Guy Coulon a Gary Reynders hovořili o testu v Kataru

Šéfmechanici Colina Edwardse a Jamese Toselanda z Tech 3.
Po druhém předsezonním testu královské kubatury je skutečně dost obtížné říct, komu z týmu Monster Yamaha Tech 3 vlastně prospěla tolik diskutovaná změna na postech šéfmechaniků Colina Edwardse a Jamese Toselanda.

Colin Edwards nyní jede ve velké pohodě a spolu se svým šéfem mechaniků Guy Coulonem, zdá se přišli na recept, jak si poradit s přechodem na nové pneumatiky Bridgestone. Na druhou stranu James Toseland získal Gary Reynderse, aby v letošním roce posunul svou výkonnostní laťku zase o něco výše, ale nehoda v Malajsii vrátila britského jezdce znovu na začátek.

K testu v Kataru Guy Coulon uvedl: „Strávili jsme hodně času prací na nastavení podvozku, ačkoliv to nebylo vůbec jednoduché vzhledem k počasí a stavu dráhy. Nebylo tam pro to moc prostoru, protože pozdě večer začínalo být skutečně dost chladno a vlhko, takže tam nebyla dostatečná přilnavost.“

„V průběhu celého testu jsme neměli problémy a Colin byl skutečně spokojený s výsledkem simulace závodu,“ řekl šéf mechaniků Colina Edwardse. „Byla jeho první na pneumatikách Bridgestone a získali jsme díky ní hodně zkušeností a informací. Konzistence pneumatik je velmi působivá a Colin byl v druhé polovině simulace ještě rychlejší.“

„Nyní máme mnohem lepší přehled o předních a zadních pneumatikách. Pozitivní je, že jsme od Sepangu moc neměnili nastavení, takže máme motocykl, který funguje na dvou různých okruzích a za velmi rozdílných podmínek,“ dodal závěrem Guy Coulon.

Zatímco se nyní Edwards věnuje nastavení Yamahy, přizpůsobení se pneumatikám Bridgestone a je v psychické pohodě, což u závodníka znamená polovinu úspěchu, James Toseland si postupně obnovuje ztracenou jistotu a vzhledem k tomu, že nás čeká už jen dvoudenní test v Jerezu, má Toseland jen minimum času, aby se dostal zpátky do formy.

„James poslední večer nakonec našel určitou jistotu, ale řešili jsme problémy, které měl s měkkou přední pneumatikou,“ uvedl šéf mechaniků Jamese Toselanda Gary Reynders. „Měli jsme podobný problém jak v Sepangu, ale nejsou to vibrace. Je to tendence se rozkmitat během brždění.“

„Zkoušeli jsme spoustu různých nastavení, ale tuto spornou záležitost to nevyřešilo. Velkým pozitivem je skutečnost, že už nyní má James pocit, že může jet mnohem rychleji. Jeho jistota se vrátila a on teď může zabrat mnohem výrazněji,“ uvedl Reynders a k příštímu testu na jihu Španělska závěrem řekl: „V Jerezu budeme tvrdě pracovat, abychom zase postoupili o něco dopředu a prodiskutujeme to s Yamahou a uvidíme, zda najdou nějaké řešení.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
18:51 | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00