Jakub Kornfeil si z Barcelony odváží body za desáté místo

Závod nejnižší kubatury katalánské Grand Prix zvládl český závodník týmu Ongetta Centro Seta velmi dobře, protože v konkurenci továrních strojů obsadil desáté místo.
Jakub Kornfeil si z Barcelony odváží body za desáté místo

V letošní sezoně je to podruhé, kdy se Jakub Kornfeil probojoval do první desítky. Po závodu si Kornfeil není výsledkem jistý a věří, že to dnes mohl zajet ještě lépe. V této fázi šampionátu mu v průběžném hodnocení patří třinácté místo, čtyři body za první desítkou.

Celé ráno propršelo, ale zhruba od osmi hodin nebylo vůbec jasné, jaké zvolit pro samotný závod pneumatiky. Nakonec ředitelství závodu rozhodlo za jezdce a závod nejnižší kubatury vyhlásili jako suchý. „Ze strany ředitelství to bylo správné rozhodnutí neboť si myslím, že spousta z nás byla opravdu na pochybách, co má vlastně obout," řekl Jakub Kornfeil.

„Myslím, že můžu říct, že se mi dost povedl start neboť jsem se posunul minimálně o jednu celou řadu dopředu. Úvodní dvě kola byla neskutečně náročná, neboť vyjetá stopa byla asi jen metrová. Vyjet mimo ní, představovalo vysoké procento pádu. Ve druhém kole jsem se na chvíli ocitl dokonce na sedmé pozici, jenže jsem ji o několik dalších zatáček ztratil při pokusu o předjetí mého kolegy a to v době, když se přede mně dost nešetrně natlačil Fin Ajo.“

„Úvod závodu byl v tomto směru hodně hektický. S odstupem času toho trošku lituji, že jsem nebyl tvrdší, protože kdybych si tuto pozici udržel, vše by se mohlo vyvíjet k lepšímu už jenom proto, že jsem bez problému po celý závod jezdil časy první pětky. Musím pochválit tým, protože porada před závodem byla velmi přínosná. Po konzultaci můj šéfmechanik udělal drobné změny v nastavení, možná to byl takový mišmaš, ale hodně mi sedl.“

„Motorově a ani na pneumatiky si stěžovat rozhodně nemůžu. Na co jsem si ale musel dávat pozor, byla mokrá místa na trati, hlavně obrubníky a různé louže a fleky. Zhruba deset kol před koncem se mi na záda přiřítil Angličan Kent a vzápětí mne po dvou kolech předjel. Jeho jízda byla velmi rozháraná a při pokusu o předjetí zpět mne dokonce vytlačil. Nebýt mojí duchapřítomnosti, asi bychom se váleli oba na zemi. Tím se vytvořil drobný odstup, který jsem tak musel dohánět.“

„Mým hnacím motorem mu to bylo vrátit a porazit ho. Navíc měl v tabulce o nějaký bod více než já a tak to byla jediná možnost, jak bodový odstup zredukovat. A to se mi nakonec také podařilo, byť jsem si myslel, že se mi to ještě pokusí někde v závěrečném kole vrátit. Zřejmě byl náš rozestup větší, než jsem se domníval.“

„Takže ještě jednou díky všem. Tímto způsobem můžeme Barcelonu opustit a s hřejivým pocitem nabrat směr na Silverstone, kde jsou momentálně pouhé čtyři stupně,“ řekl závěrem vyčerpávajícího komentáře k závodu Velké ceny Katalánska, Jakub Kornfeil.

Foto: MPAFoto.com

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30