Hayden: Vždy jsme spolu vycházeli dobře

Američan přijel do italského lyžařského střediska poprvé bez Casey Stonera a v úterý dopoledne odpovídal na otázky novinářů spolu se svým novým týmovým kolegou Valentinem Rossim.
Hayden: Vždy jsme spolu vycházeli dobře

Hayden je před nadcházející sezonou velmi motivovaný, rád by Rossimu dokázal, že po dvou letech u italského týmu už s Desmosedici ledacos umí a rovněž chce v samotném šampionátu mnohem výrazněji zabojovat a své celkové umístění znovu posunout směrem k předním příčkám.

Rodák z Amerického města Owensboro si odpočinek v zimním období užil a teď už se těší zpátky na závodní dráhu. „Trénoval jsem a teď už jsem připravený na prvního února, kdy začínáme testem v Sepangu. Na sezonu se už skutečně těším,“ řekl Nicky Hayden.

„Ve srovnání s prvním rokem jsme loni na Ducati udělali velký pokrok a je cílem to znovu zopakovat v roce 2011. V továrně všichni pracují velmi intenzivně a hodně se toho změnilo s příchodem nového týmového kolegy. Motivace je vysoká. Na motorce sice nebudou zvlášť radikální změny, ale určitě si to chceme zpříjemnit pozicemi nahoře.“

Mít za týmového kolegu Valentina Rossiho není pro Američana nic nového. S Italem už spolupracoval v roce 2003, když oba byli jezdci továrního týmu Hondy. Dnes je to ovšem něco jiného, je mnohem zkušenějším závodníkem, mistrem světa z roku 2006 a na spolupráci s Italem se velmi těší.

„Na mé straně by to nemělo změnit náš přístup,“ řekl Hayden. „Je pravdou, že celá ta Rossi mánie bude něco jiného, ale už jsme byli týmovými kolegy předtím a víme jak to funguje. Nebude to negativní a já se na to budu dívat jen z pozitivní stránky. Přináší do týmu značné zkušenosti a spolu s jeho lidmi také znalosti. Zdá se, že některé věci, které jsme požadovali jsou naprosto stejné, což bude vyhovovat nám všem. Vždy jsme spolu vycházeli dobře.“

„Mentalitou Ducati je jeden tým, je to tu opravdu jak jedna rodina. Myslím, že je to výhoda. Máme tu hodně práce, kterou potřebujeme udělat, takže nemáme potřebu pracovat proti sobě,“ řekl Hayden, který měl možná na mysli přední vidlici, kterou teď pro GP11 vyrábí společnost Öhlins a poprvé ji Italové vyzkouší v Sepangu.

Ducati měla loni vidlici s velkým průměrem, aby udržela motocykl dostatečně stabilní při brzdění, ale v roce 2010 se už na začátku sezony ukázalo, že při náklonu kolem šedesáti stupňů nebylo takové řešení ideální. Nová přední vidlice pro GP11 bude mít to nejlepší z vidlic, které Ducati nasadila v letech 2008 a 2009.

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00