Historie projektu Kawasaki v letech 2002 až 2008

Kawasaki nezvítězila v žádném ze závodů královské kubatury.

Potom, co se Kawasaki rozhodla odejít z prostředí závodů mistrovství světa silničních motocyklů, uzavřela svou novodobou kapitolu MotoGP, která začala psát svou historii v roce 2002. Krátkou rekapitulaci celého projektu továrního týmu Kawasaki, kterou vám nyní přinášíme, na svých stránkách představil crash.net.

2002 - Velká cena Pacifiku
Motocykl Kawasaki ZX-RR má svůj premiérový křest ohněm koncem sezóny 2002. Za jeho řídítky seděl zkušený vítěz závodu WSBK Aikara Yangawa na domácím okruhu v Motegei. Japonský jezdec se kvalifikoval v poli dvaadvaceti závodníků na osmnáctou pozici startovního roštu. Během závodu měl nehodu, kterou způsobila porucha motoru a následkem pádu došlo u japonského jezdce ke zlomenině pánve.

2002 – Velká cena Malajsie
Zraněného Aikara Yangawu nahrazuje v posledních třech závodech sezóny dřívější světový šampión Supersportu Andrew Pitt a ve svém premiérovém závodu královské kubatury v Malajsii dokázal poprvé dovést ZX-RR do cíle, i když na devatenáctém, posledním místě.

2002 – Velká cena Valencie
Andrew Pitt získal pro Kawasaki první mistrovské body svým dvanáctým místem v posledním závodě sezóny.

2003 – Velká cena Japonska
Rok 2003 byl první kompletní sezónou Kawasaki v seriálu mistrovství světa, která odstartovala Velkou cenou Japonska v Suzuce. Kawasaki nasadila dva motocykly a týmovým kolegou Andrewa Pita se stal Garry McCoy.

2003 – Velká cena Francie
McCoy získal s RX-RR své první body v deštivém závodu na okruhu ve francouzském Le Mans, kde pro Kawasaki získal do té doby nejlepší umístění v závodě v podobě devátého místa. Od té doby dokázal získat mistrovské body už jen ve dvou závodech sezóny.

2003 – Velká cena Valencie
McCoy se v celkovém hodnocení sezóny 2003 umístil s jedenácti body na dvaadvacátém místě a jeho týmový kolega Andrew Pitt na posledním, tedy šestadvacátém místě se čtyřmi body. Testovací jezdec Kawasaki Alex Hofmann dokázal kladně zapůsobit na vedení Kawasaki v závodech na okruzích v Mugellu a Assenu, kde jel na divokou kartu. Po posledním závodu sezóny ve Valencii od Kawasaki odešli oba jejich jezdci McCoy a Pitt. Kawasaki ve své první celé sezóně v královské kubatuře skončila s devatenácti body na sedmém a zároveň posledním místě v poháru konstruktérů. V celkovém hodnocení týmu patřila Kawasaki rovněž poslední, dvanáctá pozice s patnácti body na kontě.

2004 – Velká cena Jižní Afriky
Nová sezóna je premiérou pro Alexe Hofmanna, který jede u ´zeleného týmu´svou první sezónu v roli regulérního jezdce. Týmovým kolegou německého jezdce byl v té době Shinya Nakano, který byl vicemistrem světa ve čtvrtlitrech a měl na kontě už pódiové umístění v královské kubatuře.


2004 – Velká cena Itálie
V Mugellu Nakano zázrakem uniká těžkému zranění, když mu v rychlosti okolo tři sta kilometrů v hodině  praskla zadní pneumatika. Nakano je o týden později zpátky a získává ve Velké ceně Katalánska sedmé místo, nejlepší umístění ZX-RR.

2004 – Velká cena Pacifiku
Nakano v sedle motocyklu ZX-RR získává v domácím prostředí třetí místo, což je vůbec první pódiové umístění pro Kawasaki.

2004 – Velká cena Malajsie
Nakano poprvé startuje do závodu z první řady, když v kvalifikaci zajel třetí nejlepší čas. V samotném závodě nakonec skončil osmý.

2004 - Velká cena Valencie
Nakano končí sezónu s třiaosmdesáti body v celkovém hodnocení na desátém místě a s jen čtyřmi závody v kterých nezískal ani jeden bod. Jeho týmový kolega Alex Hofmann byl o pět pozic níž s jednapadesáti body. V Poháru konstruktérů, toho roku Kawasaki dosáhla na čtvrtou pozici s pětadevadesáti body a v hodnocení týmů jim patřilo sedmé místo.

2005 – Velká cena Španělska
Nakano a Hofmann jsou i v roce 2005 jezdeckou dvojicí u Kawasaki a sezónu zahajují závodem na okruhu v Jerezu, kde se umístili v pořadí na pátém a jedenáctém místě. Pro Nakana je páté místo rovněž jeho nejlepším výsledkem sezóny.

2005 – Velká cena Portugalska
Alex Hofmann si při nehodě na okruhu v Estorilu zranil ruku a to pro německého jezdce znamenalo stop pro další dva závody mistrovství světa.

2005 – Velká cena Číny
Zraněného Hofmanna nahrazuje Olivier Jacque, který okamžitě všechny překvapuje svým druhým místem, když v mokré čínské Grand Prix dojel za Valentinem Rossim je o 1,7 sekundy. To bylo také naposledy, kdy Kawasaki byla tak blízko vítězství.

2005 – Velká cena Valencie
V této sezóně Nakano získává osmadevadesát bodů a desáté místo v celkovém hodnocení. Jeho osmadevadesát bodů je vůbec nejlepším bodovým ziskem vůbec. Alex Hofmann sezónu končí na devatenáctém místě. Kawasaki v tomto roce patří čtvrté místo v Poháru konstruktérů a šestá pozice v hodnocení týmů. Sezóna 2005 byla pro Kawasaki ta nejlepší sezóna v královské kubatuře.

2006 – Velká cena Španělska
Kawasaki se po nevýrazných výkonech rozloučila s Alexem Hofmannem a k Nakanovi, který jede u ´zeleného týmu´už svou třetí sezónu, vzali mladého Francouze Randy De Punieta. Nakano sezónu zahajuje stylově a v kvalifikaci si vybojoval první řadu na startu závodu, v kterém nakonec končí na sedmém místě. Randy De Puniet závod nedokončil.

2006 – Velká cena Holandska
Nakano získává v Holandsku své další pódiové umístění v podobě druhého místa v závodě, který si mnozí pamatují díky souboji Nicky Haydena a Colina Edwardse v poslední zatáčce.

2006 – Velká cena Austrálie
Nakano získal celkem třikrát druhou pozici na startovním roštu a dokázal tak, že je Kawasaki ve spojení s obutím od Bridgestone velmi rychlý komplet.

Říjen 2006
Kawasaki potvrdilo, že se po skončení sezóny rozloučí se svým nejlepším jezdcem Nakanem, který odcházel do Gresiniho týmu, kde se mu ovšem už tolik nedařilo.

2006 – Velká cena Valencie
Nakanova poslední sezóna u Kawasaki pro něho znamenala v celkovém hodnocení mistrovství světa čtrnácté místo s dvaadevadesáti body, zatímco první sezóna Randy De Punieta přinesla francouzskému jezdci sedmatřicet bodů a šestnácté místo v celkovém hodnocení. Kawasaki klesá v Poháru konstruktérů na šesté místo a v hodnocení týmů je sedmá.

Listopad 2006
Kawasaki končí spolupráci s Haraldem Ecklem, který tým vedl od roku 2002 pro údajné jeho další aktivity u konkurence v MotoGP. Kawasaki nemůže sehnat kvalitní jezdce, protože kolují zprávy, že nemá dostatečně připravený 800ccm motocykl. Díky tomu dostává místo vedle Randy De Punieta jejich zkušební jezdec Olivier Jacque, který v Číně získal pro Kawasaki skvělé druhé místo.

2007 – Velká cena Katalánska
Přes problematický nástup Kawasaki 800ccm je v sedmém podniku sezóny Randy De Puniet na startu v první řadě. Naopak Jacquemu se vůbec nedaří, nehoda střídá nehodu, až mu nakonec zranění znemožní účast v závodě na okruhu v Katalánsku. Hned potom padlo u továrního týmu japonského výrobce rozhodnutí, vrátit Francouze zpátky do role testovacího jezdce.

2007 – Velká cena Velké Británie
Od závodu na okruhu v Donington Parku je členem týmu Anthony West, kterého Kawasaki angažuje do role týmového kolegy Randy De Punieta. Australan má za sebou úspěchy ze závodů čtvrtlitrů a také ze šampionátu Supersport.

Červenec 2007
Michael Bartholemy, manažer závodního týmu potvrzuje, že Kawasaki podepsala s Johnem Hopkinsem dvouletou smlouvu pro rok 2008 a 2009. Hopkins do Kawasaki vstupoval ze čtvrté pozice v celkovém hodnocení, které získal s týmem tovární Suzuki.

2007 – Velká cena Japonska
Randy De Puniet získává své první a poslední stupně vítězů, když pro Kawasaki získal druhé místo. To znamená, že Kawasaki si na konto připsala v pořadí čtvrté pódiové umístění.

Srpen 2007
Už to vypadalo, že boj o místo vedle Johna Hopkinse svede Randy De Puniet s Anthony Westem, ale Francouz všechny překvapil, když podepsal smlouvu s LCR Hondou. O několik dní později, byl do role Hopkinsova týmového kolegy potvrzen Australan West.

2007 – Velká cena Valencie
Randy De Puniet končí svou poslední sezónu u ´zeleného týmu´na jedenáctém místě v celkovém hodnocení šampionátu. Kawasaki je pátá v Poháru konstruktérů a sedmá v hodnocení týmů. West bodoval jen v jednom z jedenácti závodů, když zajel na sedmé místo.

Leden 2008
Kawasaki způsobila pozdvižení, když na okruhu v Sepangu vyzkoušela svůj nový motor ´Screamer´, ale nikdy ho nepoužili během závodu. Japonci zvolili variantu zdokonalovaní verze motocyklu 2007, než aby pracovali na zbrusu nové ZX-RR.

Leden 2008
John Hopkins se zranil při nehodě, která se mu stala během testování na okruhu v australském Phillip Islandu.

2008 – Velká cena Portugalska
Hopkins si připisuje páté místo v jeho teprve třetím závodě v sedle motocyklu Kawasaki. Byl to také jeho nejlepší výsledek v celé sezóně.

2008 – Velká cena Katalánska
Během pátečního volného tréninku Hopkins padá, zlomí si obratel, ale do závodu nastoupí a získá body za desáté místo.

2008 – Velká cena Holandska
V kvalifikaci, Hopkins v rychlosti přes dvě stě kilometrů v hodině havaruje a zranění nohy mu vystaví stop pro další dvě Velké ceny.

2008 – Velká cena České republiky
Anthony West získává v nedělním závodě páté místo a zároveň svůj nejlepší výsledek sezóny, když ve všech ostatních podnicích mistrovství světa bojoval se zadní přilnavostí motocyklu.

Září 2008
Kawasaki potvrzuje uzavření dvouletého kontraktu s Marco Melandrim, který má jet pro ´zelený tým´ v letech 2009 a 2010. „Jsem si jistý, že se Marco rychle přizpůsobí Kawasaki Ninja ZX-RR a že společně s Johnem nás bude schopen dostat na další stupeň vývoje s novým motocyklem 2009,“ řekl šéf továrního týmu Bartholemy. „Jisté je to, že s Marcem a Johnem budeme do sezóny 2009 vstupovat jako s nejsilnější jezdeckou dvojicí od doby, kdy v roce 2002 Kawasaki přišla do královské kubatury.“

Říjen 2008
Jorge Martinéz se chce s Kawasaki domluvit na třetím motocyklu, pro jeho soukromý Aspar tým, který by měl v roce 2009 svou premiéru v MotoGP. Celý projekt padá na požadavku japonského výrobce, aby jel s motocyklem japonský jezdec Nakano. Martinéz byl sponzory tlačen ke španělskému jezdci, takže neřešitelná situace.


2008 – Velká cena Valencie
Konec sezóny 2008. Hopkins je ve svém premiérovém roce u Kawasaki na šestnácté pozici v hodnocení jezdců, jeho kolega West je poslední, tedy osmnáctý. V Poháru konstruktéru patří japonskému výrobci pátá a poslední příčka. V hodnocení týmů je Kawasaki na předposledním, devátém místě.

Říjen / Listopad 2008
Celý tým Kawasaki se účastní posledních testů roku 2008 na okruhu ve španělské Valencii a v australském Phillip Islandu. Na Melandrim je vidět obrovské zlepšení a během prvních jízd v sedle ZX-RR zlepšuje své časy, které před tím zajel během kvalifikací s Ducati.

Prosinec 2008
Na veřejnost se dostaly první informace o možném ukončení aktivit Kawasaki v mistrovství světa silničních motocyklů. Nikdo zatím nic konkrétního neví a japonský výrobce jen oznámil, že vše upřesní v oficiálním prohlášení 5. ledna 2009.

Leden 2009
Nebylo to nakonec pátého ledna, ale o čtyři dny později, když Kawasaki oficiálně oznámila stažení svého továrního týmu z MotoGP v důsledku celosvětové finanční situace. Motocykly Kawasaki ZX-RR, ale z MotoGP zmizet nemusí, protože stále žije myšlenka provozovat tyto dva stroje v soukromém týmu a s podporou japonské továrny. To znamená i šanci pro oba jejich bývalé jezdce Johna Hopkinse a Marca Melandriho, kteří teď zůstali bez práce.

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00