Gresini hledá pro Simoncelliho týmového kolegu

Vedení týmu má v této věci rozhodnout do konce července.
Vedení týmu San Carlo Honda Gresini věří, že do konce července rozhodnou, kdo bude týmovým kolegou pro Marca Simoncelliho, který pojede u Gresiniho týmu v roce 2010 svou premiéru v MotoGP.

Rozhodnutí oznámit spojeni Gresiniho týmu s úřadujícím mistrem světa Marcem Simoncellim, který jede s týmem Metis Gilera svou poslední sezonu v čtvrtlitrové kubatuře, padlo na čtyřiadvacátého června během závodního víkendu v Assenu.

Od té doby je také jasné, že jeden ze současné jezdecké dvojice Toni Elías a Alex De Angelis půjde z kola ven. Toni Elías je v průběžném hodnocení třináctý a Alex De Angelis čtrnáctý, což jsou po osmi kolech sezony výsledky, které vůbec nedělají radost vedení Gresiniho týmu.

Proto se může záležitost s druhým místem vedle Simoncelliho vyvinout úplně jinak a z týmu budou muset odejít oba jejich současní jezdci. Během Velké ceny Spojených států totiž crash.net zjistil, že je ve hře rovněž Marco Melandri, současný jezdec Hayate Racing.

V letech 2005 až 2007 Marco Melandri závodil v barvách Hondy Gresini. V roce 2005 se umístil na druhém místě za vítězným Valentinem Rossim. Celkem získal pět vítězství v závodu a umístil se sedmnáctkrát na stupních vítězů než se rozhodl pro osudový přestup k tovární Ducati.

V závěru sezony 2008 podepsal smlouvu s tovární Kawasaki, ale ta mistrovství světa opustila hned začátkem roku 2009. V letošní sezoně tak Melandri závodí s motocyklem Kawasaki, ale bez tovární podpory.

Jeho výsledky jsou ovšem s týmem Hayate velmi dobré, v Le Mans získal zatém nejlepší umístění v podobě druhého místa a v průběžném pořadí je po osmém kole sezony sedmý. Samozřejmě je jasné, že se postupně začne projevovat chybějící podpora továrny.

Nicméně Melandri s týmem Hayate podepsal také z toho důvodu, aby si letos znovu vybudoval svou reputaci po katastrově u Ducati a zajistil si tak konkurenceschopný motocykl pro příští sezonu. Což by se mu mohlo splnit právě u Gresiniho, ale jak sám Melandri uvedl, dřív než koncem srpna je velmi těžké rozhodnout o budoucnosti v roce 2010.

I když se stále častěji hovoří o definitivním konci Kawasaki v mistrovství světa, nic není podle Melandriho rozhodnuto a jejich vyjádření k pokračování Hayate s motocyklem ZX-RR se očekává v době závodního víkendu na okruhu v německém Sachsenringu.

Takže před malou přestávkou v MotoGP, která bude následovat po závodu v Británii 26. července a bude trvat až do srpnové Velké ceny České republiky už pravděpodobně zjistíme další dvě neznámé v přestupové rovnici pro sezonu 2010.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00