Jack Miller z Moto3 rovnou do MotoGP?

Senzace je na obzoru: Jack Miller by mohl skočit z MS-Moto přímo do královské kubatury MotoGP. To se naposledy podařilo Franky Chilimu 1986.
Jack Miller z Moto3 rovnou do MotoGP?

Australský výjimečný talent Jack Miller vyhrál v tomto roce přesně 50% odjetých závodů GP-Moto3, tedy tři ze šesti. Tabulku MS vede se ziskem 104 bodů před Romanem Fenatim (99) a Alexem Rinsem (87).

Nikdo také nepochybuje o tom, že je to jeho poslední sezóna v kubatuře Moto3 a manažéři týmů prostřední kubatury cirkusu zvaného Grand Prix Moto2 se předhánějí v tom, kdo ho nakonec získá na rok 2015 pro sebe. Marc VDS Racing (aktuálně s Rabatem a Kalliem) má 19letého Australana už dlouho v hledáčku. Ostatně famózní Millerovo vítězství v Le Mans, kdy ze soupeřů udělal pouhé „školáky základní školy“ jen potvrdilo jeho jezdecké kvality.

Moto3 | Karel Hanika | Red Bull KTM Ajo | Tiskové zprávy

Top 10 pro Karla Haniku, Jack Miller spadl v posledním kole

Nyní ale vyplavala na povrch doslova senzace: Jack Miller obdržel od HRC nabídku do MS-MotoGP. To by samozřejmě hrálo velmi dobře do not Dorny, ta po odchodu Stonera do předčasného sportovního důchodu, by hodně ráda měla v šampionátu nějakého rychlého „klokana“, neboť závod na Phillip Islandu bez domácího lokalmatadora není tak divácky a mediálně atraktívní!

Miller před několika dny podepsal s majitelem týmu Red-Bull-KTM Aki Ajem smlouvu o tom, že tento Fin bude jeho privátním manažerem. Ostatně stejnou cestou se vydal v létě 2013 úřadující mistr světa Moto3 Maverick Viñales, jenž další pokračování své kariéry svěřil do rukou úspěšného Fina (mistr světa 2008 s di Megliem, 2010 s Márquezem, 2012 s Cortesem, nyní lídr MS s Millerem).

Maverick Viñales je co se týká jezdeckého kalibru na úrovni Marca Márqueze, vyhrál hned svůj druhý závod v kubatuře Moto2 (Texas 2014).

Žádný div, že Shuhei Nakamoto a Livio Suppo (Honda Racing Corporation) už delší dobu Viñalese bedlivě pozorují, vítězní jezdci jsou žádáni v každém továrním týmu.

Ovšem u Viñalese dostali manažéři HRC košem. Aktuálně třetí jezdec MS-Moto2 (až devátý v Mugellu) chce závodit v Moto2 i další sezónu. Proto podepsal u Sita Ponse v týmu HP 40-Pons-Team dvouletou smlouvu. Samozřejmě, že je v ní výjimka, v případě nabídky z královské kubatury může být smlouva vypovězena, ale Viñales chce raději ještě 2015 zaútočit na mistrovskou korunu Moto2.

Odřeknutí této nabídky ze strany Viñalese má ovšem ještě jiné pozadí celého případu: Španěl se cítil 2012 ze strany HRC ponechán osamocen v boji s Cortesem a KTM, a tak odešel od Hondy 2013 k týmu Calvo-KTM – a stal se z něho World Champion.

Po Viñalesově odřeknutí tak přišel na řadu zřejmě Miller?

Manažéři HRC začali hledat ve vodách dalšího vítězného jezdce, který by se hodil do jejich konceptu a mohl závodit v roce 2015 s motocyklem MotoGP: Jack Miller.

Od doby závodění Itala Pierfrancesca Chiliho ještě žádný závodník neuskutečnil takový skok, tedy z nejslabší objemové kubatury GP (125 ccm/Moto3) přímo do královské kubatury. Chili se 1985 stal mistrem Evropy v 125-ccm a o rok později závodil v MS-500 – a obsadil tehdy 10. místo celkově.

Samozřejmě takový skok z 55 HP silného jednoválce Moto3-KTM na 260 HP silnou čtyřtaktaktní raketu 1000-ccm MotoGP vyžaduje hodně umění, odvahy a sebedůvěry. Miller to všechno má!

Millerův manažér Aki Ajo ovšem svému svěřenci takový skok do dálky doporučuje: „Pokud je jezdec hodně clever a má i podstatné nasazení, není taková změna vůbec nemožná. Jistě, řadu let se to už neuskutečnilo, ale pokud takový jezdec opravdu existuje, a někomu by se to mohlo podařit, tak je to právě Jack!“.

Trochu do nedávné historie: Valentino Rossi zůstal 1998 a 1999 dva roky v kubatuře 250ccm, Pedrosa a Lorenzo později také. Stefan Bradl závodil dva roky v Moto2, Pol Espargaró dokonce tři, Marc Márquez také dva. Také Stoner absolvoval dva roky v 250kách (2002 a 2005), mezitím se dokonce vrátil nazpět do MS-125ccm. Dovizioso startoval v prostřední kubatuře tři sezóny (2005 až 2007), Andrea Iannone rovněž tři roky (2010, 2011, 2012), Alvaró Bautista jezdil MS-250 2007 až 2009.

Nikdo se tedy neodvážil od doby Chiliho 1986 jít cestou přeskočení prostřední kubatury. A už vůbec ne ve svých 19 letech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jack Miller během GP Itálie

Aki Ajo zná samozřejmě všechna tato fakta. A ačkoliv zatím nepadlo žádné definitivní rozhodnutí, tak jedno je jisté: «Jumping Jack» určitě nepojede – ať už MS-Moto3 2014 dopadne jakkoliv – následující sezónu v nejslabší objemové kubatuře: „Společně budeme hledat to nejlepší řešení. Jack potřebuje dobrý tým a kvalitní motocykl. O kubatuře ale není ještě rozhodnuto“.

Honda ztratila Millera na podzim – Jack skončil v MS 2013 jako sedmý – a získala ho KTM. Nyní mu HRC nabídla čtyřletou smlouvu do MotoGP. Faktem je, že Miller v letošním roce pokazil dva potenciální vítězné závody pro Japonce: Katar (2. místo pro Márqueze) a Francii (2. místo pro Rinse).

O detailech mezi HRC, Millerem a Ajem se ještě nediskutovalo, ovšem první jednání už proběhla. Je celkem představitelné, že Miller by dostal smlouvu zajišťující mu 2015 Production-Racer RCV1000R a potom později -Prototyp-RC213V, který nyní jezdí Bautista a Bradl. A pokud by odpovídaly výsledky, tak by čtvrtý rok měl Miller ve smlouvě slíbenou Hondu v továrním týmu Repsol.

zdroj: hanikaracing.cz

11:21 | První trénink MotoGP v Assenu začal porouchanou Ducati a stejně tak i skončil. V úvodu měl poruchu Dovi a v závěru… odkaz
10:31 | Dráha už je vyčištěná. Trénink již zase pokračuje.
10:21 | Folger už je zpátky v boxu.
10:16 | Jonas Folger musel po svém pádu v prvním tréninku na vyšetření do zdravotního střediska.
10:10 | Z Doviho stroje vytekl olej, což mělo za následek vyvěšení červené vlajky. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 23. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 24. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 25. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
MotoGP závod   13:00
Moto2 závod   14:30

Nejčtenější články

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
MotoGP v Montmeló 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Montmeló 2017: Ohlasy první…

Na katalánském okruhu Montmeló nedaleko Barcelony se Andrea Doviziso dočkal své druhé letošní výhry. Spolu s ním se na podium podívali i Marc Márquez a Dani Pedrosa.

13.  6.  2017 |
Smith by měl být připraven na závod v Assenu

Smith by měl být připraven na závod …

Bradley Smith si během závodního víkendu v Katalánsku poranil malíček a nyní pracuje na tom, aby byl pro závod v Assenu v pořádku.

16.  6.  2017 |
Slabší kubatury – zajímavosti před závody v Assenu

Slabší kubatury – zajímavosti před z…

Tento týden se jezdci vypraví do nizozemského Assenu, kde je čeká osmý podnik letošní sezóny. Níže následují některé statistické údaje vztahující se ke slabším kubaturám.

19.  6.  2017 |
Crutchlow podepsal s HRC, zůstane u týmu LCR Honda

Crutchlow podepsal s HRC, zůstane u …

Těsně před závodem v Assenu byl oficiálně oznámen podpis smlouvy mezi Calem Crutchlowem a HRC.

21.  6.  2017 |