Nedávno Mezinárodní motocyklová federace upravila předpisy pro testování motocyklů, které nespadají do kategorie závodních strojů podléhajícím současným regulím kategorie MotoGP. Určila, že prototypy s obsahem motorů do 1000ccm, tedy motocykly určené pro sezonu 2012, můžou testovat jezdci vázaní smlouvou k danému výrobci. Pro rok 2011 mají k dispozici celkem osm dnů, přičemž v každém z těchto dnů může testovat jen jeden jezdec.
V případě Hondy to má být úterý a středa, ale kdo tento test zahájí zatím není známo. Dani Pedrosa už se nemůže dočkat a moc si přeje, aby s motocyklem nebyly příliš velké problémy, protože pokud bude rychlý hned od začátku, v mnohém jim to ulehčí situaci do budoucna.
Otázkou zůstávají pneumatiky, které mají velký vliv na charakter stroje. Podle Španěla bude vývoj pneumatik pro sezonu 2012 rozhodující, protože nová generace motocyklů bude mít mnohem větší výkon a točivý moment.
„Nevím, zda bude třeba pro tento motocykl změnit pneumatiky, jak to udělali v případě osmistovek,“ uvedl Dani Pedrosa pro Motorcycle News. „Pravděpodobně budeme mít stejné pneumatiky, jaké máme pro tento test, ale skutečně nevím, protože jakmile změníte pneumatiky, motorka je pak úplně něco jiného. Nevím, co je ohledně pneumatik pro příští rok v plánu.“