Jakub Kornfeil odstartuje do závodu britské GP šestnáctý

Loni zajel na Silverstonu v kvalifikaci jednadvacátý čas a závod dokončil na dvacáté pozici, v letošním ročníku do závodu nejnižší kubatury odstartuje šestnáctý a má určitě šanci na další body.
Jakub Kornfeil odstartuje do závodu britské GP šestnáctý

Český jezdec italského týmu Ongetta Centro Seta si chce na jihu Anglie zlepšit bilanci a má k tomu velkou příležitost, protože šestnáctá příčka na startovním roštu není špatná výchozí pozice. Navíc nikdo neví, jaké bude na jihu Anglie v neděli počasí, ale předpověď je celkem nekompromisní – déšť. Pro jezdce na netovárních strojích, by mokrá dráha představovala jistou výhodu.

„Rozhodně bylo fajn, že zůstalo po celý den sucho, aspoň jsme měli možnost pokročit někam s nastavením, i když to chvílemi opravdu vypadalo, že shora zase něco spadne,“ řekl k sobotní kvalifikaci Jakub Kornfeil. „V ranním volném tréninku jsem sice točil ´heftem´ jako pominutý, ale bylo to nějak málo. Pro kvalifikace jsem si dal za cíl, zajet čas dvě minuty a sedmnáct sekund, což se mi nakonec sice podařilo, nicméně vím, že jsem na tom mohl být podstatně lépe.“

„Průběh kvalifikace, byl podobně jak v Barceloně celkem hektický, neboť se znova nevědělo, zda náhodou nebude pršet a všichni si chtěli zajet čas hned na začátku. Já samozřejmě taky a tak jsem vyrazil na trať jako snad jeden z prvních vůbec. Vzápětí jsem zjistil, že se mi někteří z mých soupeřů vozí za zadkem, tak jsem to vypnul. Pohyboval jsem se někde kolem dvacáté příčky a to rozhodně nebylo nic ideálního.“

„Potom jsem zajel do boxů nejen vyměnit gumy, ale po konzultaci s mechaniky také trošku upravit nastavení a motorka rázem začala fungovat podstatně jinak. Stihl jsem do konce tréninku najet ještě asi sedm kol, ale nedokázal jsem se za nikým vyvézt. Chvilku jsem si myslel, že už snad ani nikdo nejede. Pak se sice objevil Sandro Cortese, jenže v jeho závěsu jsem se udržel jen v prvním úseku a tak jsem se nalepil na záda Francouze Rossiho a za ním také zajel své dnešní maximum 2´17,7 sekundy.“

„Bohužel níž už jsem svůj čas stlačit nedokázal, protože byť jsem jel poslední dvě kola pořád za ním, nedal se předjet a já měl pocit, že můžu jet rychleji. Na kdyby se nehraje, ale mít před sebou jiného vodiče, asi bych nějakých pár dalších desetinek stáhnout dokázal a bojovat o desátou příčku na startu bylo více než reálné. Takhle mne akorát štve, že mně v ještě závěru přeskočil Angličan Webb. A zítra? Uvidíme. Hodně bude záležet na počasí, ale rád bych tento otevřený účet, co mám v  Silverstonu od loňska, letos srovnal.“

Foto: MPAFoto.com

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00