Hanika si z Japonska veze body za osmé místo

Hanika si z Japonska veze body za osmé místo

Po čtyřech závodech bez bodů se Karel Hanika opět dočkal. Po startu z devatenáctého místa dojel Hanika v Motegi do cíle jako osmý.

V sobotní kvalifikaci zaznamenal Karel Hanika čas 1:57,715, což stačilo pouze na dvacáté místo. Na nejrychlejšího Fenatiho zratil 1,231 s. Vzhledem k tomu, že Alexis Masbou, který v kvalifikaci skončil devatenáctý, obdržel penalizaci v podobě odsunutí na startovním roštu o tři místa vzad, posunul se Hanika na devatenácté místo.

„Dnešek nebyl naším nejlepším dnem. Měl jsem několik dobrých kol, ale zase jsem upadl ve stejné zatáčce jako včera. Vzhledem k této chybě jsme přišli o možnost najít dobré nastavení pro dnešní odpoledne. Domnívám se, že potřebujeme více času na trati, protože nemáme moc příležitostí zajet dostatečný počet kol. Kdybychom ji měli, mohli bychom se umístit výše. Ještě potřebujeme vyřešit pár problémů do zítřka, protože motorka klouže a také potřebujeme získat o něco vyšší rychlost v zatáčkách. Musíme zůstat soustředění na zítřek, protože může pršet a to by dost mohlo ovlivnit přípravu na závod,“ prohlásil po kvalifikaci brněnský závodník.

Podmínky na závod se oproti sobotě změnily. V neděli pršelo, jel se tedy mokrý závod. Karel Hanika dlouhodobě bojoval na bodovaných pozicích. Užil si bitvu se svým krajanem Kornfeilem i s vedoucím závodníkem průběžného pořadí – Dannym Kentem. Kornfeila porazit dokázal, Kenta nikoliv. Nakonec se Hanika dočkal osmi bodů za osmé místo. Jsou to jeho první body od závodu v Indianapolis. V Brně, Silverstone, Misanu a Aragonu skončil bez bodů. Nyní chce v posledních třech závodech, které ještě pojede u týmu Red Bull KTM Ajo, dobře navázat na dnešní výsledek.

„Nakonec to pro mě ani pro tým nebyl až tak špatný závod. Den začal trochu šíleně, nejprve jsme museli čekat na zahřívací trénink a pak jsme měli jen deset minut na to, abychom za těchto náročných podmínek, v nichž jsme nebyli moc rychlí, vyzkoušeli všechno potřebné.  V závodě jsem byl spokojenější, protože na trati bylo méně vody a věděl jsem, že můžu být rychlý. Hlavním cílem bylo zůstat v klidu, což se mi také podařilo. Problém byl v tom, že jsem startoval hodně zezadu a navíc v úvodu nebylo nijak snadné předjíždět, takže jsme ztratili hodně času. Myslím, že pak jsem se dostal do dobrého tempa a vybojoval jsem osmé místo. Je to dobrá pozice s ohledem na poslední závody, kde jsme neměli tolik štěstí. Doufám, že je to takový restart a můžeme tímto způsobem pokračovat v nadcházejících závodech,“ dodal Hanika.

Doporučujeme

Články odjinud