Historie závodů Grand Prix na americkém okruhu v Laguně Seca

První závod třídy 500ccm tam vyhrál v roce 1988 Eddie Lawson.
Klepněte pro větší obrázekLaguna Seca, americká závodní dráha v Kalifornii poprvé pořádala závody mistrovství světa silničních motocyklů v období let 1988 až 1994 s jednoletou přestávkou v roce 1992. Vzhledem k modifikacím okruhu, které měly zvýšit bezpečnost závodníků následovala desetiletá přestávka. Od roku 2005 má Velká cena Spojených států své stálé místo v kalendáři mistrovství světa.

Ovšem zcela první dvě Velké ceny, které v USA proběhly v letech 1964 a 1965 se jely na okruhu v Daytoně. Potom následovala dvaadvacetiletá přestávka než se v roce 1988 Velká cena Spojených států znovu objevila v kalendáři světového šampionátu, ale tentokrát už na okruhu v Laguna Seca.

Letos je to celkem jedenáctý podnik, který pořádá tento americký okruh a níže je uveden krátký přehled posledních deseti Velkých cen v Laguně Seca.

1988 – v tomto roce jely svůj závod třídy do 500ccm a 250ccm a v obou vyhráli Američané. Závod do 500ccm vyhrál Eddie Lawson na Yamaze a závod čtvrtlitrů Jim Filice, který tehdy nahradil jezdce Masahiro Shimizu na tovární Hondě.

1989 – znovu vítězí Američané. První místo v třídě 500ccm patří jezdci Yamahy Wayne Raineymu, druhé Kevinu Schwantzovi na Suzuki a třetí Eddie Lawsonovi v sedle Hondy. V závodu třídy do 250ccm vítězí jezdec na divokou kartu John Kocinski s motocyklem Yamaha.

1990 – Wayne Rainey a John Kocinski znovu vítězí ve svých kubaturách a v této sezoně oba získávají titul mistra světa

1991 – potřetí v řadě vítězí v závodu 500ccm Wayne Rainey, ale ve čtvrtlitrech se stává vítězem Luca Cadalora na Hondě a stává se tak prvním Evropanem, který dokázal vyhrát závod v Laguně Seca

1993 – Velká cena USA se vrací na okruh po roční přestávce. John Kocinski získal pro Cagivu vůbec první vítězství v suchém závodu Grand Prix třídy do 500ccm. Třídu do 250ccm vyhrál na Hondě Loris Capirossi a Dirk Raudies vítězí s Hondou v závodu třídy do 125ccm, který se na tomto okruhu jel v tomto roce poprvé.

1994 – závod třídy do 500ccm poprvé v Laguně Seca nevyhrál Američan, ale Ital Luca Cadalora s Yamahou. V tomto roce to bylo také naposledy, kdy závodily nižší kubatury. Poslední závod třídy do 250ccm vyhrál Doriano Romboni a závod 125ccm Takeshi Tsujimura. Oba závodníci jeli na motocyklech značky Honda.

2005 – po deseti letech se vrací kolotoč závodů mistrovství světa znovu do Ameriky a závod v Laguně Seca opět patří domácím jezdcům. První místo a vůbec první vítězství v závodu Grand Prix získal Nicky Hayden. Na druhém místě se umístil Colin Edwards. První místo Nicky Haydena bylo rovněž prvním vítězstvím pro značku Honda na okruhu v Laguna Seca.

2006 – v tomto roce znovu vítězí Nicky Hayden a v závěru šampionátu se stává prvním americkým jezdcem, který získal světový titul na čtyřdobém motocyklu

2007 – naprosto jednoznačná záležitost v podání Casey Stonera, který vyhrál kvalifikaci a v samotném závodu vítězí stylem start – cíl. Na okruhu v Laguna Seca tak získává své první vítězství italská Ducati, ale rovněž japonský výrobce pneumatik Bridgestone. Chris Vermeulen se umístil na druhém místě a pro značku Suzuki v Laguně Seca zajistil první stupně vítězů na čtyřtaktním stroji MotoGP.

2008 – poprvé ve Spojených státech vítězí Valentino Rossi a Yamaha je třetí značkou motocyklu, která v posledních třech letech závodů Grand Prix na okruhu v Laguně Seca vyhrála
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00