Jakub Kornfeil si z Barcelony odváží body za desáté místo

Závod nejnižší kubatury katalánské Grand Prix zvládl český závodník týmu Ongetta Centro Seta velmi dobře, protože v konkurenci továrních strojů obsadil desáté místo.
Jakub Kornfeil si z Barcelony odváží body za desáté místo

V letošní sezoně je to podruhé, kdy se Jakub Kornfeil probojoval do první desítky. Po závodu si Kornfeil není výsledkem jistý a věří, že to dnes mohl zajet ještě lépe. V této fázi šampionátu mu v průběžném hodnocení patří třinácté místo, čtyři body za první desítkou.

Celé ráno propršelo, ale zhruba od osmi hodin nebylo vůbec jasné, jaké zvolit pro samotný závod pneumatiky. Nakonec ředitelství závodu rozhodlo za jezdce a závod nejnižší kubatury vyhlásili jako suchý. „Ze strany ředitelství to bylo správné rozhodnutí neboť si myslím, že spousta z nás byla opravdu na pochybách, co má vlastně obout," řekl Jakub Kornfeil.

„Myslím, že můžu říct, že se mi dost povedl start neboť jsem se posunul minimálně o jednu celou řadu dopředu. Úvodní dvě kola byla neskutečně náročná, neboť vyjetá stopa byla asi jen metrová. Vyjet mimo ní, představovalo vysoké procento pádu. Ve druhém kole jsem se na chvíli ocitl dokonce na sedmé pozici, jenže jsem ji o několik dalších zatáček ztratil při pokusu o předjetí mého kolegy a to v době, když se přede mně dost nešetrně natlačil Fin Ajo.“

„Úvod závodu byl v tomto směru hodně hektický. S odstupem času toho trošku lituji, že jsem nebyl tvrdší, protože kdybych si tuto pozici udržel, vše by se mohlo vyvíjet k lepšímu už jenom proto, že jsem bez problému po celý závod jezdil časy první pětky. Musím pochválit tým, protože porada před závodem byla velmi přínosná. Po konzultaci můj šéfmechanik udělal drobné změny v nastavení, možná to byl takový mišmaš, ale hodně mi sedl.“

„Motorově a ani na pneumatiky si stěžovat rozhodně nemůžu. Na co jsem si ale musel dávat pozor, byla mokrá místa na trati, hlavně obrubníky a různé louže a fleky. Zhruba deset kol před koncem se mi na záda přiřítil Angličan Kent a vzápětí mne po dvou kolech předjel. Jeho jízda byla velmi rozháraná a při pokusu o předjetí zpět mne dokonce vytlačil. Nebýt mojí duchapřítomnosti, asi bychom se váleli oba na zemi. Tím se vytvořil drobný odstup, který jsem tak musel dohánět.“

„Mým hnacím motorem mu to bylo vrátit a porazit ho. Navíc měl v tabulce o nějaký bod více než já a tak to byla jediná možnost, jak bodový odstup zredukovat. A to se mi nakonec také podařilo, byť jsem si myslel, že se mi to ještě pokusí někde v závěrečném kole vrátit. Zřejmě byl náš rozestup větší, než jsem se domníval.“

„Takže ještě jednou díky všem. Tímto způsobem můžeme Barcelonu opustit a s hřejivým pocitem nabrat směr na Silverstone, kde jsou momentálně pouhé čtyři stupně,“ řekl závěrem vyčerpávajícího komentáře k závodu Velké ceny Katalánska, Jakub Kornfeil.

Foto: MPAFoto.com

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00