James Toseland musí zabrat v kvalifikacích

V královské kubatuře je postavení na startu zcela rozhodující.
James Toseland se po dvou velkých nehodách v předsezonních testech v Sepangu a Jerezu dostává postupně do formy. Na nových pneumatikách Bridgestone britský jezdec Monster Tech 3 zrychluje a po slabém začátku sezony si v Japonsku a Francii dojel pro umístění v první desítce.

Jeho slabým místem je od začátku sezony kvalifikace, v které si nedokáže zajistit výhodnou pozici na startovním roštu a tím pádem tak nemůže očekávat ani výraznější výsledek v samotném závodě. V minulém roce bylo jeho nejlepší postavení na startu, druhá pozice v první řadě premiérového závodu v Kataru.

Letos je to mnohem horší a dvojnásobný britský šampion superbiků se nedokázal kvalifikovat lépe než do čtvrté řady a to pro jezdce francouzského týmu není nijak povzbudivá skutečnost, což také potvrdil, když o tom hovořil s Motorcycle News.

„V této sezoně je to problém, na kterém pracuji,“ řekl James Toseland. „Získat dobré postavení na startovním roštu je v MotoGP zcela rozhodující. V současnosti je tolik jezdců, kteří dokáží zajet stejné časy na kolo a předjíždění na osmistovkách není vůbec snadné, takže pokud startujete někde vzadu, pak je hodně těžké se probojovat dopředu a cestou ještě dostat pár chlapů.“

„V minulém roce jsem s kvalifikační pneumatikou od Michelinu dokázal zajet dobré kolo a zajistit si pozici mnohem dál v předu startovního roštu,“ pokračoval britský jezdec, který se v letošním roce nejlépe kvalifikoval na desáté pozici startovního roštu Velké ceny Japonska.

„Kvalifikační guma od Michelinu byla opravdu skvělá. Nyní ale jezdíme kvalifikaci na měkké závodní pneumatice a tam ta potřebná jistota není. Když jsem býval v minulém roce na startovním roštu výše, dokázal jsem odstartovat s jezdci v první desítce a svést s nimi dobrý boj.“

„V Japonsku a Le Mans jsem zajížděl podobné časy jako chlapi přede mnou, ale je hodně těžké je pak předjet, když jsou časy na kolo tak vyrovnané,“ řekl závěrem James Toseland, kterému nyní patří v průběžném hodnocení šampionátu třinácté místo.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00