Jack Miller z Moto3 rovnou do MotoGP?

Senzace je na obzoru: Jack Miller by mohl skočit z MS-Moto přímo do královské kubatury MotoGP. To se naposledy podařilo Franky Chilimu 1986.
Jack Miller z Moto3 rovnou do MotoGP?

Australský výjimečný talent Jack Miller vyhrál v tomto roce přesně 50% odjetých závodů GP-Moto3, tedy tři ze šesti. Tabulku MS vede se ziskem 104 bodů před Romanem Fenatim (99) a Alexem Rinsem (87).

Nikdo také nepochybuje o tom, že je to jeho poslední sezóna v kubatuře Moto3 a manažéři týmů prostřední kubatury cirkusu zvaného Grand Prix Moto2 se předhánějí v tom, kdo ho nakonec získá na rok 2015 pro sebe. Marc VDS Racing (aktuálně s Rabatem a Kalliem) má 19letého Australana už dlouho v hledáčku. Ostatně famózní Millerovo vítězství v Le Mans, kdy ze soupeřů udělal pouhé „školáky základní školy“ jen potvrdilo jeho jezdecké kvality.

Top 10 pro Karla Haniku, Jack Miller spadl v posledním kole

Top 10 pro Karla Haniku, Jack Miller spadl v posledním kole

Nyní ale vyplavala na povrch doslova senzace: Jack Miller obdržel od HRC nabídku do MS-MotoGP. To by samozřejmě hrálo velmi dobře do not Dorny, ta po odchodu Stonera do předčasného sportovního důchodu, by hodně ráda měla v šampionátu nějakého rychlého „klokana“, neboť závod na Phillip Islandu bez domácího lokalmatadora není tak divácky a mediálně atraktívní!

Miller před několika dny podepsal s majitelem týmu Red-Bull-KTM Aki Ajem smlouvu o tom, že tento Fin bude jeho privátním manažerem. Ostatně stejnou cestou se vydal v létě 2013 úřadující mistr světa Moto3 Maverick Viñales, jenž další pokračování své kariéry svěřil do rukou úspěšného Fina (mistr světa 2008 s di Megliem, 2010 s Márquezem, 2012 s Cortesem, nyní lídr MS s Millerem).

Maverick Viñales je co se týká jezdeckého kalibru na úrovni Marca Márqueze, vyhrál hned svůj druhý závod v kubatuře Moto2 (Texas 2014).

Žádný div, že Shuhei Nakamoto a Livio Suppo (Honda Racing Corporation) už delší dobu Viñalese bedlivě pozorují, vítězní jezdci jsou žádáni v každém továrním týmu.

Ovšem u Viñalese dostali manažéři HRC košem. Aktuálně třetí jezdec MS-Moto2 (až devátý v Mugellu) chce závodit v Moto2 i další sezónu. Proto podepsal u Sita Ponse v týmu HP 40-Pons-Team dvouletou smlouvu. Samozřejmě, že je v ní výjimka, v případě nabídky z královské kubatury může být smlouva vypovězena, ale Viñales chce raději ještě 2015 zaútočit na mistrovskou korunu Moto2.

Odřeknutí této nabídky ze strany Viñalese má ovšem ještě jiné pozadí celého případu: Španěl se cítil 2012 ze strany HRC ponechán osamocen v boji s Cortesem a KTM, a tak odešel od Hondy 2013 k týmu Calvo-KTM – a stal se z něho World Champion.

Po Viñalesově odřeknutí tak přišel na řadu zřejmě Miller?

Manažéři HRC začali hledat ve vodách dalšího vítězného jezdce, který by se hodil do jejich konceptu a mohl závodit v roce 2015 s motocyklem MotoGP: Jack Miller.

Od doby závodění Itala Pierfrancesca Chiliho ještě žádný závodník neuskutečnil takový skok, tedy z nejslabší objemové kubatury GP (125 ccm/Moto3) přímo do královské kubatury. Chili se 1985 stal mistrem Evropy v 125-ccm a o rok později závodil v MS-500 – a obsadil tehdy 10. místo celkově.

Samozřejmě takový skok z 55 HP silného jednoválce Moto3-KTM na 260 HP silnou čtyřtaktaktní raketu 1000-ccm MotoGP vyžaduje hodně umění, odvahy a sebedůvěry. Miller to všechno má!

Millerův manažér Aki Ajo ovšem svému svěřenci takový skok do dálky doporučuje: „Pokud je jezdec hodně clever a má i podstatné nasazení, není taková změna vůbec nemožná. Jistě, řadu let se to už neuskutečnilo, ale pokud takový jezdec opravdu existuje, a někomu by se to mohlo podařit, tak je to právě Jack!“.

Trochu do nedávné historie: Valentino Rossi zůstal 1998 a 1999 dva roky v kubatuře 250ccm, Pedrosa a Lorenzo později také. Stefan Bradl závodil dva roky v Moto2, Pol Espargaró dokonce tři, Marc Márquez také dva. Také Stoner absolvoval dva roky v 250kách (2002 a 2005), mezitím se dokonce vrátil nazpět do MS-125ccm. Dovizioso startoval v prostřední kubatuře tři sezóny (2005 až 2007), Andrea Iannone rovněž tři roky (2010, 2011, 2012), Alvaró Bautista jezdil MS-250 2007 až 2009.

Nikdo se tedy neodvážil od doby Chiliho 1986 jít cestou přeskočení prostřední kubatury. A už vůbec ne ve svých 19 letech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jack Miller během GP Itálie

Aki Ajo zná samozřejmě všechna tato fakta. A ačkoliv zatím nepadlo žádné definitivní rozhodnutí, tak jedno je jisté: «Jumping Jack» určitě nepojede – ať už MS-Moto3 2014 dopadne jakkoliv – následující sezónu v nejslabší objemové kubatuře: „Společně budeme hledat to nejlepší řešení. Jack potřebuje dobrý tým a kvalitní motocykl. O kubatuře ale není ještě rozhodnuto“.

Honda ztratila Millera na podzim – Jack skončil v MS 2013 jako sedmý – a získala ho KTM. Nyní mu HRC nabídla čtyřletou smlouvu do MotoGP. Faktem je, že Miller v letošním roce pokazil dva potenciální vítězné závody pro Japonce: Katar (2. místo pro Márqueze) a Francii (2. místo pro Rinse).

O detailech mezi HRC, Millerem a Ajem se ještě nediskutovalo, ovšem první jednání už proběhla. Je celkem představitelné, že Miller by dostal smlouvu zajišťující mu 2015 Production-Racer RCV1000R a potom později -Prototyp-RC213V, který nyní jezdí Bautista a Bradl. A pokud by odpovídaly výsledky, tak by čtvrtý rok měl Miller ve smlouvě slíbenou Hondu v továrním týmu Repsol.

zdroj: hanikaracing.cz

10:37 | Alex Márquez bude pokračovat s týmem EG 0,0 Marc VDS v kategorii Moto2 i příští rok. odkaz
25. června | Závodem MotoGP dnešní program v Assenu nekončí. Ve 14:30 nás ještě čeká závod Moto2.
25. června | Mezi čtyřmi prvními jezdci v průběžném pořadí třídy MotoGP je jen 11 bodů rozdíl.
25. června | Rossi má nejdelší vítěznou kariéru napříč kategoriemi - vítězí už 20 let a 313 dní. odkaz
25. června | Už ve 13:00 startuje závod MotoGP.

Harmonogram

GP Německa, Sachsenring
Pátek 30. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 1. července
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 2. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

MotoGP: Po více než ročním čekání se výhry dočkal Rossi, Abraham sedmý

MotoGP: Po více než ročním čekání se…

Valentino Rossi si v nizozemském závodě, který byl ovlivněn počasím, vyjel další výhru kariéry. Na tuto výhru čekal více než rok. Naposledy zvítězil loni v Katalánsku. Na podium dnes Rossiho doprovodili Petrucci a Márquez.

25.  6.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: První pole position si v královské kubatuře vyjel Zarco

MotoGP: První pole position si v krá…

Johann Zarco se dnes v Assenu dočkal své první pole position v královské kubatuře. Spolu s ním vyjedou z první řady i Marc Márquez a Danilo Petrucci.

24.  6.  2017 |
MotoGP: Odpolední nizozemský trénink ovládl Viňales

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink…

V pátečním odpoledním tréninku se do čela posunul Maverick Viňales. Dále se umístili Jonas Folger a Marc Márquez.

23.  6.  2017 |
Moto2: Přerušenou kvalifikaci ovládl Morbidelli, Baldassarri měl těžký pád

Moto2: Přerušenou kvalifikaci ovládl…

Kvalifikace Moto2 byla přerušena kvůli Baldassarriho těžkému pádu. Jezdec míří do nemocnice na podrobnější vyšetření. Start z první řady si zajistili Franco Morbidelli, Takaaki Nakagami a Thomas Lüthi.

24.  6.  2017 |
MotoGP: Přerušený trénink ovládl Petrucci

MotoGP: Přerušený trénink ovládl Pet…

V úvodu prvního tréninku unikl olej z Doviho stroje. Trénink musel být přerušen. Po vyčištění dráhy se pokračovalo. Nejrychlejší byl Petrucci, z jehož stroje se v závěru také zakouřilo. Druhé místo obsadil Johann Zarco a třetí je Cal Crutchlow.

23.  6.  2017 |