Italské Mugello je další premiérou pro Moto2

Vedoucím mužem střední kubatury světového šampionátu je po vítězství z posledních dvou závodů jezdec Gresiniho týmu Moto2 Toni Elías, který se dokázal v nové kubatuře velmi dobře zorientovat.

Úkol pro Toniho Elíase je celkem jednoznačný, vyhrát v Itálii další závod, upevnit si tak vedoucí postavení v šampionátu a rozšířit bodový rozestup na ostatní, který už nyní představuje solidní porci osmnácti bodů. Vítězství na francouzském okruhu v Le Mans posunulo Elíase do vedoucí pozice v šampionátu poprvé od roku 2001, kdy stál v čele průběžného hodnocení nejnižší kubatury do 125ccm.

Nicméně italské Mugello je okruhem, kde se Elíasovi zatím nepodařilo získat v žádné z kubatur šampionátu jakékoliv umístění na stupních vítězů. Tuto nepříznivou statistiku má samozřejmě v plánu změnit už tuto neděli, když se postaví bok po boku s ostatními soupeři na startovním roštu toskánského okruhu.

Nejbližším soupeřem Španěla je druhý Shoya Tomizawa. Ten se bude naopak snažit využít jeho nepříznivé bilance a odčinit výpadek z Francie, kde závod pro pád nedokončil a přišel tak o vedoucí pozici v mistrovství třídy Moto2. Japonec v barvách Technomag-CIP odstartoval sezonu bezvadným způsobem, když vyhrál úvodní kolo v Kataru a skončil druhý na jihu Španělska. Závod v Itálii je jeho první šancí na návrat do vedení nebo minimálně možnost potvrdit, že první dva výsledky nebyla jen náhoda.

Vzestupnou tendenci předvádí od začátku sezony Simone Corsi. Ital závodí v týmu JiR Moto2 a je evidentně v dobré formě, protože od úvodního kola v Kataru se neustále zlepšuje a jeho první umístění na stupních vítězů v podobě třetího místa z Le Mans Itala posunulo na třetí příčku průběžného hodnocení třídy Moto2. V Mugellu Corsi vyhrál v roce 2008, když ještě závodil v nejnižší kubatuře mistrovství světa.

Na čtvrtém místě je Julian Simón, jezdec týmu Mapfre Aspar, jenž po přestupu na novou značku Suter postupně získává půdu pod nohama. První závod na švýcarském podvozku a první umístění na stupních vítězů pro mistra světa třídy 125ccm, takže co jiného můžeme od jezdce Mapfre Aspar čekat v Mugellu než tvrdý atak vedoucích příček a postup směrem nahoru v průběžném hodnocení.

Jen dva body za Simónem je další ze Španělů Sergio Gadea, jeho bývalý kolega od Asparu a nyní jezdec konkurenčního týmu Tenerife 40 Pons. Gadea v posledních dvou závodech inkasoval dvakrát deset bodů a to mu nyní stačí na pátou pozici, jenže bodový rozestup mezi ním, šestým Thomasem Lüthim z Interwetten Moriwaki a sedmým Gáborem Talmácsim z Fimmco Speed Up je minimální, protože oba posledně jmenovaní mají po pětadvacet bodů.

Jules Cluzel z Forward Racing je nyní osmý. Domácí podnik ve Francii nedokončil a v tak těsné konkurenci se každý sebemenší výpadek projeví výrazným způsobem. Bohužel pro Francouze to bylo směrem dolů. Jezdec týmu ItalTrans S.T.R. Roberto Rolfo sice bodoval ve všech třech závodech, ale jeho bodový součet jednadvaceti bodů je stejný s Cluzelem a před závodem na domácím okruhu mu patří devátá příčka. V jeho případě bude úspěšný výsledek v Mugellu velmi silně očekáván nejenom týmem, ale všemi, kteří je podporují.

Konečně desátý je po třech kolech šampionátu Alex Debon, závodník Aeroport de Castello-Ajo. Španěl závod v Le Mans dokončil až na nebodované dvaadvacáté pozici, což nebyl výsledek, který měl potvrdit vzestup jeho formy. Debon se v kvalifikacích většinou umisťuje na předních příčkách, ale horší to je s výsledky v samotných závodech, tam už takovou úspěšnost nemá.

Z českých závodníků je Lukáš Pešek na průběžném dvaadvacátém místě. Jezdec italského týmu Matteoni CP Racing bodoval v Kataru a teď naposledy v Le Mans, kde si dojel pro body za třinácté místo. Během závodu měl šanci bojovat o umístění v první desítce, takže o to samé se určitě pokusí spolu s týmem v italském Mugellu. Nicméně na tomto okruhu nemá vůbec dobrou bilanci, protože v posledních třech letech tam nedokončil ani jeden závod. Nejlepším výsledkem je třetí místo z roku 2006, když závodil v třídě do 125ccm.

Karel Abraham po pádu v Le Mans absolvoval vyšetření přímo na okruhu, protože měl okamžitě po nehodě problémy se zrakem a bolestmi hlavy. Teď už by měl být v pořádku a v Itálii ho čeká repríza premiéry na motocyklu značky FTR. Jezdec brněnského Cardion AB Motoracing má zatím jeden bod, což mu před cestou do Itálie stačí na třiadvacátou pozici. Nejlepším výsledkem Karla Abrahama je sedmé místo z roku 2008 v kategorii dvěstěpadesátek a tuto bilanci se bude samozřejmě snažit o nadcházejícím víkendu změnit. Základem bude dobrá kvalifikace, protože start z hloubi pole představuje vysoké riziko kontaktu s ostatními jezdci.

První trénink třídy Moto2 začíná v pátek čtvrtého června, kvalifikace je v sobotu pátého a samotný závod odstartuje patnáct minut po poledni v neděli šestého června. Určitě se bude na co koukat, protože jednačtyřicet jezdců dokáže připravit skutečně nevšední podívanou a charakter okruhu v Mugellu to jen zvýrazní.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00