Interwetten Honda očima Toma Jojice

Tom Jojic je technickým koordinátorem týmu Interwetten Honda a v nadcházející sezoně 2010 bude spolupracovat s japonským úřadujícím mistrem světa třídy do 250ccm Hiroshi Aoyamou, který patří mezi pětici letošních nováčků v MotoGP.

Tým Interwetten Honda MotoGP je novým projektem pana Daniela M. Eppa, který po zkušenostech v nižších kubaturách světového šampionátu letos poprvé postoupil mezi závodní elitu královské kubatury a na pozici specialisty na techniku si společně s Hondou vybrali právě zkušeného Toma Jojice.

Ten nedávno ve videu motogp.com hovořil o svých zkušenostech a očekáváních, která má z premiéry jejich nového týmu v letošním ročníku mistrovství světa, když uvedl: „Začal jsem v roce 1999 s týmem Roberts pracovat u dat a mappingu. V roce 2005 jsem převzal pozici hlavního mechanika a zůstal u Kennyho až do roku 2007, když závodění ukončili.“

„V tomto momentě jsem se spojil s testovacím týmem Kawasaki. Pracoval jsem spolu s Olivierem Jacquem, pomáhal s vývojem motocyklu a zkraje minulého roku také s vývojem pro tým Hayate. Když Kawasaki loni skončila uvolnili mě a já pomohl KTM v šampionátu superbiků IDM, kde jezdec Stefan Nebel skončil v mistrovství druhý. Potom mě oslovila Honda, zeptali se zda bych tento projekt podpořil a tak jsem tady.“

Dále Tom Jojic vysvětlil svou roli v nově vybudovaném týmu kolem jejich jezdce Hiroshi Aoyamy, když řekl: „Jsem v pozici technického koordinátora, ale v podstatě jsem šéfmechanik – závodní inženýr pro Hira. Práce ve skutečnosti spočívá v tom, že mám na starosti vše co se týče technické stránky práce na motocyklu, celého kompletu a vybavení. Stejně tak mu pomůžu s čímkoliv potřebuje.“

„Tým dále tvoří Craig Burton, který v minulém roce pracoval jako mechanik u Repsol Hondy a Francesco Fava, ten je přes data a telemetrii a dříve pracoval u Gresiniho. Dále jsme přijali Emmanuela Buchnera, což je německý mechanik, s kterým jsem pracoval u Kawasaki a Antonia Haba Pereze, španělského mechanika, jenž už v minulosti pracoval pro Daniela Eppa (majitele týmu).“

Závěrem Tom Jojic prozradil jeho pohled na možnosti japonského jezdce se co nejrychleji adaptovat na nový motocykl, protože rozdíl mezi dvoudobým strojem třídy 250ccm a prototypem MotoGP je značný. Z toho důvodu je pro Aoyamu důležité si co nejrychleji osvojit nový přístup v práci s týmem.

„Myslím, že nejtěžší je tady pochopit elektronický komplet motocyklu, protože přichází z čtvrtlitrů a může jet stejně rychle, jako každý na stroji této úrovně. Ale tento motocykl vyžaduje velké znalosti podvozku a elektroniky, jenž jsou spolu navzájem provázány a to ho potřebujeme naučit. Taky se potřebuje naučit, že pokud měníme elektroniku ovlivňuje to nastavení podvozku a naopak. Takže to je jeho největší cíl – pochopit, že tato stránka motocyklu je ta nejdůležitější.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00