Historie závodů Grand Prix na americkém okruhu v Laguně Seca

První závod třídy 500ccm tam vyhrál v roce 1988 Eddie Lawson.
Historie závodů Grand Prix na americkém okruhu v Laguně Seca
Klepněte pro větší obrázekLaguna Seca, americká závodní dráha v Kalifornii poprvé pořádala závody mistrovství světa silničních motocyklů v období let 1988 až 1994 s jednoletou přestávkou v roce 1992. Vzhledem k modifikacím okruhu, které měly zvýšit bezpečnost závodníků následovala desetiletá přestávka. Od roku 2005 má Velká cena Spojených států své stálé místo v kalendáři mistrovství světa.

Ovšem zcela první dvě Velké ceny, které v USA proběhly v letech 1964 a 1965 se jely na okruhu v Daytoně. Potom následovala dvaadvacetiletá přestávka než se v roce 1988 Velká cena Spojených států znovu objevila v kalendáři světového šampionátu, ale tentokrát už na okruhu v Laguna Seca.

Letos je to celkem jedenáctý podnik, který pořádá tento americký okruh a níže je uveden krátký přehled posledních deseti Velkých cen v Laguně Seca.

1988 – v tomto roce jely svůj závod třídy do 500ccm a 250ccm a v obou vyhráli Američané. Závod do 500ccm vyhrál Eddie Lawson na Yamaze a závod čtvrtlitrů Jim Filice, který tehdy nahradil jezdce Masahiro Shimizu na tovární Hondě.

1989 – znovu vítězí Američané. První místo v třídě 500ccm patří jezdci Yamahy Wayne Raineymu, druhé Kevinu Schwantzovi na Suzuki a třetí Eddie Lawsonovi v sedle Hondy. V závodu třídy do 250ccm vítězí jezdec na divokou kartu John Kocinski s motocyklem Yamaha.

1990 – Wayne Rainey a John Kocinski znovu vítězí ve svých kubaturách a v této sezoně oba získávají titul mistra světa

1991 – potřetí v řadě vítězí v závodu 500ccm Wayne Rainey, ale ve čtvrtlitrech se stává vítězem Luca Cadalora na Hondě a stává se tak prvním Evropanem, který dokázal vyhrát závod v Laguně Seca

1993 – Velká cena USA se vrací na okruh po roční přestávce. John Kocinski získal pro Cagivu vůbec první vítězství v suchém závodu Grand Prix třídy do 500ccm. Třídu do 250ccm vyhrál na Hondě Loris Capirossi a Dirk Raudies vítězí s Hondou v závodu třídy do 125ccm, který se na tomto okruhu jel v tomto roce poprvé.

1994 – závod třídy do 500ccm poprvé v Laguně Seca nevyhrál Američan, ale Ital Luca Cadalora s Yamahou. V tomto roce to bylo také naposledy, kdy závodily nižší kubatury. Poslední závod třídy do 250ccm vyhrál Doriano Romboni a závod 125ccm Takeshi Tsujimura. Oba závodníci jeli na motocyklech značky Honda.

2005 – po deseti letech se vrací kolotoč závodů mistrovství světa znovu do Ameriky a závod v Laguně Seca opět patří domácím jezdcům. První místo a vůbec první vítězství v závodu Grand Prix získal Nicky Hayden. Na druhém místě se umístil Colin Edwards. První místo Nicky Haydena bylo rovněž prvním vítězstvím pro značku Honda na okruhu v Laguna Seca.

2006 – v tomto roce znovu vítězí Nicky Hayden a v závěru šampionátu se stává prvním americkým jezdcem, který získal světový titul na čtyřdobém motocyklu

2007 – naprosto jednoznačná záležitost v podání Casey Stonera, který vyhrál kvalifikaci a v samotném závodu vítězí stylem start – cíl. Na okruhu v Laguna Seca tak získává své první vítězství italská Ducati, ale rovněž japonský výrobce pneumatik Bridgestone. Chris Vermeulen se umístil na druhém místě a pro značku Suzuki v Laguně Seca zajistil první stupně vítězů na čtyřtaktním stroji MotoGP.

2008 – poprvé ve Spojených státech vítězí Valentino Rossi a Yamaha je třetí značkou motocyklu, která v posledních třech letech závodů Grand Prix na okruhu v Laguně Seca vyhrála
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.
13. srpna | Tým Aspar Moto3 pojede od roku 2018 s motocykly KTM.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: Po dešti se jezdci na dráhu moc nehnali, nejrychlejší Dovi

MotoGP: Po dešti se jezdci na dráhu …

V závěru tréninku Moto3 začalo pršet, takže jezdci MotoGP měli v úvodu také mokrou dráhu a většina z nich moc nespěchala z boxů. Nejlepší časy nakonec zajeli Dovi, Viňales a Pedrosa.

11.  8.  2017 |
MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Marc Márquez

MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Mar…

V Rakousku je nyní sucho. Časy do první trojici v sobotu dopoledne zajeli Marc Márquez, Johann Zarco a Andrea Iannone.

12.  8.  2017 |
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |