HRC všem stejným dílem

Honda pro letošní sezonu mistrovství světa silničních motocyklů zvolila novou strategii a všem týmům dodala stejné specifikace motocyklových prototypů RC212V.

V tomto roce tak mají k dispozici všechny satelitní týmy téměř stejnou techniku jako tovární tým Hondy a jediná věc, která tyto stroje nyní odlišuje je v elektronice. Pohonná jednotka je teď položena o něco níže a to by mělo odstranit neduhy z nestabilním chováním motocyklu na brzdách.

V minulosti Honda nabízela různé specifikace motocyklů, ale v zásadě to byla tovární RC212V pro Repsol Hondu a satelitní RC212V pro ostatní týmy. V minulém roce třeba u Gresiniho týmu jezdil Alex De Angelis na satelitní verzi, ale Toni Elías sedlat její tovární specifikaci.

„Základní specifikace všech šesti motocyklů je stejná,“ uvedl v Malajsii šéf týmu Repsol Hondy Kazuhiko Yamano. „Samozřejmě tovární stroje mají určité části jiné. Hlavě elektroniku. Pokud se tato nová elektronika osvědčí, pak ji později nabídneme všem satelitním jezdcům.“

„Novou elektroniku jsme si vyvinuli sami. S vývojem jsme začali v minulém roce a to ještě před tím než u nás začali pracovat lidé od Yamahy,“ dodal Yamano a dále hovořil o přechodu jejich prototypů na tlumení Öhlins.

„Andrea začal používat Öhlins už v minulém roce. Cílem je mnohem více využít pneumatiky Bridgestone a získat lepší souhru mezi podvozkem, tlumením a pneumatikou,“ uvedl Yamano.

Ohledně nového pravidla omezujícího počet motorových jednotek na jednu sezonu, Yamano závěrem uvedl: „S novými pravidly jsem už začali pracovat v minulém roce, takže popravdě u motoru nedošlo pro letošní rok k razantním změnám. Výkon je stejný jak loni a většinou to bylo o prodloužení životnosti.“

17:36 | Francesco Bagnaia pojede příští rok v MotoGP u týmu Pramac Racing.
10:50 | Tým Repsol Honda představil svůj motocykl pro rok 2018: odkaz
10:49 | Již je to oficiální. Folgera nahradí Syahrin.
18. února | Márquez po pádu v zatáčce č. 12: odkaz
18. února | Na thajskou dráhu dnes zavítal had: odkaz