Honda posiluje tovární tým

V posledních letech Honda působila klidným, neměnným dojmem, ale po letošním obratu v přístupu k satelitním motocyklům teď přišel na řadu jejich tovární tým a organizační změny.

Jedno je jisté, Honda chce titul. Rok 2006 je posledním, kdy japonská značka motocyklů získala v královské kubatuře mistrovství světa silničních motocyklů titul a v poslední době je jasně vidět, že Japonci už mají čekání dost a snaží se dělat vše proto, aby se jim to letos podařilo.

Nicky Haydena, který jako jediný po éře Valentina Rossiho Hondě přivezl zlato, nechali odejít k italské Ducati a dvojice továrních jezdců Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso se v předchozí sezoně nedokázala zapojit do boje o titul.

U továrního týmu Repsol Hondy nyní dochází ke změně v řízení týmů jednotlivých jezdců a to na podobné bázi jaká funguje u Fiat Yamahy od roku 2008, když tehdy oba jejich jezdci používali pneumatiky dvou různých výrobců.

Byla vytvořena pozice technického ředitele, kde Honda dosadila Shinichi Kokuba, který dříve pracoval v roli vedoucího projektu RC212V. Japonec bude nyní přítomen každému testu a závodu Grand Prix, aby dokázal okamžitě reagovat na požadavky Pedrosy a Doviziosa.

Do pozice ředitele továrního týmu jmenovali Kazuhiko Yamana, jenž do této chvíle působil v roli manažera Repsol Hondy. Tým Daniho Pedrosy má od této chvíle na starosti jeho manažer a rádce Alberto Puig, tým Andrea Doviziosa pak Gianni Berti.

Doporučujeme

Články odjinud