Jak to zatím vypadá na startovním roštu třídy MotoGP 2010

Čeká se hlavně na rozhodnutí Jorge Lorenza.
Fiat Yamaha
2009: Valentino Rossi - Jorge Lorezo
2010: Valentino Rossi - ?

Přestupový kolotoč v MotoGP zatím čeká na rozhodnutí Jorge Lorenza. V Brně se zavřely dveře do Hondy a tak to vypadalo znovu na prodloužení smlouvy s Yamahou, ale Ducati najednou přišla s vysokou sumou, když se jim Španěl upíše na dva roky, takže stále není nic rozhodnuto.

U Valentina Rossiho není zatím nic co by ho donutilo od Yamahy odejít. Dá se říct, že si ji od základu vybudoval a nyní je to stroj, který vyhrává závody a šampionát. Otázkou je, kdo bude jeho týmovým kolegou, kdyby Lorenzo z týmu odešel a vážně se uvažuje o tom, že by to mohl být Nicky Hayden.

Ducati Marlboro
2009: Casey Stoner – Nicky Hayden
2010: Casey Stoner - ?


Casey Stoner má smlouvu do roku 2010, ale jeho hlavní prioritou je nyní návrat do plné fyzické kondice. Australan je sice jedničkou týmu Ducati, ale je v poslední době je možná trošičku znát paniku ohledně jeho stavu z prostředí sponzorů italského továrního týmu.

Nicky Hayden má smlouvu na rok 2009 a u Ducati to vypadá, že o jeho služby budou mít zájem i v příštím roce. Vše ale může změnit rozhodnutí Jorge Lorenza.

Repsol Honda
2009: Dani Pedrosa – Andrea Dovizioso
2010: ? - ?


HRC se v podstatě s oběma svými současnými jezdci dohodla a s nejvyšší pravděpodobností bude s Danim Pedrosou a Andrea Doviziosem pokračovat i v příští sezoně. Ani jeden z jezdců ale dosud nepodepsal smlouvu. Otázkou je proč. V továrním týmu pravděpodobně probíhá něco, co se zatím nedostalo ven a co brzdí obnovení jejich kontraktů buď z pozice HRC nebo samotných jezdců nebo jejich manažerů.

Klepněte pro větší obrázekRizla Suzuki
2009: Chris Vermeulen – Loris Capirossi
2010: Alvaro Bautista - ?


Jediný, kdo má nyní se Suzuki podepsanou smlouvu je současný jezdec čtvrtlitrové kubatury Alvaro Bautista, který se modrému týmu upsal na dva roky. Největším kandidátem na pozici jeho týmového kolegy je Loris Capirossi, který mu může být v prvním roce nenahraditelným rádcem a učitelem. Chris Vermeulen tak bude jezdcem bez práce. Australan projevil zájem jezdit u Tech 3, ale více budou připadat do úvahy asi superbiky.

Monster Yamaha Tech 3
2009: Colin Edwards – James Toseland
2010: ? - ?

Tento soukromý tým za jehož kormidlem stojí zkušený Herve Poncharal je týmem, o který jezdci projevili snad největší zájem. Francouzi mají ve svých boxech vítězné stroje a je jen otázkou, kdo dokáže jejich potenciál využít natolik, aby opravdu závod Grand Prix vyhrál. Vedení satelitního týmu Yamahy si může vybírat z celkem dlouhého seznamu jmen: Ben Spies, Chris Vermeulen, Randy De Puniet, Mika Kallio a samozřejmě jejich současní dva jezdci Colin Edwards a James Toseland.

V současnosti je asi největším kandidátem na pozici v Tech 3 Colin Edwards. V závodech si letos vede velmi dobře a v průběžném hodnocení je nejlepším netovárním jezdcem. O poznání hůř si stojí James Toseland, který tak vyrovnané výsledky v závodech nemá a je tak blízko ukončení své kariéry v MotoGP. Každopádně se teď čeká na to, kde skončí Jorge Lorenzo, což by mělo být poslední srpnový víkend.

San Carlo Honda Gresini
2009: Alex De Angelis – Toni Elías
2010: Marco Simoncelli – Marco Melandri

V týmu Fausta Gresiniho došlo ke kompletní výměně jezdeckého obsazení. V letošním roce získal Gresini do svého týmu jednu tovární specifikaci Hondy, ale její potenciál dosud nebyl využit tak, jak by si všichni představovali.

Novými jezdci je nováček v MotoGP, současný jezdec čtvrtlitrů a mistr světa z roku 2008 Marco Simoncelli a Marco Melandri, který má za sebou těžké období u Ducati v roce 2008 a letos si celkem dobře vede v netovárním týmu Hayate Racing.

Klepněte pro větší obrázekLCR Honda
2009: Randy De Puniet
2010: ?

Randy De Puniet patří v letošním roce mezi jezdce, kteří se ve srovnání s minulou sezonou nejvíce zlepšili. Jeho časté pády už patří minulosti a v průběžném hodnocení je nejlepším jezdcem netovárního motocyklu Honda. Je jediným jezdcem, který strávil u LCR Hondy dvě sezony a šéf týmu Lucio Cecchinello nemá ani letos v úmyslu se svého francouzského jezdce zbavit.

Francouzský jezdec s nepřehlédnutelným logem svého nového sponzora na kapotě RC212V letos získal první umístění na stupních vítězů od roku 2007, když se v Donington Parku umístil na třetím místě. Šéf LCR Hondy Cecchinelli chce v sezoně 2010 svůj tým rozšířit buď o další motocykl nebo postaví nový tým v třídě Moto2. Prioritou číslo jedna je ovšem podepsat smlouvu s Randy De Punietem.

Hayate Racing
2009: Marco Melandri
2010: ?

Tým Hayate vznikl na začátku letošního roku, když tovární Kawasaki opustila MotoGP a vedení promotéra závodu královské kubatury řešilo závazky japonského výrobce motocyklů, které měli vůči Dorně. Aby se Kawasaki vyhnula soudním sporům, dali k dispozici své nové modely ZX-RR týmu Hayate, ale jejich tovární podpora byla do posledního dne předsezonních testů. Od té doby jsou na to u Hayate sami, ale jeho mechanici a inženýři dokázali získat různými nastaveními z Kawasaki maximum, což letos Melandrimu umožnilo získat některé velmi dobré výsledky v závodech Grand Prix.

Bohužel ani tyto výsledky, které před tím nedokázal zajistit jejich tovární tým, nepřesvědčilo vedení Kawasaki ohledně otázky jejich odchodu ze světového šampionátu a tak velmi pravděpodobně bude pro Hayate Racing jejich první sezona v MotoGP zároveň ta poslední.

Pramac Racing
2009: Mika Kallio – Niccolo Canepa
2010: ? - ?

Mika Kallio si ve svém premiérovém ročníku MotoGP vede u Ducati celkem dobře a to mu nakonec umožnilo jet několik závodů v továrním týmu, kde dočasně nahradil Casey Stonera, který je nemocný. Pro Pramac Racing ale do této chvíle nezískal ani jedno umístění na stupních vítězů, což je pro vedení týmu možná trošku zklamáním, ale pro příští rok si budou chtít Fina udržet.

Klepněte pro větší obrázekTo samé se ovšem nedá říct o Niccolo Canepovi, studentu Technické univerzity v Itálii a dříve testovacího jezdce Ducati. Pro tohoto jezdce se sezona nevyvíjí nejlépe. Sice se postupně zlepšuje, ale až moc často patří mezi jezdce na konci startovního pole.

Je to až neuvěřitelné, ale španělským tiskem už proběhly informace, že jeho možným nástupcem může být Toni Elías, který přišel o místo u týmu Fausta Gresiniho. Španěl si totiž v roce 2008 neprožil u Ducati své nejlepší období, ale pravděpodobně ho současná situace přinutila přehodnotit své priority.

Scot Racing
2009: Gábor Talmácsi (Yuki Takahashi)
2010: ?


Scot Racing si své nejlepší období prožil s Andrea Doviziosem v roce 2008. Letos Itala vystřídal Japonec Yuki Takahashi, ale nedokázal navázat na jeho velmi dobré výsledky z předchozího ročníku. Nakonec si finanční situace týmu vynutila změny v jezdeckém obsazení Hondy RC212V a do týmu, kde již pro Takahashiho nebylo místo, přišel Maďar Gábor Talmácsi. Talmacsi ještě loni závodil v nejnižší kubatuře a na jeho výsledcích v MotoGP je to znát, protože vesměs patří mezi nejpomalejší jezdce a boduje za předpokladu, že závodníci před ním závod nedokončí.

Hvězdou Scot Racingu je nyní Hiroshi Aoyama, který ve čtvrtlitrech bojuje o titul mistra světa a i v jeho případě kolují zvěsti o přechodu do MotoGP už v příštím ročníku světového šampionátu. Má to být Honda, kterou mladý Japonec v královské kubatuře osedlá, ale teď záleží na tom v jakých barvách tento motocykl bude. Japonci, jako úspěšní výrobci motocyklů teď nemají v MotoGP svého jezdce a do příští sezony určitě něco vymyslí.

Aspar Ducati MotoGP
2009: -
2010: Hector Barbera


Poté, co se Jorge Martinez ´Aspar´v Británii dohodl s Ducati na spolupráci, bude v příštím ročníku mistrovství světa stát na startu nový tým Aspar. Aspar není vůbec neznámým pojmem, jeho dva týmy Bancaja Aspar a Mapfre Aspar můžeme vidět v nižších kubaturách a v každé z tříd patří mezi špičku.

Pro nový tým Aspar MotoGP měl původně jezdit Alvaro Bautista a se stejnou představou také vedení Ducati s Martinezem smlouvu podepsalo, ale španělský jezdec se nakonec rozhodl pro konkurenci v podobě tovární Suzuki. Díky tomu dostal příležitost další španělský jezdec čtvrtlitrů Hector Barbera, kterého tento týden oficiálně jmenovali jezdcem týmu Aspar MotoGP.
10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz