Jakub Kornfeil: Paradox

Jakub Nedokázal nezopakovat TOP TEN z tréninků a kvalifikace a dojel na 13. místě.
Jakub Kornfeil: Paradox

Do sedmého závodu Mistrovství světa silničních motocyklů na okruhu v Assenu odstartoval Jakub Kornfeil z devátého místa. V průjezdu prvním kolem se ještě stále držel na své startovní pozici, ale pak se propadl velmi hluboko. Bodový zisk se českému borci podařilo zajistit až v úplně posledním kole, kdy se mu podařilo předjet celkem čtyři soupeře, čímž se vyhoupl na konečné 13. místo.

 Klepněte pro větší obrázek

Dobrý základ z volných tréninků a velmi podařené kvalifikace jako kdyby se úplně rozplynul během úvodních kol. Po startu se na čele utvořila velká skupina a Jakub se držel na deváté pozici. Po průjezdu do dalších okruhů ale začal Kornfeil  ztrácet a v každém dalším kole pak přišel minimálně o jednu pozici. Posléze se zde zformovala skupina jedoucí od třináctého do devatenáctého místa, v níž se Jakub velmi často ocitl dokonce i mimo bodované pozice. Jeden předjížděcí manévr střídal druhý a do finálového kola Kubajz najížděl až na 17. pozici. V závěrečném kole a poslední části trati se ale Jakubovi podařil velmi dobrý předjížděcí manévr, díky kterému se dostal až na 13. místo a zajistil si tak alespoň tři body do hodnocení světového šampionátu. Paradoxní ovšem je, že i přes ne zrovna podařený závod Jakub zaostal za vítězem o pouhých 12.133 vteřiny a jedná se tak o nejnižší odstup od prvního místa v jeho dosavadním působení v Mistrovství světa.

 Klepněte pro větší obrázek

Jakub Kornfeil: „Start jsem neměl nijak špatný a během prvního kola jsem byl stále devátý. Pak jsem se ale začal propadat. První úsek jsem měl dobrý a často se mi zde podařilo někoho předjet na brzdy. Výjezd už ale nikdy tak dobrý nebyl a na následující rovince jsem vždy naopak nějaké místo ztratil. V úvodu se tam vytvořila ta obrovská skupina na čele, první čtyři pak ujeli a vytvořily se v podstatě tři skupinky a já zůstal v té, která bojovala od třináctého do devatenáctého místa. Opět zde došlo na velmi těsné souboje, při kterých jsem si dokonce lehce odral kombinézu. Musím přiznat, že jsem se místy dost trápil a to, že jsem se nemohl dostat na body, pro mě bylo velmi frustrující. V nájezdu do posledního kola jsem byl až sedmnáctý, nic ale nebylo ztraceno a já věděl, že prostě musím zabojovat. V posledním úseku jsem cítil, že mám trošku navrch a můžu zkusit zaútočit. V rychlé levé se mi podařilo předjet venkem čtyři soupeře a dostat se tak na třinácté místo. Celý víkend se docela dobře dařilo a je škoda, že se to nepovedlo potvrdit i v závodě.“

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00