James Toseland musí zabrat v kvalifikacích

V královské kubatuře je postavení na startu zcela rozhodující.
James Toseland se po dvou velkých nehodách v předsezonních testech v Sepangu a Jerezu dostává postupně do formy. Na nových pneumatikách Bridgestone britský jezdec Monster Tech 3 zrychluje a po slabém začátku sezony si v Japonsku a Francii dojel pro umístění v první desítce.

Jeho slabým místem je od začátku sezony kvalifikace, v které si nedokáže zajistit výhodnou pozici na startovním roštu a tím pádem tak nemůže očekávat ani výraznější výsledek v samotném závodě. V minulém roce bylo jeho nejlepší postavení na startu, druhá pozice v první řadě premiérového závodu v Kataru.

Letos je to mnohem horší a dvojnásobný britský šampion superbiků se nedokázal kvalifikovat lépe než do čtvrté řady a to pro jezdce francouzského týmu není nijak povzbudivá skutečnost, což také potvrdil, když o tom hovořil s Motorcycle News.

„V této sezoně je to problém, na kterém pracuji,“ řekl James Toseland. „Získat dobré postavení na startovním roštu je v MotoGP zcela rozhodující. V současnosti je tolik jezdců, kteří dokáží zajet stejné časy na kolo a předjíždění na osmistovkách není vůbec snadné, takže pokud startujete někde vzadu, pak je hodně těžké se probojovat dopředu a cestou ještě dostat pár chlapů.“

„V minulém roce jsem s kvalifikační pneumatikou od Michelinu dokázal zajet dobré kolo a zajistit si pozici mnohem dál v předu startovního roštu,“ pokračoval britský jezdec, který se v letošním roce nejlépe kvalifikoval na desáté pozici startovního roštu Velké ceny Japonska.

„Kvalifikační guma od Michelinu byla opravdu skvělá. Nyní ale jezdíme kvalifikaci na měkké závodní pneumatice a tam ta potřebná jistota není. Když jsem býval v minulém roce na startovním roštu výše, dokázal jsem odstartovat s jezdci v první desítce a svést s nimi dobrý boj.“

„V Japonsku a Le Mans jsem zajížděl podobné časy jako chlapi přede mnou, ale je hodně těžké je pak předjet, když jsou časy na kolo tak vyrovnané,“ řekl závěrem James Toseland, kterému nyní patří v průběžném hodnocení šampionátu třinácté místo.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

20:34 | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
14:19 | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
14:09 | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
9:34 | A ještě jedna penalizace: odkaz
9:34 | Další penalizace Moto3: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00