Hondy nasadily laťku hodně vysoko

Takové pořadí, jaké je po pátečních trénincích, by v závodu brali s nadšením všichni z HRC a Repsol Hondy. Na prvních třech místech jsou totiž pouze tovární Hondy Daniho Pedrosy, Casey Stonera a Andrea Doviziosa.
Hondy nasadily laťku hodně vysoko

Dani Pedrosa byl s úvodní částí příprav na Velkou cenu Japonska samozřejmě spokojený, když řekl: „Ráno jsme zvolili správný směr a to nám pak odpoledne umožnilo výrazné zlepšení o jednu sekundu, což je hodně důležité. Zítra se musíme zaměřit na nastavení, možná dojde ke změně počasí, takže na to musíme být připravení a snažit se být rychlí za jakýchkoliv podmínek.“

„Pokud bude pršet a my už nedostaneme šanci trénovat na suché dráze, nastavení, které máme nyní je pro suché podmínky dobré,“ pokračoval Španěl. „S novým povrchem dráhy v Motegi odvedli dobrou práci, přilnavost je mnohem lepší a to je také důvod, proč se časy na kolo ve srovnání z předchozím ročníkem o tolik zlepšily.“

Casey Stoner zahájil první japonský trénink nejrychlejším časem, ale odpoledne už nedokázal překonat svého týmového kolegu, který byl tentokrát o 0,054 sekundy rychlejší. „Ráno motorka fungovala perfektně. Odpoledne jsme začali na stejném nastavení, na jakém jsme dokončili ranní trénink, ale už jsme se na něm víc nedokázali zlepšit,“ uvedl Casey Stoner.

„Bohužel jsme se vydali trošku špatným směrem, nešlo nám motorku přinutit, aby správně zatáčela a pak už jsme neměli moc času na změnu. Nyní už víme, jakým směrem se máme vydat a doufejme, že zítra dokážeme udělat drobná zlepšení,“ dodal lídr šampionátu Stoner.

Třetí z jezdců Repsol Hondy Andrea Dovizioso na své týmové kolegy ztratil něco přes desetinu, což je skutečně podařený vstup do závodního víkendu. „S úvodními jízdami jsem velmi spokojený. Všichni jezdci Hondy jsou rychlí a s minimálními odstupy,“ uvedl Andrea Dovizioso. „Nový asfalt je v pořádku, ale máte na něm naprosto jiný pocit než loni, je stále trošku hrbolatý, víc než předtím, ale jsme každopádně rychlejší než v roce 2010.“

„Kontakt s pneumatikami je kvůli novému povrchu jiný a největším problémem je najít zadní přilnavost v nájezdu do zatáček, to je oblast, na kterou se zítra musíme zaměřit,“ dodal Ital, který dostal včera nabídku jet v příštím roce s LCR Hondou a litrovým prototypem s tovární podporou.

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00