Hanika zaznamenal v Assenu svůj druhý nejlepší výsledek sezóny

Do nizozemského závodu se Karel Hanika poprvé v kariéře vydával z první řady. V cíli závodu byl osmý, což je jeho druhým nejlepším výsledkem sezóny.
Hanika zaznamenal v Assenu svůj druhý nejlepší výsledek sezóny

V páteční kvalifikaci skončil Karel Hanika třetí. Jedná se o jeho dosud nejlepší kvalifikační počin v mistrovství světa silničních motocyklů. Před tím ještě nikdy nevyrážel do závodu z první řady. Český jezdec zaznamenal v kvalifikaci čas 1:41,683. Na vítězného Bastianiniho ztratil rovné čtyři desetiny vteřiny. Hanika se dokonce zhruba deset minut před koncem kvalifikace držel na první pozici. Nakonec obsadil třetí místo a byl spokojený:

„Snažili jsme se hned od začátku zajet na měkké pneumatice dobrý čas. Strategie se ukázala jako dobrá, přestože jsem nezajel příliš mnoho rychlých kol. Cílem kvalifikace je zajet jedno rychlé kolo a to jsme přesně zvládli. Před závodním dnem ještě na motorce zapracujeme, abychom mohli šetřit pneumatiky po celou délku závodu a navíc byli silní v posledních kolech. Dnes byl dobrý den, ale body za tréninky nejsou, takže musíme dál pracovat,“ věděl po kvalifikaci Hanika.

Kornfeil odjíždí z Assenu bez bodů

Kornfeil odjíždí z Assenu bez bodů

Assen je Hanikovým oblíbeným okruhem, proto si na něm věřil. Po startu z první řady se sice nedočkal svého prvního umístění na stupních vítězů, ale aspoň si veze body za osmou pozici. Osmé místo je Hanikovým druhým nejlepším výsledkem letošní sezóny. Lépe dopadl jen v Argentině, kdy skončil sedmý. Zároveň si v Assenu Hanika připsal první letošní body na území Evropy. Naposledy totiž bodoval v již zmíněné Argentině. Čtyři závody byl bez bodů.

„Jsem rád, že po několika závodech bez bodů jsem konečně dojel do cíle. Neměl jsem až tak špatný start. Ztratil jsem sice několik pozic, ale jel jsem s těmi nejrychlejšími závodníky a myslím, že bych se jich býval mohl udržet. V třetím kole jsem však udělal chybu v poslední šikaně. Byl jsem široký a ztratil jsem několik míst. Snažil jsem se co nejrychleji vrátit zpátky vpřed a při té příležitosti jsem zajel své nejlepší kolo. Jenže pak mě někdo vytlačil a já jsem se propadl o dalších deset pozic. To znamenalo, že mi vedoucí skupina ujela. Nebylo snadné prodírat se vpřed, ale mou jedinou šanci bylo stát se vedoucím jezdcem druhé skupiny. Jsem šťastný, že se mi to podařilo, ale doufám že příště už nebudu opakovat tyto chyby a dojedu v první skupině,“ věří si Hanika.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00