Jakub Kornfeil: Pomalu vpřed!

Po nepodařené kvalifikaci se českému jezdci Jakubovi Kornfeilovi cesta k výraznějšímu bodovému přísunu výrazně zkomplikovala hned během úvodních kol. Po čtvrtém kole mu patřila dokonce až jednadvacátá pozice. Pak se ale český pilot řádně pochlapil a dojel si pro pět bodů za jedenácté místo.
Jakub Kornfeil: Pomalu vpřed!

Úvod do britské Velké ceny se českému borci dost nepovedl. Ze čtrnáctého místa na startovním roštu se během dvou kol propadl na devatenácté místo. O dvě kola později dokonce až na místo jednadvacáté. Rozhodně se ale Kubajz nenechal zahanbit a krůček po krůčku se začal posouvat vzhůru. Stíhací jízda plná předjížděcích manévrů jej nakonec vynesla na konečnou jedenáctou pozici a český reprezentant si tak z Anglie odváží pět bodů do hodnocení světového šampionátu.

 Klepněte pro větší obrázek

Jakub Kornfeil: „Opět jsem bohužel neměl moc dobrý úvod závodu. Start nebyl nijak špatný, pak jsem se ale musel vyhnout padajícímu Jacku Millerovi, což mě trošku vyvedlo z koncentrace a v prvních kolech jsem pak jednoduše nenašel optimální rytmus a propadl se o sedm pozic níže. Po průjezdu do čtvrtého kola se naštěstí všechno zlepšilo, cítil jsem se perfektně a začal jsem tahat. Jel jsem ve skupince a bylo potřeba se co nejdříve dostat na její čelo. Bylo to velmi těžké, ale nakonec se mi to podařilo. Utrhl jsem se s Faubelem, dojeli jsme jezdce jedoucí před námi. S Antonellim, Moncayem a Ajem jsme se několikrát předjeli, nakonec se mi podařilo tyto kluky zdolat. Než jsem se ale dostal do vedení skupinky, Faubel už byl zase pryč. Časy, které jsem zajížděl, nebyly vůbec špatné. Ale jak říkám, Faubel ujel a mně opět trvalo nějaký čas, než jsem se dotáhl. Když jsem Španěla konečně docvakl, tak mi opět dělal neskutečné ,,prasárny“ a několikrát zde došlo i na lokty. Z Estorilu vím, že se před něj dostává opravdu velmi těžce a proto jsem se snažil zachovat chladnou hlavu. Během závodu jsem se opět trošku potýkal se ztrátami na rovinkách, takže je tady opět ten problém, že když se mi podaří někoho předjet v zatáčce, na rovině to dostanu zpátky. Příště se musím více zkoncentrovat na úvodní kola závodu, a když se ještě na motorce podaří odstranit potíže s top speedem, které řešíme už několik závodů, bude to super. Celý víkend jsme se trošku trápili, a proto můžeme být s konečnou jedenáctou pozicí docela spokojení.“

Klepněte pro větší obrázek

Tisková zpráva Jakuba Kornfeila

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00