Historie závodů Grand Prix na americkém okruhu v Laguně Seca

První závod třídy 500ccm tam vyhrál v roce 1988 Eddie Lawson.
Klepněte pro větší obrázekLaguna Seca, americká závodní dráha v Kalifornii poprvé pořádala závody mistrovství světa silničních motocyklů v období let 1988 až 1994 s jednoletou přestávkou v roce 1992. Vzhledem k modifikacím okruhu, které měly zvýšit bezpečnost závodníků následovala desetiletá přestávka. Od roku 2005 má Velká cena Spojených států své stálé místo v kalendáři mistrovství světa.

Ovšem zcela první dvě Velké ceny, které v USA proběhly v letech 1964 a 1965 se jely na okruhu v Daytoně. Potom následovala dvaadvacetiletá přestávka než se v roce 1988 Velká cena Spojených států znovu objevila v kalendáři světového šampionátu, ale tentokrát už na okruhu v Laguna Seca.

Letos je to celkem jedenáctý podnik, který pořádá tento americký okruh a níže je uveden krátký přehled posledních deseti Velkých cen v Laguně Seca.

1988 – v tomto roce jely svůj závod třídy do 500ccm a 250ccm a v obou vyhráli Američané. Závod do 500ccm vyhrál Eddie Lawson na Yamaze a závod čtvrtlitrů Jim Filice, který tehdy nahradil jezdce Masahiro Shimizu na tovární Hondě.

1989 – znovu vítězí Američané. První místo v třídě 500ccm patří jezdci Yamahy Wayne Raineymu, druhé Kevinu Schwantzovi na Suzuki a třetí Eddie Lawsonovi v sedle Hondy. V závodu třídy do 250ccm vítězí jezdec na divokou kartu John Kocinski s motocyklem Yamaha.

1990 – Wayne Rainey a John Kocinski znovu vítězí ve svých kubaturách a v této sezoně oba získávají titul mistra světa

1991 – potřetí v řadě vítězí v závodu 500ccm Wayne Rainey, ale ve čtvrtlitrech se stává vítězem Luca Cadalora na Hondě a stává se tak prvním Evropanem, který dokázal vyhrát závod v Laguně Seca

1993 – Velká cena USA se vrací na okruh po roční přestávce. John Kocinski získal pro Cagivu vůbec první vítězství v suchém závodu Grand Prix třídy do 500ccm. Třídu do 250ccm vyhrál na Hondě Loris Capirossi a Dirk Raudies vítězí s Hondou v závodu třídy do 125ccm, který se na tomto okruhu jel v tomto roce poprvé.

1994 – závod třídy do 500ccm poprvé v Laguně Seca nevyhrál Američan, ale Ital Luca Cadalora s Yamahou. V tomto roce to bylo také naposledy, kdy závodily nižší kubatury. Poslední závod třídy do 250ccm vyhrál Doriano Romboni a závod 125ccm Takeshi Tsujimura. Oba závodníci jeli na motocyklech značky Honda.

2005 – po deseti letech se vrací kolotoč závodů mistrovství světa znovu do Ameriky a závod v Laguně Seca opět patří domácím jezdcům. První místo a vůbec první vítězství v závodu Grand Prix získal Nicky Hayden. Na druhém místě se umístil Colin Edwards. První místo Nicky Haydena bylo rovněž prvním vítězstvím pro značku Honda na okruhu v Laguna Seca.

2006 – v tomto roce znovu vítězí Nicky Hayden a v závěru šampionátu se stává prvním americkým jezdcem, který získal světový titul na čtyřdobém motocyklu

2007 – naprosto jednoznačná záležitost v podání Casey Stonera, který vyhrál kvalifikaci a v samotném závodu vítězí stylem start – cíl. Na okruhu v Laguna Seca tak získává své první vítězství italská Ducati, ale rovněž japonský výrobce pneumatik Bridgestone. Chris Vermeulen se umístil na druhém místě a pro značku Suzuki v Laguně Seca zajistil první stupně vítězů na čtyřtaktním stroji MotoGP.

2008 – poprvé ve Spojených státech vítězí Valentino Rossi a Yamaha je třetí značkou motocyklu, která v posledních třech letech závodů Grand Prix na okruhu v Laguně Seca vyhrála
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz