Honda možná není o krok napřed, ale o půl určitě

Poslední předsezonní test MotoGP skončil v pondělí v noci a při pohledu na výsledkovou listinu je zřejmé, že motocyklové prototypy Honda RC212V mají před začátkem sezony skutečně velké šance na úspěch.
Honda možná není o krok napřed, ale o půl určitě

Jejich tovární tým Respol Honda má v podobě Casey Stonera a Daniho Pedrosy údernou dvojici, která ´zbytku světa´ ukázala během testů záda. Zda se tak stane i v průběhu šampionátu se teprve uvidí, ale rozhodně ukončili zimní přípravu ve velmi pozitivním stylu.

Casey Stoner si v pondělním testu zabojoval se svým španělským kolegou a vzájemný souboj o nejlepší čas na kolo vyhrál. Na motocyklu se Australan cítí velmi dobře a test ukončil jízdou střídavě na měkkých a tvrdých pneumatikách. Celkem zajel čtyřicet šest okruhů a ve čtyřicátém pak nastavil vítězný čas 1´55,681 sekundy.

„Opravdu jsem rád. Nemyslel jsem si, že dneska v noci vůbec nějaká kola zajedeme potom, jaké tu přes den panovalo počasí. Bylo to trošku náročné, ale pak se zdá vítr ustal a podmínky na dráze se o hodně zlepšili, takže jsme dnes v noci získali dobrý prostor pro testování,“ uvedl Casey Stoner.

„S ohledem na časy je jasné, že také všichni ostatní učinili kroky vedoucí ke zlepšení, ale my jsme spokojeni s tím, čeho jsme zde znovu dosáhli a do závodního víkendu můžeme nastoupit s potřebnou sebedůvěrou. Nicméně ostatní budou svá nastavení dále zlepšovat, takže si nemůžeme dovolit polevit.“

„Podařilo se nám najít velmi dobrou jízdní pozici, z čehož jsem skutečně šťastný. V Sepangu jsme místo k sezení posunuli víc dozadu, abych získal lepší trakci, ale tady můžeme jezdit v pozici víc ve středu a všechno se zdá funguje dobře. Rovněž jsme zapracovali na elektronice, vyzkoušeli pneumatiky, ale celkově pracovali na nastavení pro víkend,“ řekl závěrem Casey Stoner.

Klepněte pro větší obrázek

Dani Pedrosa v závěru pondělního testu neudržel vedoucí pozici a na svého týmového kolegu ztratil  0,064 sekundy. Minimální ztráta, ale pro Pedrosu by první příčka byla určitě lepším povzbuzením pro víkendový závod. Španěl poslední den testu zkoušel novou přední vidlici, také zajel poloviční simulaci závodu na měkké směsi pneumatik a v závěru pracoval na nastavení pro zahajovací víkend sezony.

„Po příjezdu na okruh vypadaly podmínky dost komplikovaně, protože hodně foukalo a na dráze byla spousta písku. Nakonec se nám ale podařilo velmi dobře dokončit tento poslední test,“ řekl v pondělí v noci Dani Pedrosa.

„Na dráze foukal silný vítr, bylo celkem dost komplikované jezdit na maximum, ale přilnavost nebyla zase tak špatná. Bylo chladněji než včera, ale my si dokázali zlepšit časy na kolo, což je určitě pozitivní. Vyzkoušeli jsme novou přední vidlici, pracovali na elektronice a testovali měkkou a tvrdou směs pneumatik,“ řekl závěrem Španěl.

Andrea Dovizioso ukončil předsezonní přípravu pátým časem v Kataru. Pro Itala povzbuzení před závodem, kde všichni začínají od nuly a kde hlavně rozhodují stabilní výkony, čehož Dovizioso může docílit. V pondělí večer si Ital zajel simulaci závodu a spolu s týmem pracoval na nastavení pro zahajovací víkend sezony.

„Byl to zvláštní test. Ze začátku větrno, dráha plná písku, ale naštěstí se nám nakonec podařilo testovat,“ řekl Andrea Dovizioso. „Pracovali jsme na nastavení elektroniky, také na nastavení motocyklu, abychom zlepšili nájezd do zatáček a asi kolem deseti večer zajeli simulaci závodu. Teploty dnes byly chladnější než včera a teplota dráhy se pohybovala kolem osmnácti stupňů. Po celou dobu jsme používali tvrdé pneumatiky a tato strategie byla možná chyba.“

„V minulosti na této dráze nešlo použít měkkou směs, ale jak to vypadá, letos to možné je,“ pokračoval Ital. „Pouze já a Jorge Lorenzo jsme zajeli plnou simulaci závodu, takže je poměrně těžké teď srovnávat časy s ostatními jezdci, kteří jeli podstatně větší část testu na měkkých pneumatikách.“

„Pokud se podíváme na časy, tak ztráta na Casyho s Danim je příliš velká. Myslím si ale, že je to tím, že jsme používali každý jiné pneumatiky a pracovali na různých věcech, takže o víkendu by to mělo být více vyrovnanější. Samozřejmě máme ještě hodně věcí na práci, ale mám pocit, že jsme před úvodním kolem dobře připraveni,“ řekl Dovizioso závěrem.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00