Jakub Kornfeil o závodu v portugalském Estorilu

Jezdec italské stáje Ongetta-Centro Seta se po startu propadl na jednadvacátou pozici, ale pak pořádně zabral, postupně získával ztracené pozice zpět a cílem portugalské Grand Prix projel třináctý.
Jakub Kornfeil o závodu v portugalském Estorilu

Jakub Kornfeil jen nedávno oslavil osmnáct let, ale v jeho osobě má český motocyklový sport velkou naději, protože je profesionálem po všech stránkách a to nejen na dráze, ale také mimo ni, což pokaždé dokazuje podrobným rozborem kvalifikací a samotných závodů.

Třetí závod sezony a opět bodovaná pozice. Nicméně mohlo to vše dopadnout lépe nebýt problémů s týmovým kolegou těsně po startu. Nyní Jakub Kornfeil figuruje s dvanácti body na jedenáctém místě průběžného hodnocení šampionátu. Spolu s týmem se český závodník bude snažit o další mistrovské body už za dva týdny ve francouzském Le Mans.

„Možná to vypadalo tak, že se mi start nevydařil, nicméně opak byl pravdou,“ řekl na úvod Jakub Kornfeil. „První moment tedy samotná reakce na světla a odlepení se vpřed bylo brutální, nicméně celou moji snahu o poskočení minimálně o jednu řadu vpřed, zhatil můj týmový kolega Harry Stafford, který se mi navezl do stopy v místě, kde to zavánělo pádem. Nakonec došlo i na kontakt, který byl v této úvodní fázi podle mého zcela zbytečný a to, že jsme neskončili na zemi, považuji za velké štěstí.“

„Samozřejmě následoval propad polem vzad, místo postup vpřed a tak jsem po prvním kole byl jednadvacátý. Snažil jsem se tohle zaváhání co nejdříve napravit, jenže nejenom, že to nešlo tak rychle jak bych si přál, ale na konci cílové rovinky mne navíc dokonce předjel i můj druhý týmový kolega a já pak ještě při výjezdu z první zatáčky prořadil.“

„Trvalo mi zhruba čtyři kola, než jsem dokázal všechny jezdce ve skupině přede mnou zdolat a odpoutat se od nich, abych mohl jet vzápětí konečně ´svůj´ vlastní závod. Během několika kol jsem smazal dvanácti vteřinový rozestup mezi mnou a Španělem Sergio Gadeou, který na to jaký má materiál jel dost ´tragicky´. V momentě, kdy jsem ho předjel jsem si pomyslel, že mu stejně rychle také odjedu, ale on doslova ožil a tak jsme spolu jeli až do cíle.“

„Zkoušel jsem na něj něco vymyslet a někde mu to vsadit, ale prostě to nešlo. Jeho Aprilia RSA měla na rovinkách mnohem větší rychlost a on mi tak vždycky o pár metrů ujel. Škoda, no! Na druhé straně, i když jsem skončil třináctý, tak jsem vlastně jako jediný zachraňoval čest týmu, protože jak Harry tak Jasper závod nedokončili.“

„Tři body se ale počítají, přičemž podíl na nich má samozřejmě i tým, protože motorka po motorové stránce fungovala rozhodně lépe než v Jerezu. Mohlo to být ale ještě o něco lepší, to je pravda. Tak uvidíme v Le Mans,“ řekl Jakub Kornfeil.

FOTO: MPAFoto.com

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30