Hanika v Austinu dojel v TOP 10

Dějištěm druhého závodu letošního seriálu Grand Prix v kubatuře Moto3 byl texaský okruh v Austinu, kde se jela Red Bull Grand Prix of The Americas, historicky teprve druhá Grand Prix na tomto okruhu.
Hanika v Austinu dojel v TOP 10

Pro našeho jezdce Karla Haniku to sice nebyl úplně neznámý okruh, neboť zde na CircuitOf The Americas už vloni startoval v rámci seriálu Red Bull Rookies Cup, ale hned úvodní tréninky ukázaly, jaký je výkonnostní rozdíl mezi oběma seriály.

V prvním volném tréninku skončil Hanika jako 15., když zajel čas 2.20.373. Ve druhém tréninku sice Kája zrychlil na 2.18.995, jelikož ale zrychlili i soupeři, tak byl náš jezdec po úvodním pátku klasifikován na 17. místě. Sobotní další zrychlení na 2.18.696 přineslo i posun v tabulce o jedno místo, tedy na 17. pozici.

Ta stejná mu patřila i po kvalifikaci, kterou zajel v čase 2.18.518 – což tedy znamenalo 6. řadu startovního roštu pro nedělní závod se ztrátou 2.176 na lídra šampionátu a svého týmového kolegu Jacka Millera.

Austin není pro Karla Haniku neznámou tratí

Austin není pro Karla Haniku neznámou tratí

„Co se týká kvalifikace, tak jsem to měl dobře rozjeté, byl jsem dlouho kolem 12. místa a cítil jsem se na motorce opravdu dobře. Pak ke konci jsem ale měl menší problémy s motorkou, ale nakonec jsem přesto zrychlil. Každopádně v mém posledním kole, které bylo moje nejrychlejší, přede mnou spadl Binder ve výjezdu na rovinku a já to musel zaklapnout, abych ho nepřejel, a tím jsem na celé dlouhé rovině ztratil přes 0,7 sec., a přišel tak o možné 10. místo v kvalifikaci. Se svým výkonem jsem spokojený, jen je škoda, že se okolnosti takhle špatně seběhly. Uvidíme zítra, snad nebude pršet“, byl po kvalifikaci spokojený Karel Hanika.

V závodě na 18 kol se Hanikovi podařilo hned na startu získat několik pozic k dobru a tak první kolo dokončil na 12. místě. Pak se sice propadl na 13. pozici, ale jelikož Binder opět havaroval, tak se Kája posunul nazpět. V polovině závodu byl náš jezdec v Top-10, když jednak havaroval Antonelli, ale Kája skvěle bojoval ve trojici jezdců, kterou kromě něho tvořili – stejně jako v Losailu – týmový kolega Danny Kent s Husqvarnou a John McPhee na Hondě. Tato trojice si nedarovala ani centimetr texaského asfaltu a pořadí se neustále střídalo. Když už se zdálo, že Hanika skončí 11., tak v úplném závěru spadl ze 4. místa Alex Marquez a Karel Hanika hned ve svém druhém závodě Grand Prix dojel v Top-10, což je skvělé a vzestupný trend je jasně prokazatelný.

 

Karel Hanika dnes slaví 18. narozeniny!!!

 

Zvítězil tedy, stejně jako v Kataru, Kájův týmový kolega Jack Miller, druhý dojel Romano Fenati – oba s motocykly KTM a třetí Efren Vazquez na Hondě. Za čtvrtým Alexem Rinsem s Hondou dojel jako pátý český jezdec Jakub Kornfeil, rovněž s KTM. Dále byli odmávnuti Alexis Masbou, Francesco Bagnaia, Danny Kent, John McPhee a Top-10 dokompletoval náš Rookie Karel Hanika, ve svém teprve druhém závodě Grand Prix. V bodech dále skončili Juafran Guevara, dva Kájovi soupeři z loňského roku Livio Loi a Enea Bastianini, týmový kolega Niklas Ajo a Miguel Oliveira.

„Byl to opravdu hodně těžký závod. Měl jsem dobrý začátek a byl schopen získat několik pozic během prvních dvou kol. Na motocyklu jsem měl velmi dobrý pocit a brzy jsem našel i velmi dobré závodní tempo. Byl jsem v tříčlenné skupině, kde kromě mě jel i Danny Kent a John McPhee. Postupně jsme se blížili ke skupině před námi, ale dojet je, se nakonec ukázalo jako nemožné. V posledním kole to byl hodně tvrdý boj, ale pak mě předjel McPhee, a já mu to už nemohl vrátit, neboť po pádu Alexe Marqueze byly vyvěšeny žluté vlajky znamenající zákaz předjíždění. Už se moc těším na další závod v Argentině.“, mohl být po GP v USA hodně spokojený náš jezdec Karel Hanika.

10:31 | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00