HRC přiveze do Katalánska nový stroj třídy Moto3

HRC přiveze do Katalánska nový stroj třídy Moto3

Druhého června představí Honda Racing Corporation (HRC) čtyřdobý prototyp NSF250R, který je určen pro novou kubaturu mistrovství světa Moto3 a nahradí současné dvoutaktní modely 125ccm.

Od roku 2012 budou všechny tři kubatury motocyklového šampionátu závodit s motocykly, které pohání čtyřdobé motory. V případě Moto3 to budou motory s objemem 250ccm, Moto2 zůstává u 600ccm a MotoGP přehází na 1000ccm pohonné jednotky.

Od modelu MT125R z roku 1976 až po model RC125R, jehož výroba skončila v roce 2009, Honda vyrobila na patnáct tisíc závodních motocyklů a po celých třicet čtyři let podporovala jezdce, jak v japonském mistrovství tak v prestižním světovém šampionátu, kde vyhráli devět titulů a jedenáctkrát Pohár konstruktérů.

Současní jezdci HRC Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso (na fotografii z roku 2004) dokázali na začátku své kariéry vyhrát v sedlech motocyklů RS125R titul mistra světa. Dani Pedrosa v roce 2003 a Andrea Dovizioso o rok později v roce 2004.

V době, kdy v celosvětové produkci motocyklů začaly převažovat čtyřdobé stroje, nastala změna také u závodních motocyklů. V roce 2002 skončila éra dvoudobých pětistovek a na závodní dráhu vyrazily čtyřdobé motocykly s motory o objemu 990ccm, od roku 2007 pak současné osmistovky. V roce 2009 skončily dvoutaktní čtvrtlitry a od roku 2010 závodí Moto2 s jednotnými čtyřdobými motory Honda 600ccm.

Nová Honda NSF250R bude představena 2. června, den před zahájením závodního víkendu v Katalánsku. V pátek odpoledne ji přímo na okruhu vyzkouší Alex Crivillé a před diváky zaznamená premiéru po zahřívacím tréninku MotoGP v neděli dopoledne.

Doporučujeme

Články odjinud