Hayden je nadšen možností znovu závodit na litrových strojích

Američan Nicky Hayden je posledním mistrem světa na prototypovém motocyklu královské kubatury s litrovým motorem a skutečnost, že před týdnem v Ženevě odsouhlasili její návrat mu udělalo obrovskou radost.

Podle továrního jezdce italské Ducati je velmi dobré, že je možné u motocyklových prototypů MotoGP použít upravené produkční motory jako například z Yamahy R1 nebo Suzuki GSX-R1000. To znamená, že se výrazně ušetří finanční prostředky a startovní rošt královské kubatury se díky tomu může rozšířit o další týmy a jezdce.

Osmadvacetiletý Hayden byl mnohem spokojenější, když se závodilo právě na těžších litrových strojích a pro Motorcycle News uvedl: „Jsem nadšený, že se to změní. Litrové stroje byly děsně dobré, pokud nebylo nic většího. Myslím, že tato série k tomu dospěla, protože tu něco chybí.“

„Nejsou tu další výrobci, kteří by se zapojili a závodění je tak trošku bezduché. Ale dalších 200ccm navíc nás nevrátí tam, kde jsme byli předtím,“ řekl Američan, který si myslí, že pokud se má závodění změnit nestačí jen zvednout objem motorových jednotek, ale musí se také omezit vliv elektroniky.

„Důvodem proč to nyní vypadá tak snadné je skutečnost, že motocykl v nájezdu do zatáček působí velmi klidně a stabilně, což může vypadat, jako by něco takového klidně zvládl váš děda,“ pokračoval Hayden. „Všechno je to elektronikou a litrové stroje dopadnou stejně, pokud nepřijdou na to, jakým způsobem její vliv regulovat.“

Panuje přesvědčení, že těžší litrové stroje nebudou na elektronice tak závislé, ale Nicky Hayden má své zkušenosti a k tomu závěrem uvedl: „Elektronika může hrát ještě důležitější roli a jsou tam místa, jako třeba výjezdy ze zatáček, kde bude elektronika na litrových motocyklech skutečně fungovat.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00