Jakub Kornfeil zajel velice dobře v kvalifikaci

Jakub Kornfeil zajel velice dobře v kvalifikaci

Malajsie, Austrálie, Japonsko. To je plán pro mistrovství světa silničních motocyklů a jeho nejbližší budoucnost.

V první zastávce na okruhu Sepang International Circuit máme o podobě startovního roštu pro závod Moto3 rozhodnuto. A jak se vedlo Jakubu Kornfeilovi?

Začátek kvalifikačního tréninku se odehrával na vodě. Až zhruba po deseti minutách jeho trvání teprve jezdci mohli přistoupit na suché obutí. Prakticky tedy můžeme konstatovat, že dnešní kvalifikace trvala pouze půlhodinu oproti skutečnému čtyřicetiminutovému sektoru, který je pro kvalifikační jízdy vymezen. Jakub Kornfeil z týmu Redox RW Racing GP se na trať dostal dokonce až k její polovině. Časem 2:18.069 se Jakub zařadil na čtrnácté místo. To měl ale před sebou ještě více než patnáct minut a postupně se na již oschlém okruhu zlepšoval. K největším bojům a lámání chleba došlo v posledních deseti minutách. Šest a půl minuty před koncem se Kornfeil dostal až na průběžné páté místo, když se jeho maximum pohybovalo na hodnotě 2:15.723. Závěrečné minuty a zlepšování soupeřů ale Jihomoravana odsunulo opět na nižší pozice. Ten však zaslal svou odpověď v posledním kole, ve kterém zajel své nejrychlejší kolo 2:15.029 a zajistil si tak start z jedenáctého místa ve čtvrté řadě, kterou okupuje výhradně motocykl Kalex. Po boku našeho jezdce totiž budou stát zleva Jonas Folger a zprava německý talent Phillip Öttl.

Jakub Kornfeil: „Ze začátku kvalifikace byla trať dost mokrá. Proto jsme chvíli počkali, než to trošku oschne. Jenže to tak rychle nešlo. Uběhlo deset minut a my jsme se poprvé podívali na trať. Z devadesáti procent byla suchá. Jen ta dlouhá rovinka byla vlhká. Nezajížděl jsem tedy hned, ale objel dvě měřená kola. V polovině tréninku ale už došlo i u nás k přezutí na suché obutí. Na motorce jsem se cítil velmi dobře a postupně se také zlepšoval. Moc jsem si kvalifikaci užil. Motorka nám funguje velmi dobře. Proto jsem s opravdu velkou chutí bojoval a dal do toho všechno. Hlavně do posledního kola. Je sice škoda, že jsem jezdil sám, ale to na velice pozitivních dojmech nic nemění. Rozestupy nejsou moc velké, takže zítra musím dobře odstartovat, v první zatáčce neudělat stejnou chybu jako v Aragonu, a může před námi být dobrý závod. S dneškem jsem opravdu moc spokojený a můj obrovský dík patří mechanikům a lidem v týmu, kteří se na tom všem podílejí.“

Doporučujeme

Články odjinud