Ilmor Engineering projevil zájem o spolupráci s Kawasaki

Britský Ilmor je vysoce respektovanou strojírenskou společností.

Vedení společnosti Ilmor Engineering potvrdilo vážný zájem se podílet na projektu soukromého týmu Kawasaki, který se v těchto dnech na poslední chvíli dojednává v Japonsku. Jak na svých stránkách uvedl Motorcycle News, společnost už nedávno kontaktovala Michaela Bartholemyho, který se snaží obě nové Ninje ZX-RR udržet na startovním roštu třídy MotoGP.

Bartholemy je nyní v Japonsku, kde jedná s nejvyšším vedením Kawasaki. Jedním z bodů jednání je také technická spolupráce japonského výrobce s další nezávislou strojírenskou firmou. A právě tento bod, bude pravděpodobně rozhodujícím v otázce, zda Kawasaki bude souhlasit nebo ne.

Nezávislá společnost, která bude garantovat technický servis je životně důležitým partnerem, v nově vznikajícím projektu. Kawasaki nemá vyrobeno tolik dílů, aby pokryli nároky dvou motocyklů v průběhu celé sezóny. Pro obě Ninje ZX-RR mají motorové díly jen na jedno čtvrtletí a Japonci rovněž neuvažují o tom, že budou v průběhu sezóny pokračovat ve vývoji.

Výkonný ředitel Ilmoru Steve Miller pro Motorcycle News uvedl: „Především tomu rozumíme tak, že Dorna má samozřejmě velký zájem na tom, aby tým fungoval dál a to i za předpokladu, že nebude oficiálně podporován Kawasaki. Myslím, že zkoušejí udělat všechno, co můžou, aby pomohli.“

Přesto do této chvíle zástupci společnosti Ilmor Engineering hovořili pouze s personálem bývalého továrního týmu a Dornou, ale jednání s představiteli japonského výrobce Kawasaki dosud nebylo žádné.

„Nemyslím si, že je nevhodné, když otevřeně řeknu, že jsme zájem projevili. Ale nic jiného, než to, že jsme přišli a vyjádřili zájem o tuto možnost se nestalo a nedostali se tak o moc dále, protože se stále čeká na rozhodnutí Kawasaki,“ uvedl Steve Miller a pokračoval. „Mluvili jsme s týmem a nyní čekáme na rozhodnutí Kawasaki, protože všechno, co jsme teď udělali je vyjádřit zájem a říct, že bychom rádi tuto práci dělali. Věříme, že se v tom brzy rozhodne.“

Výkonný ředitel Ilmoru samozřejmě doufá, že budou poskytovat servis, ale také pracovat na vývoji nových dílů, aby docílili v průběhu sezóny zlepšení výkonu, když uvedl: „Samozřejmě máme velký zájem poskytovat servis a pak, pokud by byly k dispozici finanční prostředky, pracovali na vývoji. To bychom dělali skutečně moc rádi. Rádi bychom našli cestu zpět do MotoGP a potom by se vidělo, jak dál.“

Pokud se Ilmoru podaří prorazit do královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů, uvidíme tak poprvé tuto vysoce respektovanou strojírenskou společnost v MotoGP, od neúspěšného pokusu v roce 2007.

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00