Jakub Kornfeil: Myslím, že jsme připraveni

Poslední IRTA testy jsou za námi. Teď už nezbývá nic jiného, než zabalit závodní materiál do přepravních beden a vyslat jej na tradiční dějiště úvodního závodu MotoGP.
Jakub Kornfeil: Myslím, že jsme připraveni

Tentokráte bylo počasí na okruhu Jerez de la Frontera až na jednu výjimku mnohem přívětivější než na minulých testech. Jezdci totiž mohli odjezdit celkem tři dny ve velmi dobrých podmínkách. Jakub Kornfeil a jeho nová stáj Redox RW Racing GP na testy již obdrželi zásilku nových výfuků od firmy Akrapovič. Tahle změna si ale vyžádala také změnu řadícího systému, který po celé tři dny trénování činil určité problémy. Řadit šlo českému jezdci dokonce tak ztuha, že si hned během prvního tréninku úplně odral palec své levé nohy a tak před každým dalším tréninkem musel navštěvovat známou Clinica Mobile kvůli obvazům již zmiňované části těla. Odpolední trénink pak zastavil prodřený kabel od vstřikovače Kornfeilova stroje. Ve zbytku testů se Jakub pohyboval stabilně v první desítce a to i přes stále přetrvávající problémy s řazením. Z Jerezu si tak po čtyřech dnech testování odváží desátou příčku s časem 1,47:854. Tím je zimní testovací část definitivně u konce a my budeme netrpělivě očekávat první Velkou cenu roku 2013, která se uskuteční 7. dubna na okruhu Losail International Circuit nedaleko Doha.

Klepněte pro větší obrázek

Jakub Kornfeil: „Tak a máme po testech. Myslím, že to byly docela příjemné dny strávené tady v Jerezu. Jen kromě druhého dne se jezdilo na suchu, takže oproti minulým testům to bylo s počasím mnohem lepší. První tři dny jsme měli velké problémy s řazením. Nemohli jsme najít ideální pozici pro řazení. Tím, že jedeme nové výfuky, jsme také museli změnit řadící systém. Řadit bylo dokonce až tak obtížné, že již po prvním čtyřicetiminutovém tréninku jsem měl kompletně sedřený palec, takže jsem každý den musel navštěvovat Clinicu kvůli obvazům. Odpolední dvouhodinový trénink jsem musel stát kvůli přetržené kabeláži od vstřikovače. Druhý den jsme tedy poprvé otestovali nové výfuky. Bylo je však velmi těžké porovnat se starými, protože na vodě je to úplně o něčem jiném. Od středy se konečně začalo pořádně jezdit. Počasí nám přálo, jen jsme se bohužel stále potýkali s problémem s řazením. Zkusili jsme tedy namontovat starý řadící systém se starým výfukem. S tím ale motorka vůbec nefungovala a navíc ztratila výkon. Vše jsme předělali zpět a ve středečním posledním tréninku se podařilo zajet i poměrně slušný čas. Navíc to už i dobře řadilo a já jsem se konečně mohl plně koncentrovat na jízdu a ne na to, jestli mně motorka na výjezdu ze zatáčky zařadí. Ve čtvrtek jsme absolvovali pouze dopolední trénink kvůli zkrácení dne a já se v něm umístil na sedmé pozici. První závod v Kataru je za dveřmi a já věřím, že jsme i přes tyto řešitelné potíže dobře připraveni. Mé poděkování patří celému týmu a všem mým partnerům, kteří mi umožňují tady být.“

Klepněte pro větší obrázek

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
20. října | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00