Hayden: Vždy jsme spolu vycházeli dobře

Američan přijel do italského lyžařského střediska poprvé bez Casey Stonera a v úterý dopoledne odpovídal na otázky novinářů spolu se svým novým týmovým kolegou Valentinem Rossim.
Hayden: Vždy jsme spolu vycházeli dobře

Hayden je před nadcházející sezonou velmi motivovaný, rád by Rossimu dokázal, že po dvou letech u italského týmu už s Desmosedici ledacos umí a rovněž chce v samotném šampionátu mnohem výrazněji zabojovat a své celkové umístění znovu posunout směrem k předním příčkám.

Rodák z Amerického města Owensboro si odpočinek v zimním období užil a teď už se těší zpátky na závodní dráhu. „Trénoval jsem a teď už jsem připravený na prvního února, kdy začínáme testem v Sepangu. Na sezonu se už skutečně těším,“ řekl Nicky Hayden.

„Ve srovnání s prvním rokem jsme loni na Ducati udělali velký pokrok a je cílem to znovu zopakovat v roce 2011. V továrně všichni pracují velmi intenzivně a hodně se toho změnilo s příchodem nového týmového kolegy. Motivace je vysoká. Na motorce sice nebudou zvlášť radikální změny, ale určitě si to chceme zpříjemnit pozicemi nahoře.“

Mít za týmového kolegu Valentina Rossiho není pro Američana nic nového. S Italem už spolupracoval v roce 2003, když oba byli jezdci továrního týmu Hondy. Dnes je to ovšem něco jiného, je mnohem zkušenějším závodníkem, mistrem světa z roku 2006 a na spolupráci s Italem se velmi těší.

„Na mé straně by to nemělo změnit náš přístup,“ řekl Hayden. „Je pravdou, že celá ta Rossi mánie bude něco jiného, ale už jsme byli týmovými kolegy předtím a víme jak to funguje. Nebude to negativní a já se na to budu dívat jen z pozitivní stránky. Přináší do týmu značné zkušenosti a spolu s jeho lidmi také znalosti. Zdá se, že některé věci, které jsme požadovali jsou naprosto stejné, což bude vyhovovat nám všem. Vždy jsme spolu vycházeli dobře.“

„Mentalitou Ducati je jeden tým, je to tu opravdu jak jedna rodina. Myslím, že je to výhoda. Máme tu hodně práce, kterou potřebujeme udělat, takže nemáme potřebu pracovat proti sobě,“ řekl Hayden, který měl možná na mysli přední vidlici, kterou teď pro GP11 vyrábí společnost Öhlins a poprvé ji Italové vyzkouší v Sepangu.

Ducati měla loni vidlici s velkým průměrem, aby udržela motocykl dostatečně stabilní při brzdění, ale v roce 2010 se už na začátku sezony ukázalo, že při náklonu kolem šedesáti stupňů nebylo takové řešení ideální. Nová přední vidlice pro GP11 bude mít to nejlepší z vidlic, které Ducati nasadila v letech 2008 a 2009.

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00