V premiérovém ročníku střední kubatury Moto2 nastoupí Ratthapark Wilairot a Hector Faubel jako jediní na motocyklech s podvozky Bimota, italského výrobce z Rimini.
Tým Thai Honda PTT SAG pod vedením Eduarda Peralese měl původně závodit s podvozky švýcarské firmy Suter, ale po neúspěšném jednání ohledně finální smlouvy se nakonec rozhodli pro podvozek Bimota. Oba jejich jezdci tak poprvé absolvují až závěrečný oficiální test v Jerezu.
„Měli jsme předběžnou smlouvu se Suterem, ale ve finálním kontraktu byly nějaké podmínky, které jsme neakceptovali a nakonec jsme se rozhodli jet s Bimotou,“ uvedl Perales. „Jsme spokojeni, protože to znamená mnohem osobnější přístup a v případě nějakých problémů je bude mnohem snadnější řešit.“
„V mistrovství budou jen dva jezdci používat podvozek Bimota. Když jste jedním z dvanácti pak je bohužel o něco těžší se něčeho dožadovat,“ řekl Perales a dále hovořil o výkonech italského podvozku. „Zvládá velmi dobré časy. V současnosti jezdil jen na italských okruzích a ne na okruzích mistrovství světa, ale motorka jezdí velmi dobře a nemá problémy s vibracemi. Je to tovární stroj. Bimota vyrábí pouze podvozky, takže tu nejsou pochybnosti o jejich schopnostech.“
V současné chvíli je největším problémem týmu Thai Honda PTT SAG nedostatek zkušebních kilometrů, které zatím jejich dva jezdci v přípravě na novou sezonu odjeli.
„Jsme v nevýhodě v tom, že jsme najeli méně kilometrů než ostatní, ale první kontakt s novým prototypem plánujeme ve Valencii nebo Almeiře dřív než odjedeme k testu do Jerezu, kde již budeme testovat s oficiálními motocykly,“ řekl Perales.
„Přišli jsme o předchozí dva testy ve Valencii a Jerezu, ale pro déšť tam toho nešlo moc zvládnout. Naši představou je mít pokaždé oba jezdce v první desítce. Stát se může cokoliv, ale jako jediní máme odpružení Showa a podvozek Bimota, což může být risk nebo také výhoda. Uvidíme v Jerezu.“
Tým pokračuje dál s partnery z předchozí sezony, což je hlavně thajská Honda a ropná společnost PTT. V případě Hectora Faubela se očekává vstup dalšího sponzora a to znamená, že stejně jak loni i letos pojedou oba jejich jezdci v jiných barvách.