Hayden: Musíte mít radost z toho co děláte

Američan nyní jezdí v daleko větší pohodě než na začátku sezony.
Nicky Hayden se u Ducati cítí jako doma a odpovídají tomu i jeho výsledky z druhé poloviny letošní sezony. Američan si ale myslí, že by jeho výkony mohly být daleko lepší pokud by nebylo v letošním roce tak razantně omezeno testování.

Potom, co začátkem roku odešla z MotoGP Kawasaki a podobné problémy také řešila formule 1 se odsouhlasilo hned několik změn v pravidlech mistrovství světa silničních motocyklů a jednou z nich bylo i omezení času určeného k testování.

V předsezonní přípravě tak měly letos týmy a jejich jezdci k dispozici jen celkem tři testy a během samotné sezony dva v Barceloně a Brně. To je opravdu minimální počet ve srovnání s předchozími ročníky, kdy se v zimě testovalo mnohem víc a po většině závodů pan následovaly jednodenní nebo dvoudenní testy.

„V Barceloně byl jeden test a to jsem si tehdy myslel, že nebyl nejlepší, ale jakmile jsme jeli do Assenu okamžitě jsem cítil pokrok i v dalších závodech,“ uvedl Nicky Hayden. „Potom znovu v Brně. Tehdy jsme zkoušeli několik věcí a ve skutečnosti to nebylo jednoznačné, ale strávil jsem celý den jízdou na motocyklu a testováním. A potom znovu jedeme do Indy a byli tam zase o něco lepší. To mě samozřejmě nutí, abych si přál více příležitostí k testování.“

V tomto bodu sezony si Hayden troufá říct, že se současná situace ve srovnání se začátkem sezony změnila k lepšímu a po šestém místu z Brna a třetím z Indianapolisu si Američan myslí, že do konce sezony dokáže v závodech udržet krok s vedoucími jezdci.

„Když teď na motocyklu jezdím, tak se cítím daleko víc pohodlněji,“ pokračoval Hayden. „Užívám si to. Musíte mít radost z toho o děláte a někdy to bylo dost mizerné.“

„Pořád máme ještě dost práce, kterou je třeba udělat a nechci se tím nechat nějak unést. S týmem jsme ale udělali určitý pokrok a stejně tak já ve spojení s Juanem Martinezem (šéf mechaniků Nicky Haydena). Začali jsme spolupracovat teprve od čtvrtého závodu sezony a to nějakou dobu zabere.“ 

Po závodu v Indianapolisu u Ducati prodloužili Nicky Haydenovi smlouvu a ukončili tak v té době hodně diskutovanou možnost příchodu Daniho Pedrosy. Američan byl samozřejmě s takovým postupem spokojený a rád, že všechna ta práce, kterou spolu s týmem věnovali do zlepšení jeho výsledků nepřišla vniveč.

„Byla by to opravdu škoda, když se podíváte na to, kde jsme byli v prvních třech nebo čtyřech závodech a kde jsme teď, odejít a začínat někde od začátku by bylo hodně nešťastné pro mě i pro Ducati,“ pokračoval Hayden. „Teď jsme si právě začali dobře rozumět, v týmu a na motocyklu se teď cítím velmi dobře.“

„Doufejme, že budeme mít výraznou závěrečnou část sezony, stejně tak společné mimosezonní testy a v příštím roce zahájíme novou sezonu mnohem silnější,“ uvedl závěrem Nicky Hayden, Mistr světa z roku 2006 a současný jezdec továrního týmu Ducati.
16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00