Hiroshi Aoyama těsně za dvojicí továrního týmu Hondy

Pro soukromý tým Interwetten Honda bylo v Malajsii důležité připravit svému jezdci stroj tak, aby zajel čas do první desítky, což se jim devátým časem na kolo nakonec podařilo.

Mistr světa čtvrtlitrové kubatury zajel kolo pěti a půl kilometrového okruhu v Sepangu za 2´01,692 sekundy, což pro Japonce znamenalo devátý čas ve výsledkové listině druhého dne testu a z Malajsie tak může odjet s pocitem dobře vykonané práce.

„Během tohoto testu pracoval velmi dobře celý tým,“ řekl šéf  Interwetten Honda MotoGP, Daniel M. Epp. „Jezdec, motocykl, mechanici, všichni velmi dobře fungovali. Tým se společně rozvíjí a učí se z chyb z předchozích testů, což je pro mě jasný a velký krok vpřed.“

„Cíle stanoveného pro tento test bylo více méně dosaženo. Hiro předvedl velmi dobrý potenciál a umístil se na devátém místě hned za dvěma továrními Hondami, jako nejlepší satelitní jezdec,“ pokračoval Daniel M. Epp. „V Kataru ale začneme znovu od začátku. Ani tým a ani jezdec tam nikdy dříve v tomto složení nebyl.“

S výsledkem byl také spokojen technický ředitel týmu, Kanaďan Tom Jojic, který mimo jiné uvedl: „Tento test byl pro nás velmi dobrý. Dnešní den byl velmi příznivý a také Hiroshi je mnohem spokojenější než včera. Na motocyklu jsme provedli určité změny, ale jinak jsme se striktně drželi testovacího plánu a to si myslím bylo velmi dobré rozhodnutí.“

„Proto jsme dokázali zlepšit motocykl a máme tak jasný směr pro další test v Kataru,“ pokračoval Jojic. „Hiroshi má stále určité problémy při zatáčení. Motorka je v zatáčkách celkem těžkopádná a také potřebuje zvýšit přilnavost. To jsou věci, na kterých budeme pracovat v Kataru.“

Pro Japonského jezdce přitom páteční test nevypadal vůbec dobře, protože ho citelně bolel žaludek a odpoledne tak díky tomu tým ztratil nějaký čas na dráze. „V polovině testu jsme museli udělat krátkou přestávku, protože jsem měl žaludeční problémy,“ uvedl Hiroshi Aoyama. „Ale podařilo se nám pokročit kupředu a najít dobré základní nastavení.“

„Vím, že můžeme být ještě rychlejší,“ pokračoval japonský jezdec a k testu v Kataru dále uvedl: „Můj kontakt s motocyklem se pokaždé zlepšuje. Na této dráze jsem s tímto motocyklem nikdy nejezdil, ale jsem si jistý, že pro Katar najdeme ten správný směr a s ním budeme pokračovat v dalším zlepšení.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00