Hiroshi Aoyama si v závěru sezony plní svá přání

Vyhrál poslední titul v třídě 250ccm a odchází do MotoGP.
Klepněte pro větší obrázekPro japonského závodníka Hiroshi Aoyamu byl včerejší závod čtvrtlitrové kubatury vůbec posledním v této třídě, protože už dnes bude testovat závodní prototyp Hondy MotoGP a samozřejmě také proto, že ve Valencii včera skončila dlouhá a úspěšná éra 250ccm závodění.

O tom, kdo získá poslední titul mistra světa čtvrtlitrů rozhodoval právě šestnáctý závod sezony na okruhu Ricardo Torma a tento závod všem nabídnul řádnou dávku momentů plných napětí a nečekaných zvratů. Loučení s čtvrtlitrovou kubaturou tak bylo vskutku královské.

Hiroshi Aoyma po napínavé jízdě nakonec projel cílem sedmý a mohl spolu s týmem slavit, protože získal poslední titul světového šampiona čtvrtlitrové kubatury. Ten den si tak splnil svůj velký sen stát se světovým šampioném kubatury, kde strávil svých posledních deset let.

„Jsem velmi hrdý, že se mi podařilo vyhrát tento titul a to obzvlášť z toho důvodu, že je v mistrovství 250 ccm tím posledním, což je pro mě něco neobyčejného,“ řekl včera po závodu Aoyama. „Ve čtvrtlitrech už závodím deset let, takže jsem trošku smutný, že už dále s tímto motocyklem nebudu jezdit, ale nyní jdu dál. Zítra už budu v MotoGP a to bylo také jedno z mých přání, takže dnes se mi jedeno splnilo a zítra se splní to další.“

Pro jezdce Scot Racingu to ale nebyl vůbec jednoduchý závod. Po odstoupení Alexe Debona se sice posunul do první řady na startovním roštu, ale v průběhu závodu málem došlo ke kontaktu s Hectorem Barberou, kde celoroční snažení mohlo okamžitě skončit jak mávnutím kouzelného proutku.

„Byl to důležitý moment v závodu,“ řekl Aoyama o svém výjezdu mimo trať. „Tento závod jsem chtěl moc vyhrát a hodně jsem na to tlačil, ale v jednu chvíli jsem překročil limit a musel se rozhodnout - havarovat nebo vyjet z dráhy. Rozhodl jsem se vyjet mimo! Když jsem se vrátil na dráhu, chtěl jsem vidět na jaké jedu pozici, ale tým mi to hned v prvním průjezdu neukázal. V druhém kole mi ukázali, že jedu jedenáctý, takže mi bylo jasné, že už nemůžu udělat žádnou chybu, přesto jsem zabral a nakonec skončil sedmý.“

„Když jsem uviděl spadnout Simoncelliho uvědomil jsem si, že mám titul,“ pokračoval Aoyama. „Jsem velmi šťastný, protože tato sezona nebyla vůbec jednoduchá. Celou tu dobu mě můj tým velmi podporoval a díky tomu jsem čerpal motivaci a sílu navíc, takže všem chci za to poděkovat. Čekal jsem na tento den třiadvacet let. Je neuvěřitelné, že tato chvíle nastala zvlášť po tomto závodu.“

Ohledně své budoucnosti v MotoGP Hiroshi Aoyma závěrem řekl: „MotoGP je pro mě zcela nová třída a neumím si teď představit, čeho budu schopen dosáhnout. Dostal jsem šanci a chci ji využít co nejlepším způsobem. Bude to těžké, ale je to ta nejlepší příležitost, kde se dále zlepšovat. To je mým cílem pro další sezonu.“
15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00