Hayden je nadšen možností znovu závodit na litrových strojích

Američan Nicky Hayden je posledním mistrem světa na prototypovém motocyklu královské kubatury s litrovým motorem a skutečnost, že před týdnem v Ženevě odsouhlasili její návrat mu udělalo obrovskou radost.

Podle továrního jezdce italské Ducati je velmi dobré, že je možné u motocyklových prototypů MotoGP použít upravené produkční motory jako například z Yamahy R1 nebo Suzuki GSX-R1000. To znamená, že se výrazně ušetří finanční prostředky a startovní rošt královské kubatury se díky tomu může rozšířit o další týmy a jezdce.

Osmadvacetiletý Hayden byl mnohem spokojenější, když se závodilo právě na těžších litrových strojích a pro Motorcycle News uvedl: „Jsem nadšený, že se to změní. Litrové stroje byly děsně dobré, pokud nebylo nic většího. Myslím, že tato série k tomu dospěla, protože tu něco chybí.“

„Nejsou tu další výrobci, kteří by se zapojili a závodění je tak trošku bezduché. Ale dalších 200ccm navíc nás nevrátí tam, kde jsme byli předtím,“ řekl Američan, který si myslí, že pokud se má závodění změnit nestačí jen zvednout objem motorových jednotek, ale musí se také omezit vliv elektroniky.

„Důvodem proč to nyní vypadá tak snadné je skutečnost, že motocykl v nájezdu do zatáček působí velmi klidně a stabilně, což může vypadat, jako by něco takového klidně zvládl váš děda,“ pokračoval Hayden. „Všechno je to elektronikou a litrové stroje dopadnou stejně, pokud nepřijdou na to, jakým způsobem její vliv regulovat.“

Panuje přesvědčení, že těžší litrové stroje nebudou na elektronice tak závislé, ale Nicky Hayden má své zkušenosti a k tomu závěrem uvedl: „Elektronika může hrát ještě důležitější roli a jsou tam místa, jako třeba výjezdy ze zatáček, kde bude elektronika na litrových motocyklech skutečně fungovat.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00