Jak se staví boxová stání u Repsol Hondy

Šest kamionů převáží po Evropě celkem 17000kg materiálu.
Boxová stání Daniho Pedrosy a Andrea Doviziosa u tovární Repsol Hondy jsou místem, kde ladí motocykly, vznikají potřebné strategie pro každý trénink, kvalifikaci nebo samotný závod. Je to místo, které staví tým techniků téměř každých patnáct dnů na různých místech světa.

V boxech obou jezdců Repsol Hondy je veškerý materiál potřebný pro jízdy na daném okruhu, ale jsou tam také pracoviště techniků, inženýrů, prostě všech, kteří činí okamžitá rozhodnutí na obou továrních Hondách RC212V.

Tato mobilní kancelář je postavena každou středu před závodem. Už v úterý večer přiveze do paddocku šest kamionů Repsol Hondy všechen potřebný materiál a hned po závodu je v pondělí vše sbaleno a šestice kamiónů odjíždí k dalšímu závodu.

Rozměry mobilních prostor Repsol Hondy se odvíjí od toho, jak velké prostory nabízí garáže daného okruhu. Proto mají boxy variabilní možnost nastavení šířky od sedmi do jedenácti metrů. Délka je daná, jedenáct metrů. Tyto prostory jsou místem, kde tým tráví většinu času v trénincích, kvalifikaci a závodu.

Celkem to jsou čtyři dny, protože ve čtvrtek začíná technická přejímka každého z motocyklů a první setkání týmu, kde se volí strategie pro první den tréninku. To znamená, že tyto prostory se vždy staví jako první a také jsou těmi posledními, jenž technici demontují.

Klepněte pro větší obrázekPro šest řidičů kamionů a čtyři mechaniky, kteří vše připravují pro příjezd kompletního týmu, je prvním pracovním dnem na daném závodním okruhu středa a hned od rána se pustí do vyložení všech šesti kamiónů. Doba, kdy je vše hotovo se liší od příslušných lokalit, ale pohybuje se v rozmezí šesti až osmi hodin.

Pro deset lidí ne zrovna málo práce. Vyloží se montážní bedny, koberec, stěny boxových stání Daniho Pedrosy a Andrea Doviziosa, zkompletuje se malé řídící středisko, které se pak umístí na zeď boxové uličky a z níž se pak předávají jezdcům instrukce pomocí tabule. Dále přijde na řadu montáž monitorů, kterých je celkem šestnáct, dvanáct uvnitř boxů a čtyři na pit lane v malé operační kabině. Nakonec přijdou na řadu čtyři motocykly Honda a přepravní kontejnery s jejich náhradními díly, které se nejspíš během víkendu budou používat.

To vše znamená, že v průběhu evropského turné se v šesti kamionech přepravuje přibližně sedmnáct tisíc kilogramů materiálu. Tři z nich vezou jen materiál týmu, motocykly a náhradní díly. Zbývající kamiony vezou zázemí týmu v podobě restaurace Repsol Hondy a další mobilní kancelář, která slouží k tiskovým konferencím nebo pro marketingové využití. Všichni tak ročně ujedou přibližně 30 000 kilometrů. Když se jede zámořské turné, vše se musí vejít do padesáti kontejnerů za jejíž přepravu jsou zodpovědní organizátoři šampionátu.

Jakmile je v prostorách garáží postaveno mobilní boxové stání Repsol Hondy, začíná postupně narůstat napětí. Začíná se volným tréninkem v pátek odpoledne, trénink sobota ráno a pak už důležitá kvalifikace odpoledne. V neděli ráno warm-up a napětí vzrůstá, ve dvě hodiny odpoledne startuje samotný závod. Pro techniky Repsol Hondy pak nastává znovu stejná práce, vše rozebrat, naložit na šest kamionů a jet k dalšímu cíli Jerez, Le Mans, Mugello, Katalánsko, Assen, Brno …

Klepněte pro větší obrázekTým Repsol Hondy v číslech:

Kamiony: - celkem 6 návěsů, 3 na dopravu materiálu, 2 restaurace a 1 tisk a marketing

Přepravovaný materiál: 17 000 Kg

Celkem ujetá vzdálenost: přibližně 30 000 Km

Rozměry boxových stání: mezi 7 – 11 metry šířky a 11 metry délky

Personál pro montáž a demontáž mobilních stání: 6 řidičů kamionů a 4 mechanici

Čas potřebný k montáži: 8 hodin

Den montáže: středa před každým závodem Grand Prix

Den demontáže: neděle po závodu

Personál týmu Repsol Honda: celkem 50 lidí

Mechanici pro každého jezdce: 6
Technik od telemetrie pro každého jezdce: 1
Technici: 14
Novináři: 4
Logistika, přeprava, náhradní součástky: 11
Stravování (Restaurace): 7







16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00