Jacque bojoval s Nakanem až do konce

V roce 2000 rozhodlo až závěrečné kolo posledního závodu sezony o tom, kdo z dvojice týmových jezdců Chesterfield Tech 3 získá mistrovský titul čtvrtlitrové kubatury.

V tomto souboji hrál hlavní roli francouzský jezdec Olivier Jacque a jeho japonský týmový kolega Shinya Nakano. Oba borci si navzájem nic nedarovali a všem fanouškům připravili jeden z nejnapínavějších závěrů sezony v historii motocyklových závodů.

Po patnácti závodech sezony, kde Jacque vyhrál v sedle čtvrtlitrové Yamahy dvě Grand Prix, nakonec vyhrál i tu poslední, když v nájezdu na cílovou rovinku využil větrného stínu svého kolegy a po jeho předjetí tak získal titul mistra světa o neuvěřitelné 0,014 sekundy.

„Bylo to velmi riskantní,“ řekl v rozhovoru z roku 2006 Olivier Jacque. „Mohl jsem ho předjet už předtím, ale zajel velmi dobrou sezonu, velmi dobrý závod a tento titul si také zasloužil, takže jsem zariskoval. Bylo to opravdu riskantní, poslední zatáčka, poslední rovinka.“

Před závěrečným podnikem sezony panovalo v Austrálii vysoké napětí a k tomu co prožíval před startem, Jacque dále uvedl: „Bylo jasné, že se v Austrálii stane vítězem šampionátu ten, kdo cílem projede před tím druhým.“

„Tlak byl opravdu velký a vzpomínám, že hodně po psychické stránce. Oba jsme sdíleli společné prostory a to bylo hodně těžké, protože jste si někde opravdu potřeboval odpočinout a soustředit se,“ řekl k atmosféře rozhodujícího závodu Francouz Jacque.

Nakano v sezoně 2000 vyhrál celkem pět závodů a ve třech případech startoval z pole position. Před rozhodujícím duelem na Francouze ztrácel dva body a po celý závod s ním tvrdě bojoval. Bohužel pro Japonce tento duel v závěru těsně prohrál a přišel tak nejen o vítězství, ale také o titul mistra světa.

„Tým byl kompletně francouzský a Olivier byl také Francouz, takže pokud jsem byl pokaždé za ním, nemohl jsem ničeho dosáhnout,“ vzpomínal Shinya Nakano. „Takže proto jsem všem v týmu snažil předvést svůj potenciál a to bylo také důvodem, proč jsem se v každém závodu a každém kole tak snažil, abych skončil před ním.“

„Tento závod mám stále v živé paměti,“ pokračoval Nakano. „Před závodem moje strategie spočívala v tom odvést co nejlepší výkon a od prvního kola se maximálně snažit. Nemodlil jsem se, prostě jsem vyjel a doufal, že získám ten správný výsledek.“

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00