Interwetten Honda očima Toma Jojice

Tom Jojic je technickým koordinátorem týmu Interwetten Honda a v nadcházející sezoně 2010 bude spolupracovat s japonským úřadujícím mistrem světa třídy do 250ccm Hiroshi Aoyamou, který patří mezi pětici letošních nováčků v MotoGP.

Tým Interwetten Honda MotoGP je novým projektem pana Daniela M. Eppa, který po zkušenostech v nižších kubaturách světového šampionátu letos poprvé postoupil mezi závodní elitu královské kubatury a na pozici specialisty na techniku si společně s Hondou vybrali právě zkušeného Toma Jojice.

Ten nedávno ve videu motogp.com hovořil o svých zkušenostech a očekáváních, která má z premiéry jejich nového týmu v letošním ročníku mistrovství světa, když uvedl: „Začal jsem v roce 1999 s týmem Roberts pracovat u dat a mappingu. V roce 2005 jsem převzal pozici hlavního mechanika a zůstal u Kennyho až do roku 2007, když závodění ukončili.“

„V tomto momentě jsem se spojil s testovacím týmem Kawasaki. Pracoval jsem spolu s Olivierem Jacquem, pomáhal s vývojem motocyklu a zkraje minulého roku také s vývojem pro tým Hayate. Když Kawasaki loni skončila uvolnili mě a já pomohl KTM v šampionátu superbiků IDM, kde jezdec Stefan Nebel skončil v mistrovství druhý. Potom mě oslovila Honda, zeptali se zda bych tento projekt podpořil a tak jsem tady.“

Dále Tom Jojic vysvětlil svou roli v nově vybudovaném týmu kolem jejich jezdce Hiroshi Aoyamy, když řekl: „Jsem v pozici technického koordinátora, ale v podstatě jsem šéfmechanik – závodní inženýr pro Hira. Práce ve skutečnosti spočívá v tom, že mám na starosti vše co se týče technické stránky práce na motocyklu, celého kompletu a vybavení. Stejně tak mu pomůžu s čímkoliv potřebuje.“

„Tým dále tvoří Craig Burton, který v minulém roce pracoval jako mechanik u Repsol Hondy a Francesco Fava, ten je přes data a telemetrii a dříve pracoval u Gresiniho. Dále jsme přijali Emmanuela Buchnera, což je německý mechanik, s kterým jsem pracoval u Kawasaki a Antonia Haba Pereze, španělského mechanika, jenž už v minulosti pracoval pro Daniela Eppa (majitele týmu).“

Závěrem Tom Jojic prozradil jeho pohled na možnosti japonského jezdce se co nejrychleji adaptovat na nový motocykl, protože rozdíl mezi dvoudobým strojem třídy 250ccm a prototypem MotoGP je značný. Z toho důvodu je pro Aoyamu důležité si co nejrychleji osvojit nový přístup v práci s týmem.

„Myslím, že nejtěžší je tady pochopit elektronický komplet motocyklu, protože přichází z čtvrtlitrů a může jet stejně rychle, jako každý na stroji této úrovně. Ale tento motocykl vyžaduje velké znalosti podvozku a elektroniky, jenž jsou spolu navzájem provázány a to ho potřebujeme naučit. Taky se potřebuje naučit, že pokud měníme elektroniku ovlivňuje to nastavení podvozku a naopak. Takže to je jeho největší cíl – pochopit, že tato stránka motocyklu je ta nejdůležitější.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

11:25 | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00