Hiroshi Aoyama si v závěru sezony plní svá přání

Vyhrál poslední titul v třídě 250ccm a odchází do MotoGP.
Klepněte pro větší obrázekPro japonského závodníka Hiroshi Aoyamu byl včerejší závod čtvrtlitrové kubatury vůbec posledním v této třídě, protože už dnes bude testovat závodní prototyp Hondy MotoGP a samozřejmě také proto, že ve Valencii včera skončila dlouhá a úspěšná éra 250ccm závodění.

O tom, kdo získá poslední titul mistra světa čtvrtlitrů rozhodoval právě šestnáctý závod sezony na okruhu Ricardo Torma a tento závod všem nabídnul řádnou dávku momentů plných napětí a nečekaných zvratů. Loučení s čtvrtlitrovou kubaturou tak bylo vskutku královské.

Hiroshi Aoyma po napínavé jízdě nakonec projel cílem sedmý a mohl spolu s týmem slavit, protože získal poslední titul světového šampiona čtvrtlitrové kubatury. Ten den si tak splnil svůj velký sen stát se světovým šampioném kubatury, kde strávil svých posledních deset let.

„Jsem velmi hrdý, že se mi podařilo vyhrát tento titul a to obzvlášť z toho důvodu, že je v mistrovství 250 ccm tím posledním, což je pro mě něco neobyčejného,“ řekl včera po závodu Aoyama. „Ve čtvrtlitrech už závodím deset let, takže jsem trošku smutný, že už dále s tímto motocyklem nebudu jezdit, ale nyní jdu dál. Zítra už budu v MotoGP a to bylo také jedno z mých přání, takže dnes se mi jedeno splnilo a zítra se splní to další.“

Pro jezdce Scot Racingu to ale nebyl vůbec jednoduchý závod. Po odstoupení Alexe Debona se sice posunul do první řady na startovním roštu, ale v průběhu závodu málem došlo ke kontaktu s Hectorem Barberou, kde celoroční snažení mohlo okamžitě skončit jak mávnutím kouzelného proutku.

„Byl to důležitý moment v závodu,“ řekl Aoyama o svém výjezdu mimo trať. „Tento závod jsem chtěl moc vyhrát a hodně jsem na to tlačil, ale v jednu chvíli jsem překročil limit a musel se rozhodnout - havarovat nebo vyjet z dráhy. Rozhodl jsem se vyjet mimo! Když jsem se vrátil na dráhu, chtěl jsem vidět na jaké jedu pozici, ale tým mi to hned v prvním průjezdu neukázal. V druhém kole mi ukázali, že jedu jedenáctý, takže mi bylo jasné, že už nemůžu udělat žádnou chybu, přesto jsem zabral a nakonec skončil sedmý.“

„Když jsem uviděl spadnout Simoncelliho uvědomil jsem si, že mám titul,“ pokračoval Aoyama. „Jsem velmi šťastný, protože tato sezona nebyla vůbec jednoduchá. Celou tu dobu mě můj tým velmi podporoval a díky tomu jsem čerpal motivaci a sílu navíc, takže všem chci za to poděkovat. Čekal jsem na tento den třiadvacet let. Je neuvěřitelné, že tato chvíle nastala zvlášť po tomto závodu.“

Ohledně své budoucnosti v MotoGP Hiroshi Aoyma závěrem řekl: „MotoGP je pro mě zcela nová třída a neumím si teď představit, čeho budu schopen dosáhnout. Dostal jsem šanci a chci ji využít co nejlepším způsobem. Bude to těžké, ale je to ta nejlepší příležitost, kde se dále zlepšovat. To je mým cílem pro další sezonu.“
14:10 | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
12:17 | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
10:52 | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
10:21 | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz
10:03 | Espargarova nehoda: odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00