Tom Jojic je technickým koordinátorem týmu Interwetten Honda a v nadcházející sezoně 2010 bude spolupracovat s japonským úřadujícím mistrem světa třídy do 250ccm Hiroshi Aoyamou, který patří mezi pětici letošních nováčků v MotoGP.
Tým Interwetten Honda MotoGP je novým projektem pana Daniela M. Eppa, který po zkušenostech v nižších kubaturách světového šampionátu letos poprvé postoupil mezi závodní elitu královské kubatury a na pozici specialisty na techniku si společně s Hondou vybrali právě zkušeného Toma Jojice.
Ten nedávno ve videu motogp.com hovořil o svých zkušenostech a očekáváních, která má z premiéry jejich nového týmu v letošním ročníku mistrovství světa, když uvedl: „Začal jsem v roce 1999 s týmem Roberts pracovat u dat a mappingu. V roce 2005 jsem převzal pozici hlavního mechanika a zůstal u Kennyho až do roku 2007, když závodění ukončili.“
„V tomto momentě jsem se spojil s testovacím týmem Kawasaki. Pracoval jsem spolu s Olivierem Jacquem, pomáhal s vývojem motocyklu a zkraje minulého roku také s vývojem pro tým Hayate. Když Kawasaki loni skončila uvolnili mě a já pomohl KTM v šampionátu superbiků IDM, kde jezdec Stefan Nebel skončil v mistrovství druhý. Potom mě oslovila Honda, zeptali se zda bych tento projekt podpořil a tak jsem tady.“
Dále Tom Jojic vysvětlil svou roli v nově vybudovaném týmu kolem jejich jezdce Hiroshi Aoyamy, když řekl: „Jsem v pozici technického koordinátora, ale v podstatě jsem šéfmechanik – závodní inženýr pro Hira. Práce ve skutečnosti spočívá v tom, že mám na starosti vše co se týče technické stránky práce na motocyklu, celého kompletu a vybavení. Stejně tak mu pomůžu s čímkoliv potřebuje.“
„Tým dále tvoří Craig Burton, který v minulém roce pracoval jako mechanik u Repsol Hondy a Francesco Fava, ten je přes data a telemetrii a dříve pracoval u Gresiniho. Dále jsme přijali Emmanuela Buchnera, což je německý mechanik, s kterým jsem pracoval u Kawasaki a Antonia Haba Pereze, španělského mechanika, jenž už v minulosti pracoval pro Daniela Eppa (majitele týmu).“
Závěrem Tom Jojic prozradil jeho pohled na možnosti japonského jezdce se co nejrychleji adaptovat na nový motocykl, protože rozdíl mezi dvoudobým strojem třídy 250ccm a prototypem MotoGP je značný. Z toho důvodu je pro Aoyamu důležité si co nejrychleji osvojit nový přístup v práci s týmem.
„Myslím, že nejtěžší je tady pochopit elektronický komplet motocyklu, protože přichází z čtvrtlitrů a může jet stejně rychle, jako každý na stroji této úrovně. Ale tento motocykl vyžaduje velké znalosti podvozku a elektroniky, jenž jsou spolu navzájem provázány a to ho potřebujeme naučit. Taky se potřebuje naučit, že pokud měníme elektroniku ovlivňuje to nastavení podvozku a naopak. Takže to je jeho největší cíl – pochopit, že tato stránka motocyklu je ta nejdůležitější.“