Italské Mugello je další premiérou pro Moto2

Vedoucím mužem střední kubatury světového šampionátu je po vítězství z posledních dvou závodů jezdec Gresiniho týmu Moto2 Toni Elías, který se dokázal v nové kubatuře velmi dobře zorientovat.

Úkol pro Toniho Elíase je celkem jednoznačný, vyhrát v Itálii další závod, upevnit si tak vedoucí postavení v šampionátu a rozšířit bodový rozestup na ostatní, který už nyní představuje solidní porci osmnácti bodů. Vítězství na francouzském okruhu v Le Mans posunulo Elíase do vedoucí pozice v šampionátu poprvé od roku 2001, kdy stál v čele průběžného hodnocení nejnižší kubatury do 125ccm.

Nicméně italské Mugello je okruhem, kde se Elíasovi zatím nepodařilo získat v žádné z kubatur šampionátu jakékoliv umístění na stupních vítězů. Tuto nepříznivou statistiku má samozřejmě v plánu změnit už tuto neděli, když se postaví bok po boku s ostatními soupeři na startovním roštu toskánského okruhu.

Nejbližším soupeřem Španěla je druhý Shoya Tomizawa. Ten se bude naopak snažit využít jeho nepříznivé bilance a odčinit výpadek z Francie, kde závod pro pád nedokončil a přišel tak o vedoucí pozici v mistrovství třídy Moto2. Japonec v barvách Technomag-CIP odstartoval sezonu bezvadným způsobem, když vyhrál úvodní kolo v Kataru a skončil druhý na jihu Španělska. Závod v Itálii je jeho první šancí na návrat do vedení nebo minimálně možnost potvrdit, že první dva výsledky nebyla jen náhoda.

Vzestupnou tendenci předvádí od začátku sezony Simone Corsi. Ital závodí v týmu JiR Moto2 a je evidentně v dobré formě, protože od úvodního kola v Kataru se neustále zlepšuje a jeho první umístění na stupních vítězů v podobě třetího místa z Le Mans Itala posunulo na třetí příčku průběžného hodnocení třídy Moto2. V Mugellu Corsi vyhrál v roce 2008, když ještě závodil v nejnižší kubatuře mistrovství světa.

Na čtvrtém místě je Julian Simón, jezdec týmu Mapfre Aspar, jenž po přestupu na novou značku Suter postupně získává půdu pod nohama. První závod na švýcarském podvozku a první umístění na stupních vítězů pro mistra světa třídy 125ccm, takže co jiného můžeme od jezdce Mapfre Aspar čekat v Mugellu než tvrdý atak vedoucích příček a postup směrem nahoru v průběžném hodnocení.

Jen dva body za Simónem je další ze Španělů Sergio Gadea, jeho bývalý kolega od Asparu a nyní jezdec konkurenčního týmu Tenerife 40 Pons. Gadea v posledních dvou závodech inkasoval dvakrát deset bodů a to mu nyní stačí na pátou pozici, jenže bodový rozestup mezi ním, šestým Thomasem Lüthim z Interwetten Moriwaki a sedmým Gáborem Talmácsim z Fimmco Speed Up je minimální, protože oba posledně jmenovaní mají po pětadvacet bodů.

Jules Cluzel z Forward Racing je nyní osmý. Domácí podnik ve Francii nedokončil a v tak těsné konkurenci se každý sebemenší výpadek projeví výrazným způsobem. Bohužel pro Francouze to bylo směrem dolů. Jezdec týmu ItalTrans S.T.R. Roberto Rolfo sice bodoval ve všech třech závodech, ale jeho bodový součet jednadvaceti bodů je stejný s Cluzelem a před závodem na domácím okruhu mu patří devátá příčka. V jeho případě bude úspěšný výsledek v Mugellu velmi silně očekáván nejenom týmem, ale všemi, kteří je podporují.

Konečně desátý je po třech kolech šampionátu Alex Debon, závodník Aeroport de Castello-Ajo. Španěl závod v Le Mans dokončil až na nebodované dvaadvacáté pozici, což nebyl výsledek, který měl potvrdit vzestup jeho formy. Debon se v kvalifikacích většinou umisťuje na předních příčkách, ale horší to je s výsledky v samotných závodech, tam už takovou úspěšnost nemá.

Z českých závodníků je Lukáš Pešek na průběžném dvaadvacátém místě. Jezdec italského týmu Matteoni CP Racing bodoval v Kataru a teď naposledy v Le Mans, kde si dojel pro body za třinácté místo. Během závodu měl šanci bojovat o umístění v první desítce, takže o to samé se určitě pokusí spolu s týmem v italském Mugellu. Nicméně na tomto okruhu nemá vůbec dobrou bilanci, protože v posledních třech letech tam nedokončil ani jeden závod. Nejlepším výsledkem je třetí místo z roku 2006, když závodil v třídě do 125ccm.

Karel Abraham po pádu v Le Mans absolvoval vyšetření přímo na okruhu, protože měl okamžitě po nehodě problémy se zrakem a bolestmi hlavy. Teď už by měl být v pořádku a v Itálii ho čeká repríza premiéry na motocyklu značky FTR. Jezdec brněnského Cardion AB Motoracing má zatím jeden bod, což mu před cestou do Itálie stačí na třiadvacátou pozici. Nejlepším výsledkem Karla Abrahama je sedmé místo z roku 2008 v kategorii dvěstěpadesátek a tuto bilanci se bude samozřejmě snažit o nadcházejícím víkendu změnit. Základem bude dobrá kvalifikace, protože start z hloubi pole představuje vysoké riziko kontaktu s ostatními jezdci.

První trénink třídy Moto2 začíná v pátek čtvrtého června, kvalifikace je v sobotu pátého a samotný závod odstartuje patnáct minut po poledni v neděli šestého června. Určitě se bude na co koukat, protože jednačtyřicet jezdců dokáže připravit skutečně nevšední podívanou a charakter okruhu v Mugellu to jen zvýrazní.

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00