Nestává se moc často, abychom viděli Jakuba Kornfeila spokojeného po sobotních kvalifikačních trénincích. Tentokrát byl s 10. místem na startu spokojený.
Po kvalifikaci
Kdo pravidelně sleduje Jakubovo kvalifikační počínání, rozhodně mu nemohlo uniknout, že měřené sekce nejsou zrovna jeho nejsilnější stránkou. Při kvalifikačním tréninku na Velkou cenu Aragonie ale bylo vše jinak. I když tedy trvalo poměrně dlouhou dobu, než se náš jediný zástupce v nejslabší kubatuře Moto3 dostal do tempa, závěr kvalifikace rozhodně stál zato. První Kornfeilovo rychlé kolo mělo časovou hodnotu 2:01.856. Jelikož se ale dlouho nedokázal zlepšit, propadl se až do třetí desítky na dvacátou třetí příčku. Jen malý progres v podobě devatenácté příčky pak znamenalo kolo s časem 2:01.444. Ti, kteří už nevěřili, že se Kornfeilovi podaří dobrý výsledek, si přišli na své během posledních tří okruhů. Konkrétně v posledním z nich Jakub vytěžil z velmi dobrého tempa a také závěsu za Portugalcem Miguelem Oliveirou. Sektory s hodnotami 33.868, 33.503, 22.435 a 30.556 daly konečný součet 2:00.362 a Jakub se mohl po dlouhé době konečně zaradovat z podařené kvalifikace, když se vyšvihl vzhůru na konečné desáté místo.
Jakub Kornfeil: „Jsem neskutečně moc šťastný, že se nám konečně povedla kvalifikace. Ono se může zdát, že slavím desáté místo podobným stylem, jako kdybych stál v parc fermé mezi prvními třemi. Je to pro mě ale obrovsky důležité. Vše se podařilo, jak mělo. Oliveira nás táhl. Byla tam skupinka trošku pomalejších jezdců. Bylo to vlastně takové štěstí v neštěstí, protože jsme se před ně dostávali na rovince, kde nám pomohli se vyvézt z větrného pytle. Motorka fungovala výborně. Používáme samozřejmě nový rám, ale kyvnou vidlici a sklon tlumičů máme shodný se začátkem sezony. Takže v motorce teď není žádný problém. Nebyl v ní problém ani včera, kdy jsem byl osmnáctý. Tam jde spíš o to, abych v ten správný čas zajel své nejrychlejší kolo. Další důležitá věc je strategie na přezouvání pneumatik. Prostě se nesmí stávat, abych se vracel na trať se starým obutím. Jen je trošku škoda, že i přesto, že se na rovince rozjedu až na 229, nedokážu předjet z větru ani některé jezdce jedoucí s divokou kartou. To už se ale teď nezmění. S výsledným časem opravdu velká spokojenost. Ztráta je a zároveň není velká. Maverick a Rins jsou jako z jiné planety. Na třetí místo ale ztrácím něco kolem čtyř desetinek, což je rozhodně pozitivní zjištění. Moc děkuji všem za dobrou práci a už se moc těším na zítřejší závod.“
Pád v nedělním závodě
Se čtrnáctou velkou cenou letošního šampionátu MotoGP Jakub Kornfeil spokojený rozhodně nebude. Závod pro něj totiž skončil předčasně. V nájezdu do první zatáčky český reprezentant zvolil nájezd z venkovní stopy. Tím pádem se pod něj dostalo několik soupeřů, se kterými dokonce došlo k drobnému kontaktu. To znamenalo, že se Kornfeil propadl až na šestnáctou pozici. Během prvního kola ještě jedno místo ztratil a rázem byly všechny stopy vydařené kvalifikace zahlazeny. Mnohem horší rána ale přišla v nájezdu do třetího kola dnešního závodu. Hned v první levotočivé zatáčce okruhu Motorland Aragon se závodník týmu Redox RW Racing GP nevyhnul pádu. Poškození motocyklu už bohužel nedovolovalo, aby se Jakub Kornfeil na trať vrátil. Tato nula bude pro Kubajze velmi bolestivá, neboť v průběžném hodnocení šampionátu opustil první desítku a propadl se na místo dvanácté.
Jakub Kornfeil: „Do první zatáčky jsem se snažil držet svou stopu. Brad Binder tam ale vletěl jeho klasickým velmi agresivním stylem a ten, kdo byl tentokrát nablízku, jsem byl já. Došlo ke kontaktu. Ztratil jsem asi čtyři pozice. Pak jsem měl kontakt ještě s Antonellim. Předjel mě i Jasper a to už jsem byl někde hluboko ve startovním poli. Z toho se musím ponaučit, že první kolo prostě musím jezdit stylem jako při motokrosu. Snažil jsem se co nejrychleji dostat přes Jaspera. Jenže on i celá skupina, ve které jel, mně na rovinkách neskutečně ujížděla. Řešili jsme to už po warm upu. Oettl mně naděloval asi čtyřicet metrů na té dlouhé rovince. To je poměrně propastné. Když jsem se dotazoval, proč tomu tak je, bylo mi řečeno, že Oettl má nový motor a také proto je tak rychlý. Já budu mít nový motor v Malajsii, tak uvidíme. To ale nic nemění na tom, že jsem během prvního kola prokaučoval tu parádní kvalifikaci. No a docela hořká třešnička na dortu přišla v nájezdu do třetího kola. Jack Miller mě předjížděl z větru. Na brzdách jsem se necítil nějak nebezpečně, spíše naopak. Jenže pak přišel zcela nepochopitelný pád na přední kolo. Na datech jsme zkoumali nájezd. Kolo bylo zabrzděno stejně jako v kolech předchozích. Asfalt tam nijak špinavý nebyl. Upřímně řečeno, kdybych spadl kvůli vlastní chybě, řekl bych, dobře, udělal jsem chybu. Takhle ale nevíme, proč to bylo a to mě trošku štve. Propad v šampionátu mě strašně mrzí. Proto se budu muset snažit ve zbylých závodech, abych se opět vrátil do první desítky.“