Jak to vypadá s Grand Prix České republiky 2013?

.Zix..  |  02. 12. 2012 10:00

Když ten okruh musí bejt jejich,tak at si to hezky hraděj samy. Pokud na to platí stát,tak by tedy mělo bejt vstupný zadara,když na to přispíváme "všichni".
Moc by mě zajímalo jestli by stát z toho něco měl,kdyby náhodou ten okruh nějaký ty peníze vydělal.

Jinak je to dost špatný,pokud je to 1 z nejvíce navštěvovaných okruhů a i tak tolik prodělává.:-S

Problém je to, že stát na tom vydělává, ikdyž je to prodělečný.Jen nevím, jestli jsi schopen to pochopit, vzhledem k tomu, co jsi zde napsal. Dám ti jiný námět na přemýšlení: proč byl mezi sponzory nedávného finále Davis Cupu i státní podnik ČD, když jeho každoroční hospodaření končí ve ztrátě? Nebo z jiného soudku: Co takhle církevní restituce?

.Zix..  |  04. 12. 2012 15:46

Nevim jak to vůbec je,ale je jasný,že stát na tom vyadělá určitě o něco víc než obvykle - díky hotelům,restauracím apod. Abrahamovi to ale moc nepomáhá jak vidíš.
A je otázka jestli díky tomu všemu stát vůbec vydělá,když do toho cpe tolik peněz.

Dyzl F1  |  21. 11. 2012 11:12

A to i v případě sportu který mám rád. Ve státě zaniká spousta důležitějšího, než je jednorázový sportovní podnik, byť jej máme rádi. Pro mne je to sice trochu divné, jak může jedna z nejnavštěvovanějších Velkých cen prodělávat, musel bych ovšem měl možnost podrobně zkoumat účetnictví a finanční toky, abych měl přesný obraz. Jedna věc se mi ale nabízí dost jasně, pokud nějaká firma podniká ve dvou oblastech a chce obě dělat dobře, nemůže to z principu fungovat. Znám to i na sobě, pokud jsem něco dělal a moje aktivity šly do široka, nefungovala ani jedna, ať to bylo ve sportu nebo podnikání. Takže můj skromný názor je, že majitelé autodromu jsou také takoví ferdové mravenci a jdou velikášsky moc do široka. Chtějí provozovat Autodrom, tým v GP a ještě podnikají ve zdravotnictví. Ostatně, autodromy mají problémy i v zemích které jsou ekonomicky úplně jinde, než zaostávající stát ovládaný kleptokracii. Třeba Německo a Nürburgring.
A co se týká špinavého města Brna, nač si jednou ročně hrát na slávu když je to jinak oblast úpadku. Průmysl tam v podstatě zanikl, je to obrovská tržnice a věčné staveniště. Místo fabrik které něco vyráběly jsou obchodní centra, všude jen kanceláře, tržnice, banky a herny. Takové město není schopné generovat zisk kterým by mohlo dotovat třeba Autodrom. Ostatně, krachuje tam i Výstaviště které má pro prosperitu státu větší význam. Měly by se tam předvádět výrobky našeho průmyslu, ten ale, až na malé výjimky nemá co nabízet, stal se vazalem nadnárodních společností. Ostatně, bývali jsme svého času největším výrobcem motocyklů na světě. Dnes u nás výroba motocyklu neexistuje a koukáme s otevřenou hubou na Číňany z komanči řízeného státu.
Upřímně řečeno, já na brněnský Autodrom nemusím, na závody se raději dívám na moderní televizi. Než platit obrovské prachy za to, abych se z dálky desítek metrů díval na to, jak se jezdci mihnou kolem, raději sleduji fantastické záběry moderních kamer v televizi.
Ostatně jako bývalý závodník a reprezentant bych i očekával, že mne organizace kterou jsme drželi za špatných dob svým enormním nasazením nás na významný závod a setkání pozve. Na to se dnes ale v tvrdém byznysu nehraje. Tak nač nějaká sounáležitost, udělali jste si dluh 10 melounů, tak si jej zaplaťte. Z mých daní ale ne. Já když podnikám, také se nikdo neptá, proč dlužím a musím dluh platit.

Red Devil F1  |  21. 11. 2012 11:19

Malinko jsi se sekl dluh je 40,6mil. jak píšou o 10 víc než rok předtím...

Dyzl F1  |  21. 11. 2012 11:38

No jó, nebudeme troškařit, pár melounu sem nebo tam. Ostatně, na dluhy neprší a ty velké se ani neplatí.

stále dobrý Schumi  |  21. 11. 2012 13:21

Každý máme svůj názor,..ale kdyby špatně prosperovalo jejich podnikání ve zdravotnictví,těžko by se utáhlo financování týmu a potažmo i provozování autodromu.Udržování a vylepšování areálu,musí vytvářet na straně výdajů,vždy o něco větší cifru,než na straně příjmové.Tak je to nejen u nás.Do toho bych jim moc nemluvil.To,že není kde brát,aby se mohla státem podpořit jakákoliv takováto iniciativa,byť v jiných zemích se to běžně děje,holt musíme poděkovat naší nenažrané vládní garnituře,která prodala vše,co kdysi stát vlastnil a není už brát z čeho,než z daní té zbylé hrstky lidí,co si ještě udrželi práci.Číňany bych do toho nepletl,..nevím, jestli jsme byli největšími výrobci motocyklů na světě,ale co vím je to,že jsme patřili k absolutní světové špičce ve vývoji,..na rozdíl od těch Číňanů,co umí jen opajcovat a ukrást dobrý nápad.Myslím,že např.firma Blata,má s nimi své zkušenosti.Na tento asijský trend,tedy já s otevřenou hubou moc nekoukám.Na sebe si nevydělá ani tak dobrej oddíl, jakým je Chvojkovice-Brod a shání si nejen sponzory a jistě počítá i s hřivnou od asociace svého sport.odvětví,která jim vykoulí pár korunek,ze státní dotace,která počítá i s tvým pidiprocentem odvedených daní.Že se z tvých daní ztrácí peníze do soukromých kapes,ti patrně vadí méně,než že něco padne do pořádání akce, jakou MS motocyklů je.Kdyby se nikde ve světě neinvestovalo do těchto akcí,mohl by ses ve své supermoderní televizi dívat tak leda na Krtka a autíčko

Dyzl F1  |  21. 11. 2012 14:18

Co se týká kopirování, je to tak odjakživa, Japonci kdysi kopírovali také od celého světa včetně nás a za pár let ovládli závodní tratě i motocyklové trhy. Nejde jen o kopirovaní, ale i o pracovní nasazení a tah na branku. Dělal jsem kdysi v motocyklové kolbence a sledoval velmi zblízka vývoj motocyklů a jestli si někdo myslí že nekopírovali, tak je na kardinálním omylu. Nakupovali a rozebírali motorky z celého světa aby viděli jak to funguje jinde a snažili se to dobré použít. Tak to funguje v každém sportu a každé činnosti. Ve formuli někdo přijde s vylepšeným křídlem a za pár týdnů to zkouší i ostatní. Blata také toho tolik nevymyslel, jen měl odvahu podnikat a tvořit a navíc vlastní kreativitu, na provedeních které někde získal pokračoval dále a přidával i vlastní nápady a myšlenky. Tak to funguje co je člověk na planetě. Blata ovšem neodhadl to, že jej budou pajcovat i jinde nepřizpůsobil tomu svůj byznys. Navíc se pustil do naprosto nesmyslného projektu motorky do MotoGP a to mu dle jeho skromného názoru hodně ekonomicky uškodilo.
Nicméně, brněnská Velká cena je soukromý podnik jako každá jiná firma a když na to prostě nemají, ať to zabalí. Bude mi to sice svým způsobem líto, plakat ale nebudu. To mohu nad svou mamkou, protože má revmatické bolesti a u revmatologa je objednaná až v lednu z prostého důvodů, revmatologové nejsou, tedy je jich tak málo, že nelze nikde objednat dříve, ani za peníze. Nejde ovšem jen o mamku ale celou společnost. Je samozřejmé, kdybych mohl o svých daních rozhodovat, tak pokud by už někde měly být odbočené mimo servis státu, do soukromého sektoru, že dám raději přednost Autodromu než nějakým atletickým bobulákům nebo festivalu v Karlevarle či tvůrcům Opencard.... a dlouhé řadě dalších, včetně nezaměstnaných lehkoživek. Třeba naše radnice utratí v nejbližších letech zbůhdarma 45 milionu, nebo Onderka v Brně si postavil na Svoboďáku svůj symbol, pak ještě udělají oslavný ohńosrtoj za nějaké mega a stát se blíži k dluhu 2 biliony. Dostali jsme se od bohužel sportu k politice. protože sport je dnes byznys. Já jej podporuji tím, že jsem si koupil zařízení k jeho pozorování a za přenosy také platím a to mi bohatě stačí.

stále dobrý Schumi  |  21. 11. 2012 22:10

Budu li tvojí verzi odpovědi opět připomínkovat a že se dá,..zabředneme někam,co sem už nepatří,takže,..jasně,respektuju,ale já si také stojím za svým a říkám,..stát by se při pořádání takovéhoto podniku,angažovat měl.

Dyzl F1  |  22. 11. 2012 10:03

V prosperujícím státě se dá ledacos dotovat, to ale není rozhodně náš případ. Viz Řecko a jejich pořadatelství Olympiády. Dnes na ni nikdo nevzpomene, jen po ni zůstaly obrovské dluhy.

stále dobrý Schumi  |  22. 11. 2012 12:45

Ano,..máš pravdu,..dotovat se mají především církve a Vatikán,že?To se těm naším "aloisům" opravdu povedlo.Třeba se jednou za "naše", pojede GP Vatikánu:-@

Dyzl F1  |  22. 11. 2012 13:04

Už vidím Benedikta jak předává ceny vítězům. Dobrá představa.

stále dobrý Schumi  |  22. 11. 2012 14:59

Jo,jo,..a místo šampáňa jezdcům ministranti předají kropenky se svěcenou vodou

Malé upřesnění velkého bludu: Majitelé Automotodromu NEPODNIKAJÍ ve zdravotnictví! V něm podniká firma Cardion ( výrobce zdravotnické techniky), majitelů bratří Nekudů, ti však zase nejsou majiteli Automotodromu! Pouze sponzoři týmu AB Cardion a do loňska i sponzorem GP-ČR. Od letoška je jím firma b-win.

Dyzl F1  |  22. 11. 2012 10:10

Autodrom se přemisťoval mezi velkorealitkami několikrát a neprůhledně. Je mi dnes úplně jedno komu patří a také lhostejné, jak se financuje, pokud se na něj nepřispívá z veřejných prostředků.

DanR F1  |  22. 11. 2012 00:52

Souhlasím s tímto příspěvkem. Taky se mi nelíbí, proč by měl stát nebo jiný subjekt přispívat na soukromý podnikání. Jednou to je soukromý podníkání, tak ať je to se všemi jeho riziky. Nějak pořád nemůžu pochopit, jak může nejnavštěvovanější podnik celýho seriálu MotoGP prodělávat. Proč to tedy dělají, když každej rok končí ve ztrátě? Jen kvůli "prestiži" ČR. Nebo snad kvůli lidem, kterých se tam každý rok sejde nemalý množství? Ne, tomu se mi prostě nechce věřit. A co ostatní pořadatelé? Prodělávají taky? Pokud ano, je něco špatně obecně, pokud ne, dělají něco špatně pořadatelé v Brně. A argumenty, že Španělsko dotuje závody atd. neberu, jestli takhle nesmyslně dotují i další obory, pak se nedivím, že jsou tam, kde jsou.

Připadá mi, že by to chtělo použít selský rozum. Když si farmář pořídí krávu na mléko, taky jí musí dát nejprve nažrat ( čili dotovat ). Pak teprve může očekávat nějaký výnos z prodeje mléka. Tím farmářem je v tomto případě stát. Ajen hlupák zabije slepicí, snášející mu zlatá vejce. Aniž bych jakkoliv chtěl velebit dobu minulou a její protagonisty, položím následující otázku otázku: Proč si myslíte, že se komunisti snažili v minulosti za každou cenu udržet mezi pořadateli tohoto neolympijského, neideového a ve své podstatě "kapitalistického" druhu sportu, ve kterém jednoznačně Západ pokazoval své přednosti??? Protože si přesně dovedli spočítat, že se to státu ( čili jim )setsakramentsky ve finále vyplatí.

Dyzl F1  |  22. 11. 2012 10:27

Je to ovšem jinak, stát kdysi zadotoval krávu kterou následně získali hluboko pod pořizovací náklady sedláci kteří ji chtějí dojit a získávat mléko. Jenže to špatně odhadli, kráva je nejen nákladná, nemá ani dojivost kterou předpokládali. Takže začali natahovat ruky ke státu, aby na krávu dále přispíval. Stát se ale krávy kdysi zbavil proto že předpokládal, že soukromí sedláci budou krávu obhospodařovat lépe než erár. Tak to zase vidím já svým selským rozumem. Svého času dělal ředitele Autodromu pro první majitele nějaký bývalý komanč který kdysi řediteloval brněnské Veletrhy. Měl jsem s ním několik jednání a takového cementa bych nezaměstnal ani minutu a měl svěřenou prvními farmáři jejich vzácnou krávu. Potom jsem letmo poznal dalšího šafáře, také nic moc, sebevědomý floutek a měl jsem velmi silný pocit, že přihrává kšefty svým známým, alespoň to tak bylo u jedné zakázky kterou jsme s fandovství chtěli dělat napůl zdarma.

Fanda.LH  |  22. 11. 2012 22:09

Tohle je absolutní kravina... Ta kráva si na sebe musí vydělat... Farmář / majitel jí dá najíst jen když to utáhne z výdělku a ještě mu zbude, jinak půjde kráva do salámu...

Tohle nesmyslné uvažování o dotaci jen pokřivuje trh... Proč by se pak snižovali náklady na pořádání závodu, když to stát (My) zaplatíme? Myslím, že po důkladném auditu účetnictví bychom se divili, co všechno je "nutné" zaplatit resp. kdo všechno se na tom výhodně napakuje a proč by bylo fajn, aby to platil stát...

goldstar7  |  22. 11. 2012 12:23

Nechci se do toho nějak zbytečně zamotávat, mám na to svůj názor. Ale pokud je tedy autodrom soukromého majitele, tak bych byl pro, aby následující roky nebyl nazýván MS ČR, ale tím majitelem, protože stát nehce přispět a proč ho tedy propagovat, nikdo z podnikatelů taky nepropaguje stát a hraje si jen na svém písečku. Pokud to tedy tak má být, tak to není moc dobré, za mě jen to: stát by měl také přispívat, protože to je ta největší sportovní akce za rok u nás. Brno přispívá. Moc by mě zajímalo, co by se dělo, kdyby okruh byl v Praze? Nemám nic proti pražákům jen k na upřesnění, všude se najdou lidi hloupý a chytří


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:


9:25 | Dnešní podium MotoGP: odkaz
9:24 | Márquez vítězí podesáté v letošním roce. Pouze v Austinu závod nedokončil, jinak byl vždy první nebo druhý. odkaz
9:23 | Márquezovo dnešní vítězství je jeho čtvrtým v řadě za sebou. Před tím zvítězil v Misanu, Aragonii a v Thajsku. odkaz
9:22 | Márquezův motocykl po průjezdu cílem přestal jet. Márquezovi tedy musel pomoci Syahrin. odkaz
9:19 | Dovi slaví své sté podium kariéry. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 18. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:35
MotoGP 1. trénink   03:50–04:35
Moto3 2. trénink   06:15–06:55
Moto2 2. trénink   07:10–07:50
MotoGP 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 19. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:35
MotoGP 3. trénink   03:50–04:35
Moto3 1. kvalifikace   05:35–05:50
Moto3 2. kvalifikace   06:00–06:15
Moto2 1. kvalifikace   06:30–06:45
Moto2 2. kvalifikace   06:55–07:10
MotoGP 4. trénink   07:25–07:55
MotoGP 1. kvalifikace   08:05–08:20
MotoGP 2. kvalifikace   08:30–08:45
Neděle 20. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   05:00
Moto2 závod   06:20
MotoGP závod   08:00