V roce 2000 rozhodlo až závěrečné kolo posledního závodu sezony o tom, kdo z dvojice týmových jezdců Chesterfield Tech 3 získá mistrovský titul čtvrtlitrové kubatury.
V tomto souboji hrál hlavní roli francouzský jezdec Olivier Jacque a jeho japonský týmový kolega Shinya Nakano. Oba borci si navzájem nic nedarovali a všem fanouškům připravili jeden z nejnapínavějších závěrů sezony v historii motocyklových závodů.
Po patnácti závodech sezony, kde Jacque vyhrál v sedle čtvrtlitrové Yamahy dvě Grand Prix, nakonec vyhrál i tu poslední, když v nájezdu na cílovou rovinku využil větrného stínu svého kolegy a po jeho předjetí tak získal titul mistra světa o neuvěřitelné 0,014 sekundy.
„Bylo to velmi riskantní,“ řekl v rozhovoru z roku 2006 Olivier Jacque. „Mohl jsem ho předjet už předtím, ale zajel velmi dobrou sezonu, velmi dobrý závod a tento titul si také zasloužil, takže jsem zariskoval. Bylo to opravdu riskantní, poslední zatáčka, poslední rovinka.“
Před závěrečným podnikem sezony panovalo v Austrálii vysoké napětí a k tomu co prožíval před startem, Jacque dále uvedl: „Bylo jasné, že se v Austrálii stane vítězem šampionátu ten, kdo cílem projede před tím druhým.“
„Tlak byl opravdu velký a vzpomínám, že hodně po psychické stránce. Oba jsme sdíleli společné prostory a to bylo hodně těžké, protože jste si někde opravdu potřeboval odpočinout a soustředit se,“ řekl k atmosféře rozhodujícího závodu Francouz Jacque.
Nakano v sezoně 2000 vyhrál celkem pět závodů a ve třech případech startoval z pole position. Před rozhodujícím duelem na Francouze ztrácel dva body a po celý závod s ním tvrdě bojoval. Bohužel pro Japonce tento duel v závěru těsně prohrál a přišel tak nejen o vítězství, ale také o titul mistra světa.
„Tým byl kompletně francouzský a Olivier byl také Francouz, takže pokud jsem byl pokaždé za ním, nemohl jsem ničeho dosáhnout,“ vzpomínal Shinya Nakano. „Takže proto jsem všem v týmu snažil předvést svůj potenciál a to bylo také důvodem, proč jsem se v každém závodu a každém kole tak snažil, abych skončil před ním.“
„Tento závod mám stále v živé paměti,“ pokračoval Nakano. „Před závodem moje strategie spočívala v tom odvést co nejlepší výkon a od prvního kola se maximálně snažit. Nemodlil jsem se, prostě jsem vyjel a doufal, že získám ten správný výsledek.“