[GP Malajsie - 250ccm, závod]
Bitva Mistrů. Tak by se dal nazvat dnešní závod třídy do 250ccm mezi Hiroshi Aoyamou ze Scot Racingu a Marcem Simoncellim z Metis Gilery o vedení v závodu, ale rovněž o první místo v průběžném hodnocení šampionátu a co nejlepší výchozí pozici před posledním závodem ve Valencii. Závod nakonec ve svůj prospěch rozhodl Japonec Aoyama, druhý skončil Barbera a Simonceli třetí. Před posledním závodem ve Valencii dělí Aoyamu od Simoncelliho jednadvacet bodů.
Do závodu čtvrtlitrové kubatury dnes z první pozice na startovním roštu odstartoval vedoucí muž průběžného hodnocení Hiroshi Aoyama. Velkým překvapením včerejší kvalifikace bylo druhé místo Julese Cluzela z Matteoni Racing, třetí další Francouz Mike Di Meglio a čtvrtý Hector Barbera.
Start se opravdu podařil Cluzelovi, který jel okamžitě před Aoyamu do vedení, ale stejně dobře zvládl startovní manévr jezdec Auto Kelly-ČP Lukáš Pešek, protože po prvním kole byl desátý a to byla jeho startovní pozice na sedmnáctém místě. Pořadí na prvních třech pozicích bylo po třetím kole Simoncelli, Cluzel a Aoyma.
Po pěti odjetých kolech čtvrtlitrového závodu na okruhu v Sepangu spadli oba jezdci týmu Mapfre Aspar Mike Di Meglio a o něco později jeden z uchazečů o titul Alvaro Bautista. Španělský jezdec nemá v závěru sezony formu, protože je téměř v každém závodu na zemi a také díky tomu přišel o možnost odejít do MotoGP jako mistr světa.
Na okruhu v Sepangu se bojovalo nejen o vítězství v dnešním závodu třídy do 250ccm, ale rovněž se bojovalo o letošní titul mistra světa. Na prvních dvou místech jeli oba vedoucí jezdci průběžného hodnocení šampionátu první Marco Simoncelli a Hiroshi Ayoama. Japonec vůbec nepůsobil, že by se snad bál zaútočit nebo bojovat a v polovině závodu to byly skvělé souboje pro oko každého z fanoušků motocyklového sportu.
Velmi rychlé tempo, které v úvodu nasadil Francouz Jules Cluzel nedokázal udržet, klesl za Simoncelliho a Aoyamu na třetí pozici, ale nakonec jeho velmi dobrý výkon zastavil pád, po kterém už nedokázal dostat motocykl zpátky na dráhu.
Velmi dobrý výkon také předvedl Thomas Lüthi, jezdec Emmi-Caffe Latte. Startoval z deváté pozice a v průběhu závodu předvedl stíhací jízdu až na vedoucí příčky. Jel jedno rychlé kolo za druhým a nakonec projel cílem na fantastické čtvrté příčce.
Čtvrtlitrová Honda Hiroshi Aoyamy byla pro dnešní závod bezvadně připravena, což se začalo výrazně projevovat sedm kol před koncem závodu, kdy Japonec Aoyama rázně ukončil vzájemné souboje a Italovi začal výrazně ujíždět. V době, kdy do konce závodu zbývaly tři kola byl jeho náskok už přes tři sekundy a ten postupně navyšoval až do cíle, kde byl první.
Hector Barbera celou dobu souboje vedoucí dvojice pozoroval, ale v závěru na Simoncelliho zaútočil a to mu také vyšlo, protože obsadil druhou příčku, o které rozhodlo nejrychlejší kolo závodu, protože čas Barbery a Simoncelliho byl v cíli naprosto stejný.
Český jezdec Lukáš Pešek si dojel s přehledem pro osmé místo, což je vzhledem k jeho postavení na startu parádní výkon. Dvanáctá příčka pak patřila druhému českému jezdci v šampionátu Karlu Abrahamovi.
GP Malajsie - 250 ccm, závod
P. |
|
Jezdec |
Motocykl |
Celkový čas |
Km/h |
Ztráta |
1. |
|
Hiroshi AOYAMA |
Honda |
42'55.689 |
155.087 |
- |
2. |
|
Hector BARBERA |
Aprilia |
43'02.086 |
154.702 |
+ 6.397 |
3. |
|
Marco SIMONCELLI |
Gilera |
43'02.086 |
154.702 |
+ 6.397 |
4. |
|
Thomas LUTHI |
Aprilia |
43'10.560 |
154.196 |
+ 14.871 |
5. |
|
Hector FAUBEL |
Honda |
43'14.866 |
153.940 |
+ 19.177 |
6. |
|
Ratthapark WILAIROT |
Honda |
43'15.256 |
153.917 |
+ 19.567 |
7. |
|
Alex DEBON |
Aprilia |
43'15.944 |
153.876 |
+ 20.255 |
8. |
|
Lukáš PEŠEK |
Aprilia |
43'30.250 |
153.033 |
+ 34.561 |
9. |
|
Alex BALDOLINI |
Aprilia |
43'46.626 |
152.079 |
+ 50.937 |
10. |
|
Shuhei AOYAMA |
Honda |
43'59.875 |
151.316 |
+ 1'04.186 |
11. |
|
Balazs NEMETH |
Aprilia |
44'04.606 |
151.045 |
+ 1'08.917 |
12. |
|
Karel ABRAHAM |
Aprilia |
44'06.305 |
150.948 |
+ 1'10.616 |
13. |
|
Valentin DEBISE |
Honda |
44'13.634 |
150.531 |
+ 1'17.945 |
14. |
|
Bastien CHESAUX |
Aprilia |
44'25.358 |
149.869 |
+ 1'29.669 |
15. |
|
Vladimir LEONOV |
Aprilia |
44'39.225 |
149.093 |
+ 1'43.536 |
16. |
|
Shoya TOMIZAWA |
Honda |
42'59.560 |
147.111 |
+ 1 kolo |
|
|
Raffaele DE ROSA |
Honda |
37'10.405 |
|
|
|
|
Jules CLUZEL |
Aprilia |
24'35.585 |
|
|
|
|
Mattia PASINI |
Aprilia |
25'40.460 |
|
|
|
|
Mike DI MEGLIO |
Aprilia |
18'07.508 |
|
|
|
|
Alvaro BAUTISTA |
Aprilia |
14'09.377 |
|
|
|
|
Roberto LOCATELLI |
Gilera |
10'57.990 |
|
|
|
|
Axel PONS |
Aprilia |
4'30.975 |
|
|
|
|
Imre TOTH |
Aprilia |
2'27.805 |
|
|