Hayate zapracuje na zlepšení Melandriho motocyklu

Nový podvozek si možná vyzkouší už během testu v Barceloně.
Italský jezdec týmu Hayate Racing Marco Melandri je určitě příjemným překvapením v dosavadním průběhu letošní sezony závodů mistrovství světa silničních motocyklů. V posledních třech podnicích Grand Prix si dokázal dojet pro umístění v první šestce a ve francouzském Le Mans to navíc v jeho podání znamenalo skvělé druhé místo.

Před zahájením sezony podceňovaný tým Hayate Racing tak nyní stojí před situací, kdy pro Melandriho musí připravit stroj na takové úrovni, aby své předchozí výsledky dokázal Ital stabilně zajíždět i v další části šampionátu, což nebude jednoduchá záležitost.

Motocykl ZX-RR je posledním modelem Kawasaki, která už ale nehraje v jeho vývoji žádnou roli a tak je veškerá práce na udržení výkonnostní úrovně tohoto stroje v rukou inženýrů a mechaniků soukromého týmu Hayate Racing, kteří si jsou jistí, že plný potenciál Melandriho motocyklu zatím stále nebyl využit.

Andrea Dosoli je šéfem týmu Hayate Racing a pro Motorcycle News k této věci uvedl: „Stále hodně pracujeme na podvozku. Rádi bychom zlepšili brždění a řízení v zatáčkách, takže kombinace podvozku a brždění motorem je to, kde se potřebujeme zlepšit. Pracujeme také na jiné geometrii, abychom vyšli vstříc Marcovu požadavku.“

Protože byl nástup Hayate Racing spolu s Marcem Melandrim do letošní sezonky takřka v hodině dvanácté, nestačili samozřejmě v předsezonních testech vyzkoušet na jejich ZX-RR všechno. K dispozici je stále nový podvozek, ale také několik zadních ramen, což dává týmu naději na další možné zlepšení jejich technického kompletu.

Nový podvozek bude pravděpodobně Melandri testovat ihned po skončení závodu v Katalánsku, když uvedl: „Zlepšili jsme kontakt s přední částí motocyklu a motor je teď mnohem více plynulejší a výkonnější, takže to byl dobrý pokrok. Nyní musíme hodně zapracovat na úrovni přilnavosti ve střední části zatáček. Motocykl tam dobře nezatáčí, protože nemáme potřebnou přilnavost.“

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30