Úřadující mistr světa MotoGP Jorge Lorenzo dnes dokázal zajet v Sepangu nejrychlejší kolo. Následoval ho Pedrosa, Crutchlow, Marquez a Top pětku uzavírá Rossi.
Lorenzo byl rychlý hned od začátku, což mu nakonec vyneslo i nejrychlejší čas dne. Podmínky na trati se oproti včerejšku zlepšily, což mistr světa využil k zajetí času 2'00 0.282s, téměř o 1,5 sekundy rychleji než včerejší nejrychlejší čas, který zajel Dani Pedrosa.
Lorenzův týmový kolega Valentino Rossi se během dne zdržel v garáži, když bylo potřeba vyřešit malý elektrický problém s cívkou. Ital se dostal brzy na trať a nakonec odjel 63 kol. Pracovat na zlepšení trakce jeho YZR-M1 na opotřebovaných pneumatikách.
Jorge Lorenzo: „Den se nám celkem vyvedl, dráha byla mnohem lepší než včera a byl jsem překvapen, jak velký rozdíl to byl. Byl jsem rychlý hned od začátku a myslím, že jsem si vylepšíl svůj traťový rekord. Zlepšili jsme nastavení motocyklu, teď se na něm cítím daleko lépe, než při prvních testech zde v Sepangu. Zítra, pokud nám bude počasí přát, bych rád zkusil závodní simulaci, cca 24 kol, abychom věděli, co se stane s pneumatikami. "
Valentino Rossi: „Jsem šťastný, cítím se dobře. Dnes to byl velmi dlouhý den, odjel jsem více než šedesát kol, protože jsme měli spoustu práce. Ráno jsme ztratili nějaký čas s malým elektrickým problém, který se podařilo vyřešit. Pak jsme již pokračovali na zvýšení zadní přilnavost a trakci, zvláště když už má pneumatika hodně najeto. Na něco jsme přišli, ale stále nejsme 100% spokojeni, protože to ovlivnilo vyvážení motocyklu. Zítra se zaměříme na zlepšení trakce bez ztráty vyvážení, což by nás mělo posunout opět kupředu. "
Wilco Zeelenberg - Yamaha Factory Racing Team Manager: „Musím říct, že druhý den testování šel docela hladce a nepotkaly nás žádné velké problémy. Testovali jsme mnoho různých nastavení motocyklů. Byli jsme mnohem rychleji, než včera, ale zlepšila se i trať. Bez ohledu na podmínky jsme byli neustále vepředu, což je důležité. Dnes to bylo celkově velmi pozitivní."
Massimo Meregalli - Yamaha Factory Racing Team ředitel: „Dnešek byl dobrý. Podařilo se nám najezdit mnoho kol. Našli jsme pár zajímavých informací, které nás směřují určitým směrem. Bohužel jsme dnes ráno ztratili nějaký čas s Valentinem, který měl problém s cívkou, ale všechno bylo brzy opravené a mohli jsme zpátky na trať. Zítra chceme vše zakončit simulováním závodu, což bude poslední bod našeho programu pro tento test. "
Cal Crutchlow se dnes dostal do elitní trojky.
Jezdec týmu Monster Yamaha Tech 3 Team Cal Crutchlow se dnes prosadil mezi nejrychlejší a při druhém dnu testů v Sepangu zajel třetí čas dne. Podmínky na trati byly oproti včerejšímu kluzkému povrchu daleko lepší, a proto se zajížděly i rychlejší časy. Crutchlow byl schopen zvládnout jeden okruh za 2.00.907, zlepšil se o 1.3s , což mu umožnilo raketový vzestup polem jezdců a zakončit dnešní test za dvojicí Jorge Lorenzo a Dani Pedrosa. Britský jezdec dnes věnoval hodně práce různému nastavení předních tlumičů a experimentoval s podobným nastavením, které používá Lorenzo ve snaze, aby jeho motocykl YZR-M1 byl agilnější v rychlých změnách směru. Na konci dne byl Cal Crutchlow spokojený, odjel 59 kol a za Pedrosou zaostal o méně než 0,3s.
Nováček a jeho týmový kolega Bradley Smith, byl také potěšen svým dnešním výkonem poté, co musel rychle obnovit svoji důvěru v motocykl, po včerejším pádu v zatáčce číslo 7. Smith se koncentroval hlavně na zlepšení techniky při brzdění, což mu umožnilo zajet čas 2.02.369, který byl o 1.6s rychlejší, než jeho nejlepší čas z prvního dne testů. Celkem odjel 63 kol, při kterých začal poprvé zkoušet celou řadu různých nastavení jeho motocyklu Monster Yamaha Tech 3 YZR-M1. Jeho čas mu zajistil desátou pozici, něco málo přes jednu sekundu od první šestky.
Cal Crutchlow: „Nezdálo se, že se přilnavost tolik zlepšila, i když časy se hodně zlepšily. Snažíme se zlepšit nastavení přední vidlice, aby nám lépe fungovala při rychlích změnách směru jízdy. Zkoušeli jsme podobné nastavení, které používá Lorenzo. Něco nám pomohlo a něco méně, tak jak je to při testech běžné. Jsem spokojený s mojí rychlostí, protože jsme vyzkoušeli několik různých nastavení a teď musíme zapracovat na doladění toho nejlepšího. Hlavním cílem je, aby se moc nezvedalo přední kolo, když měníte směr jízdy a zároveň přidáváte plyn. Motorka je docela těžká, takže musíme snížit předek, kolik nám to dovolí, aniž bychom obětovali v jiné oblasti, jako je brzdění. Dnešní čas nebyl prioritou, jen jsem se soustředil na to, být co nejlépe připraveni na první závod v Kataru."
Bradley Smith: „Po včerejší havárii se cítím mnohem šťastnější. Dnes jsem byl trochu opatrný a občas jsem se více soustředil na některé věci, které se dějí s přední částí. Teď máme větší přilnavost a můj pocit z motorky je mnohem lepší. Dnes jsem hodně pracoval na mé technice brzdění, protože jsem byl příliš opatrný. V době uhlíkových brzd, je třeba umět je využívat. Také jsme zkoušeli i mnoho různých nastavení, jen abychom více pochopili, jakým směrem se dát, pokud se vyskytnou určité problémy. Myslím, že Jorge je na tom mimořádně dobře, jezdí neustále časy kolem 2.00s, všichni ostatní kluci jezdí kolem 2.01s. On je v této chvíli na jiném úroveň, ale abych byl upřímný, cítím se docela dobře, když zajíždím konzistentně 2.02s. Pracujeme spíše na nastavení pro Katar, než na čase na kolo."