu, že podnik je dlouhodobě ve ztrátě, není žádná daň ze zisku, ani odvod DPH, to je každému snad jasné. Kde není zisk, není celkově přidaná hodnota.Jsem zásadně proti financování koníčků dospělých lidí ze státních nebo obecních peněz.

MadMack2
7. května • 14:48

DPH nemá se ziskem nic společného. Můžu být v zisku a u DPH mít nadměrný odpočet, můžu být ve ztrátě a odvádět velké DPH.

kobab
7. května • 15:04

A výnos DPH a zisk většinou v korelaci jsou.

kobab
7. května • 15:01

Nevěřím, že platy u nich dělají celou tu ztrátu, ajestli nedělají, odpočet DPH je pravděpodobně větší než výnos. I vzhledem k dnes již podobným oběma sazbám.

Dýzl
7. května • 15:47

Ztráty nemají s DPH nic společného.
Ostatně, ztráty u takových firem jsou hlavně za dodávky služeb a materiálu. Obecně je to tak, že firma která pobírá dotace či dostává státní podporu, objednává u spřátelených firem předražené služby či zboží a z těchto firem dostává část zpět ve formě úplatků, třeba i ve formě protislužeb. Jsou to naprosto nekontrolovatelné toky peněz a spousta jich nenávratně mizí na soukromá tak je to ve všem možném, ostatně nejnápadnější případy jsou propírány v tisku. Děje se to od ministerstev po poslední obecní úřad. Jakákoliv dotace či státní podpora je cesta do pekla a na to stát dojíždí a ve světové tabulce korupčnosti se propadáme stále níže, jsme již pod úrovni některých afrických států. I třeba takové prachy které dostáváme z EU, než se dostanou ke skutečnému cíli jsou poloviční. Radnice našeho pidiměsta zrovna utrácí cca 100 mega za blbosti které mohly nějaké desetiletí počkat. Když se o tom místním vidlákům zmíním, tak každy jen říká, přece nám na to dávají, není to z našeho.
Moc jsem se rozkecal, jdu dělat 3-[

Lizzaro
7. května • 9:06

Jo? A neupad jsi náhodou na hlavu? Když to je taková mašina na peníze, proč si ten zasranej podnikatelskej subjekt nevezme na tuto akci úvěr v bance?? To je přece běžná praxe. Bude to přece podle tebe mít hned zpátky, ne? Mysli člověče!!! Je to pouze jeden z mnoha způsobů, jak se rychle napakovat a pak vykázat ztrátu! Tak se všichni proboha probuďte!!! A jak říkám, měli by to udělat všichni z celýho seriálu MS. Změny by nastaly okamžitě!!

František Pavelka (rudybaron2009)
7. května • 7:51

Varianta B!

Dýzl
7. května • 7:27

Kdyby to takto opravdu fungovalo, varianta 2 by byla logicky lepší. Jenže to tak nefunguje a je to jen ryze teoretický výpočet. Podnikám a znám i podmínky v Brně. Takže doby kdy bylo Brno přeplněné cizinci již nejsou jako za totáče, kdy zde měli eldorádo a za pár marek jim patřilo vše. Dnes se na ně snaží přisát předražení párkaři, hospodští a taxikáři kteří stejně velkou část zisku včetně DPH ulejí, takže jim možná ztloustne peněženka, ale ne státní. No a zda je hospodaření AMD průhledné a čisté to opravdu netuším, rozhodně bych za něj ruku do ohně nedal. Takže snad jedině čitelné DPH je z lístků. Z nějakého teoretického zisku určitě ne, když jsou trvale ve ztrátě.
No a ani s tím tankováním bych to neviděl také růžově. Cizinci si koupí palivo doma a našinec když má odložené prachy navíc na zábavu, je stejně utratí a zdaní jinak.
Já sám jako daňový poplatník a podnikatel strávím většinu závodního víkendu ve firmě a u televize si nádherně odpočnu u neskutečně dokonalých přenosů, něco i vyprodukuji a zdaním. Nemusím jíst předražené párky a nechávat se odrbávat brněnskými zlatokopy.

Tomas Nemo (ferrarista-Schumi)
7. května • 9:00

Máš jen částečnou pravdu, u nás natankují akorát slováci protože to tu nají levnějsí a asi němci, protože budou muset, na nádrž se asi neotočej. Poláci a Rakušáci si natankují doma plnou protože to mají levnější. S tím DPH za lístky nemáš tak úplně pravdu, to DPH zaplatit musej i kdyby byli ve strátě, to nemá na ziskovost firmy vliv, asi nejsi plátce DPH. Dalším faktem je, že to dává možnost příjmům i dalším subjektům v okolí, hlavně majitelům ubytování a restaurací a to nemluvím o pověsti ČR jako celku, kde má tento závod dlouhou tradici. D1 je samozřejmě tragédie, ale co naděláš, bohužel se její rekonstrukce nedá stihnou na pár měsíců.

kobab
7. května • 13:52

DPH? Ano, za lístky, reklamy, atd je daňový výnos, za služby, zboží atd náklad. jedno se odečte od druhého, výsledek se odvede státu. Výsledek je ale pravděpodobně mínus. Já jsem plátce DPH, mimochodem. Rozhodně to nevyjde tak, že z lístků stát dostane 21 mega.

Dýzl
7. května • 9:47

Asi jsi nečetl pozorně, nebo jsem napsal málo srozumitelně. Samozřejmě, že DPH z lístku odvedou do posledního haléře, protože je také do posledního haléře od FU dohledatelné.
Ostatní DPH již ale ne, počínaje hajzlbábou, párkařem, hospodským........
Jinak to není jen D1. Konkretně třeba i brněnské nádraží, zchátralé obklopené areály plné lebedy a stánkařů, vlastně celé Brno je permanentní staveniště.

Lojza Větvička
6. května • 22:53

To je tak neuvěřitelně hloupý příspěvek, že na něho nemám sílu reagovat.

EliasFan
6. května • 22:58

Co máš z toho, já taky ne...:-|

Doporučujeme

Články odjinud