Druhého června představí Honda Racing Corporation (HRC) čtyřdobý prototyp NSF250R, který je určen pro novou kubaturu mistrovství světa Moto3 a nahradí současné dvoutaktní modely 125ccm.
Od roku 2012 budou všechny tři kubatury motocyklového šampionátu závodit s motocykly, které pohání čtyřdobé motory. V případě Moto3 to budou motory s objemem 250ccm, Moto2 zůstává u 600ccm a MotoGP přehází na 1000ccm pohonné jednotky.
Od modelu MT125R z roku 1976 až po model RC125R, jehož výroba skončila v roce 2009, Honda vyrobila na patnáct tisíc závodních motocyklů a po celých třicet čtyři let podporovala jezdce, jak v japonském mistrovství tak v prestižním světovém šampionátu, kde vyhráli devět titulů a jedenáctkrát Pohár konstruktérů.
Současní jezdci HRC Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso (na fotografii z roku 2004) dokázali na začátku své kariéry vyhrát v sedlech motocyklů RS125R titul mistra světa. Dani Pedrosa v roce 2003 a Andrea Dovizioso o rok později v roce 2004.
V době, kdy v celosvětové produkci motocyklů začaly převažovat čtyřdobé stroje, nastala změna také u závodních motocyklů. V roce 2002 skončila éra dvoudobých pětistovek a na závodní dráhu vyrazily čtyřdobé motocykly s motory o objemu 990ccm, od roku 2007 pak současné osmistovky. V roce 2009 skončily dvoutaktní čtvrtlitry a od roku 2010 závodí Moto2 s jednotnými čtyřdobými motory Honda 600ccm.
Nová Honda NSF250R bude představena 2. června, den před zahájením závodního víkendu v Katalánsku. V pátek odpoledne ji přímo na okruhu vyzkouší Alex Crivillé a před diváky zaznamená premiéru po zahřívacím tréninku MotoGP v neděli dopoledne.