Honda má zájem o Casey Stonera

Čtyřem nejlepším jezdcům v pořadí hodnocení královské kubatury uplynulého ročníku mistrovství světa letos vyprší smlouva a samozřejmě už nyní si týmy připravují půdu pro vyjednávání.

Jedná se tak o dvojici jezdců továrního týmu Yamahy Valentina Rossiho a Jorge Lorenza, Daniho Pedrosu z Repsol Hondy a Casey Stonera z Marlboro Ducati. Pro Yamahu Rossi vyhrál titul v posledních dvou letech a pro Ducati zase získal titul Casey Stoner v prvním roce osmistovek.

Honda tak čeká na vítězství v šampionátu od roku 2006, protože tehdy naposledy vyhrál jejich jezdec v podobě Nicky Haydena a to je už celkem dlouho. Není tedy tajemstvím, že Japonci mají eminentní zájem o služby Casey Stonera, který dokázal pro Ducati vyhrát dvacet závodů Grand Prix.

Navázat na úspěch Američana Haydena měl Dani Pedrosa, do něhož Honda vkládala velké naděje, ale i když Španěl patří do oné skupiny čtyř nejlepších, nepodařilo se mu probojovat do přímého souboje o titul a zdá se, že u HRC už po pěti letech ztrácejí trpělivost.

Honda už před letošním ročníkem uspěla, když se jim podařilo do továrního týmu přilákat inženýry, kteří u Yamahy pracovali na elektronice a na manažerskou pozici dlouholetou ikonu tovární Ducati, kterým nebyl nikdo jiný než Livio Suppo. Ten také letos bude řešit otázku jezdeckého obsazení pro rok 2011.

Otázka, proč Honda uvažuje právě nad Casey Stonerem je tak nyní mnohem jasnější. Byl to právě Suppo, jenž Stonera po roce u LCR Hondy přivedl pro sezonu 2007 do továrního týmu Ducati a v jejím závěru všichni společně oslavili první titul, což bylo z hlediska manažera skvělý tak.

Podobnou představu má nyní Honda a Suppovým úkolem bude ještě jednou něco podobného zopakovat. Ve španělském Jerezu se minulý týden objevil manažer australské jedničky Ducati, kterým je jeho otec Colin Stoner a ten ohledně sezony 2011 jednal jak s Ducati tak s Hondou.

Livio Suppo k roku změn a možných přestupů pro Motorcycle News uvedl: „Myslím, že je zatím velmi brzy, ale všichni víme, že nejlepším čtyřem chlapům končí smlouvy a všichni budou navzájem jednat. Teď se každý snaží zorientovat v této situaci.“

„Mluvil jsem v Jerezu s Colinem (Colin Stoner, manažer Casey Stonera). Cílem Hondy je, aby to místo bylo a tímto směrem také pracujeme,“ řekl Suppo. „Síla Caseyho spočívá v tom, že dokáže být okamžitě rychlý, stabilně velmi rychlý a to je podle mě velmi důležité pro techniky, aby tak získávali informace.“

Jak to všechno nakonec dopadne je otázkou, na kterou nyní jen stěží někdo odpoví, ale o to bude letošní sezona pro všechny zajímavější. Nicméně převládá názor, že i přes velkou snahu Hondy Casey Stoner nakonec prodlouží smlouvu s Ducati.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00