Honda změnila strategii vůči soukromým týmům

V roce 2010 nabídne RC212V velmi podobné specifikace jako tovární.
Záměrem Hondy je pro příští období nabídnout soukromým týmům v mistrovství světa silničních motocyklů takové specifikace V4, které se nebudou tolik lišit od strojů, které používájí jejich tovární jezdci. Znamená to, že tyto týmy budou více konkurenceschopnější, žádanější v očích sponzorů a samozřejmě díky tomu se jim lépe podaří překonat současné problémy ekonomického charakteru.

Týmy jako LCR Honda nebo Honda Gresini si můžou v mnohém polepšit. Navíc šéf LCR Hondy Cecchinelli už několikrát vyslovil přání jet v šampionátu s dvěma motocykly a dvěma jezdci. Honda je takovým věcem samozřejmě otevřená a týmům v roce 2010 nabídne téměř identické modely.

Jenže jak už to bývá, šance závodit s lepšími motocykly Honda RC212V nepřijde vůbec levně. Dle slov šéfa LCR Hondy je navýšení pronájmu u takového modelu řádově o deset až dvacet procent, což určitě není málo.

Změna v přístupu Hondy k motocyklům satelitních týmů pochází od prezidenta HRC Shuhei Nakamota. Ten se zasloužil o to, že bude záležet jen na vedeních jednotlivých týmů, kterou specifikaci motocyklu si vyberou, objednají a v neposlední řadě také zaplatí.

Standardní postup byl takový, že netovární týmy v minulosti od Hondy dostaly rok staré motocykly a v průběhu sezony je pak japonský výrobce postupně zlepšoval, což znamená, že jen stěží dokázaly rovnocenně bojovat proti novějším modelům stejného výrobce.

K tomu Lucio Cecchinelli pro Motorcycle News uvedl: „Nakamotovi jsme dali jasně na vědomí, že pro nás bude z hlediska přežití rozhodující mít v budoucnu co možná nejbližší specifikace motocyklu jaký má tovární tým.“

„Nemůžeme očekávat, že budeme mít zcela stejný motocykl se všemi vývojovými prvky během sezony, ale vypadá to, že Nakamoto uvažuje o tom, že připraví šest nebo osm motocyklů, jenž budou dodány v lednu a budou se stejnou specifikací. To znamená, že rozdíl v technické úrovni se podstatně sníží.“

„Normálně závodíme s rok starou specifikací motocyklu a během sezony máme jen velmi malou šanci na nové součástky z vývoje. V příštím roce to bude motocykl se specifikací stejnou nebo velmi podobnou,“ uvedl Cecchinelli.

S jakou specifikací motocyklu Honda se týmy postaví v roce 2010 na startovní rošt prvního závodu v Kataru, tak bude záležet čistě na rozpočtu každého z nich. „Honda nám toto nabídla ústně. Můžou nabídnout dobrý motocykl za podobnou cenou jako letos nebo můžou dodat motocykl s lepší specifikací za vyšší cenu,“ řekl závěrem Cecchinelli.
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.
7. října | Bastianini se omlouvá Bezzecchimu za incident v závěru závodu: odkaz
7. října | Arenas a Binder společně upadli: odkaz
6. října | Enea Bastianini byl převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
6. října | Márquez získává historicky první thajskou pole position. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00