Ilmor Engineering projevil zájem o spolupráci s Kawasaki

Britský Ilmor je vysoce respektovanou strojírenskou společností.

Vedení společnosti Ilmor Engineering potvrdilo vážný zájem se podílet na projektu soukromého týmu Kawasaki, který se v těchto dnech na poslední chvíli dojednává v Japonsku. Jak na svých stránkách uvedl Motorcycle News, společnost už nedávno kontaktovala Michaela Bartholemyho, který se snaží obě nové Ninje ZX-RR udržet na startovním roštu třídy MotoGP.

Bartholemy je nyní v Japonsku, kde jedná s nejvyšším vedením Kawasaki. Jedním z bodů jednání je také technická spolupráce japonského výrobce s další nezávislou strojírenskou firmou. A právě tento bod, bude pravděpodobně rozhodujícím v otázce, zda Kawasaki bude souhlasit nebo ne.

Nezávislá společnost, která bude garantovat technický servis je životně důležitým partnerem, v nově vznikajícím projektu. Kawasaki nemá vyrobeno tolik dílů, aby pokryli nároky dvou motocyklů v průběhu celé sezóny. Pro obě Ninje ZX-RR mají motorové díly jen na jedno čtvrtletí a Japonci rovněž neuvažují o tom, že budou v průběhu sezóny pokračovat ve vývoji.

Výkonný ředitel Ilmoru Steve Miller pro Motorcycle News uvedl: „Především tomu rozumíme tak, že Dorna má samozřejmě velký zájem na tom, aby tým fungoval dál a to i za předpokladu, že nebude oficiálně podporován Kawasaki. Myslím, že zkoušejí udělat všechno, co můžou, aby pomohli.“

Přesto do této chvíle zástupci společnosti Ilmor Engineering hovořili pouze s personálem bývalého továrního týmu a Dornou, ale jednání s představiteli japonského výrobce Kawasaki dosud nebylo žádné.

„Nemyslím si, že je nevhodné, když otevřeně řeknu, že jsme zájem projevili. Ale nic jiného, než to, že jsme přišli a vyjádřili zájem o tuto možnost se nestalo a nedostali se tak o moc dále, protože se stále čeká na rozhodnutí Kawasaki,“ uvedl Steve Miller a pokračoval. „Mluvili jsme s týmem a nyní čekáme na rozhodnutí Kawasaki, protože všechno, co jsme teď udělali je vyjádřit zájem a říct, že bychom rádi tuto práci dělali. Věříme, že se v tom brzy rozhodne.“

Výkonný ředitel Ilmoru samozřejmě doufá, že budou poskytovat servis, ale také pracovat na vývoji nových dílů, aby docílili v průběhu sezóny zlepšení výkonu, když uvedl: „Samozřejmě máme velký zájem poskytovat servis a pak, pokud by byly k dispozici finanční prostředky, pracovali na vývoji. To bychom dělali skutečně moc rádi. Rádi bychom našli cestu zpět do MotoGP a potom by se vidělo, jak dál.“

Pokud se Ilmoru podaří prorazit do královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů, uvidíme tak poprvé tuto vysoce respektovanou strojírenskou společnost v MotoGP, od neúspěšného pokusu v roce 2007.

17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00