[GP Španělska - 250ccm, závod]
O vítězi Velké ceny Španělska rozhodla poslední zatáčka před nájezdem na cílovou rovinku a tu dnes dokázal nejlépe zvládnout jezdec týmu Scot Racing Hiroshi Aoyama, který do cíle dojel na prvním místě. Druhý se umístil domácí jezdec týmu Mapfre Aspar Alvaro Bautista a třetí byl v dnešním závodu třídy 250ccm Marco Simoncelli.
Pokud jsme si dneska mysleli, že jezdci nejnižší kubatury odjeli skvělý závod, tak hned několik prvních kol závodu čtvrtlitrů nenechalo nikoho na pochybách, že to samé rovněž ve svém závodu vypsaném na šestadvacet kol předvedou jezdci motocyklů 250ccm.
Od začátku se v čele vytvořila skupinka vedoucích jezdců Alex Debon a Alvaro Bautista, ale brzy je dostihli další uchazeči o vítězství v dnešním závodu Marco Simoncelli z Metis Gilery, Hector Barbera z Pepe World a Hiroshi Aoyama.
Domácí jezdec Alex Debon, který do závodu startoval z prvního místa na startovním roštu, dnešní závod po pádu v šestém kole nedokončil, ale v té době zrovna Hiroshi Aoyama úspěšně atakoval třetí pozici Hectora Barbery a zahájil svou spanilou jízdu za vítězstvím.
V posledních kolech to byl souboj, jak mezi jezdci samotnými, tak s nadměrně ojetými pneumatikami. Právě pneumatiky byly asi důvodem, proč dnes Simoncelli vzdal bitvu o vítězství a soustředil se na třetí místo, které vzal Barberovi v posledních metrech dnešní Velké ceny 250ccm.
Thomas Lüthi ke konci závodu úspěšně stahoval náskok na pátého Mattia Pasiniho. Během jízdy po cílové rovince využil švýcarský jezdec svého postavení za Italem a stejně jak před tím Simoncellim, ho dokázal v posledních metrech předjet a dostat se mezi nejlepších pět v dnešním závodu.
Český jezdec Auto Kelly-ČP Lukáš Pešek do závodu odstartoval velmi dobře a v jednu chvíli se pohyboval na šesté pozici, ale postupně začal ztrácet pozice a nakonec projel cílovou čarou na třináctém místě.
Karel Abraham z Cardion AB Motoracing havaroval a dnešní závod ve španělském Jerezu nedokončil.
GP Španělska - 250 ccm, závod
P. |
|
Jezdec |
Tým |
Motocykl |
Čas |
Km/h |
Ztráta |
1. |
|
Hiroshi AOYAMA |
Scot Racing Team |
Honda |
45'08.805 |
152.832 |
- |
2. |
|
Alvaro BAUTISTA |
Mapfre Aspar Team |
Aprilia |
45'08.937 |
152.824 |
+ 0.132 |
3. |
|
Marco SIMONCELLI |
Metis Gilera |
Gilera |
45'11.511 |
152.679 |
+ 2.706 |
4. |
|
Hector BARBERA |
Pepe World Team |
Aprilia |
45'11.574 |
152.676 |
+ 2.769 |
5. |
|
Thomas LUTHI |
Emmi - Caffe Latte |
Aprilia |
45'26.751 |
151.826 |
+ 17.946 |
6. |
|
Mattia PASINI |
Team Toth Aprilia |
Aprilia |
45'26.755 |
151.826 |
+ 17.950 |
7. |
|
Gabor TALMACSI |
Balatonring Team |
Aprilia |
45'35.093 |
151.363 |
+ 26.288 |
8. |
|
Jules CLUZEL |
Matteoni Racing |
Aprilia |
45'35.277 |
151.353 |
+ 26.472 |
9. |
|
Roberto LOCATELLI |
Metis Gilera |
Gilera |
45'36.451 |
151.288 |
+ 27.646 |
10. |
|
Raffaele DE ROSA |
Scot Racing Team |
Honda |
45'41.174 |
151.027 |
+ 32.369 |
11. |
|
Mike DI MEGLIO |
Mapfre Aspar Team |
Aprilia |
45'41.422 |
151.013 |
+ 32.617 |
12. |
|
Shoya TOMIZAWA |
CIP Moto - GP250 |
Honda |
45'43.046 |
150.924 |
+ 34.241 |
13. |
|
Lukáš PEŠEK |
Auto Kelly - CP |
Aprilia |
45'45.694 |
150.778 |
+ 36.889 |
14. |
|
Hector FAUBEL |
Valencia CF-Honda |
Honda |
45'46.042 |
150.759 |
+ 37.237 |
15. |
|
R. WILAIROT |
Thai Honda PTT SAG |
Honda |
46'25.591 |
148.619 |
+ 1'16.786 |
16. |
|
Imre TOTH |
Team Toth Aprilia |
Aprilia |
46'34.314 |
148.155 |
+ 1'25.509 |
17. |
|
Bastien CHESAUX |
Racing Team Germany |
Honda |
45'17.952 |
146.459 |
+ 1 kolo |
18. |
|
Aitor RODRIGUEZ |
Milar - Juegos Lucky |
Aprilia |
45'24.420 |
146.111 |
+ 1 kolo |
19. |
|
Vladimir LEONOV |
Viessmann Kiefer Rac. |
Aprilia |
45'45.476 |
144.991 |
+ 1 kolo |
20. |
|
Valentin DEBISE |
CIP Moto - GP250 |
Honda |
46'27.875 |
142.786 |
+ 1 kolo |
|
|
Axel PONS |
Pepe World Team |
Aprilia |
39'34.811 |
22 kol |
|
|
|
Ivan MAESTRO |
Milar - Juegos Lucky |
Aprilia |
32'52.278 |
18 kol |
|
|
|
Alex BALDOLINI |
WTR San Marino Team |
Aprilia |
17'59.444 |
10 kol |
|
|
|
Alex DEBON |
Aeropuerto-C.Blusens |
Aprilia |
15'50.963 |
9 kol |
|
|
|
Karel ABRAHAM |
Cardion AB Motoracing |
Aprilia |
5'24.344 |
3 kola |
|