Japonsko – další Márquezova šance

V posledním z trojbloku mimoevropských závodů japonské AirAsia Grand Prix of Japan v Motegi bude mít jezdec týmu Repsol Honda Marc Márquez další šanci už nyní získat titul mistra světa MotoGP.
Japonsko – další Márquezova šance

Podmínkou je, aby víkendový bodový příděl jeho nejbližšího soupeře Jorge Lorenza, byl minimálně o 8 bodů menší. Aktuální lídr současně musí vzít na zřetel znovuobnovenou šanci týmového kolegy Daniho Pedrosy.

Marc Márquez, který byl v minulém závodě diskvalifikován za nedodržení počtu kol, které bylo možno zajet před povinnou výměnou motocyklů, bude chtít tento výpadek odčinit na domácí trati továrny Honda. S ohledem na „stop and go“ povahu okruhu v Motegi budou on i jeho kolega z týmu Dani Pedrosa dva z největších aspirantů na vítězství předposledního podniku letošní sezóny.

I přesto, že japonský okruh hraje více do karet Hondě, je potřeba vzít v úvahu, že Jorge Lorenzo je nabuzen svým přesvědčivým vítězstvím na Phillip Islandu a znovuzrozenou nadějí na záchranu titulu, který z loňska obhajuje. Je zřejmé, že zmobilizuje veškeré své síly, neboť ví, že nic jiného než vítězství jezdci na Yamaze nepomůže. Čeká nás jistě vzrušující bitva s Hondami. Týmový kolega Valentino Rossi bude hledat další cesty směrem k trojici vpředu a jeho cílem je znovu bojovat o stupně vítězů.

Jezdec týmu Monster Yamaha Tech3 Cal Crutchlow přišel v Austrálii jen těsně o stupně vítězů, o které ho připravil Valentino Rossi. V Japonsku doufá, že Itala překoná a zároveň udrží na uzdě i Hondu Álvara Bautisty v barvách GO&FUN Honda Gresini. V minulém roce zde skončil Bautista na podiu po hezké bitvě právě s Calem Crutchlowem.

Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) si v Malajsii zlomil pravý kotník a v Austrálii nebyl schopen kvůli tomuto zranění závodit. Před závodním víkendem v zemi vycházejícího slunce jej znovu vyšetří traťoví lékaři a posoudí, zda je schopen nastoupit do prvního tréninku. Druhý jezdec týmu Tech3 Bradley Smith chce pokračovat ve svém progresu, který zaznamenal v Austrálii. Jezdci továrního týmu Ducati Nicky Hayden a Andrea Dovizioso zkusí znovu dostat ze svých motocyklů Desmosedici maximum.

Mezi CRT stroji to bude především Hiroshi Aoyama (Avintia Blusens), který se bude chtít se strojem FTR Kawasaki před fanoušky na své domácí velké ceně ukázat v co nejlepším světle. Poslední dobou ukazuje dobrou formu a doufá, že by si mohl sáhnout na post, který mu dosud uniká – na nejvyšší příčku mezi CRT. Bude však muset čelit tvrdé výzvě týmu Power Electronics Aspar a jeho dvěma jezdcům Randymu de Puniet a Aleixi Espargaró. A nelze také zapomenout na Colina Edwardse v barvách NGM Mobile Forward Racing. Na divokou kartu se s Yamahou M1 představí i domácí Katsuyuki Nakasuga s týmem Yamaha YSP Racing Team.

Vzhledem k tomu, že zde loni měla spousta jezdců vzhledem k charakteru trati velké problémy s brzděním, byla pro tento víkend upravena technická pravidla. Ty pro tento podnik povolují využití o 20 milimetrů větších karbonových brzdných kotoučů (povolená velikost je nyní 340 mm). Některé týmy, včetně Ducati, tyto větší brzdy testovali již na začátku roku v Misanu.

Okruh Twin Ring je zasazen do překrásné krajiny severní části regionu Kanto na ostrově Honšú a skládá se z jedné a půl míle dlouhého oválu a téměř tři míle dlouhé silniční trati postavené dle mezinárodních norem. Areál si jako svou testovací dráhu vybudovala v roce 1997 továrna Honda, v roce 2000 se silniční okruh stal domovem závodů MotoGP, zatímco ovál je vybudován s cílem představit Japonsku americké odnože motorsportu.

Twin Ring Motegi je hlavním lákadlem pro všechny motoristické fanoušky, a to během celého roku. Je zde nejen sídlo Honda Collection Hall, muzea se sbírkou slavných motocyklů, automobilů i závodních strojů celé historie značky Honda. Součástí komplexu je i škola bezpečnosti a řízení, plochá i motokárová dráha, hotel, restaurace, obchody i další sály.

Závodní část okruhu pro Grand Prix měří 4 801 m a je široká 15 m. Nejdelší zdejší rovinka měří 762 metrů a trať zatáčí v 6 levých a 8 pravých zatáčkách. Nejrychlejší kolo a současně i nejlepší pole zde zaznamenal v roce 2012 časem 1'44.969 Jorge Lorenzo na Yamaze. Rekord okruhu drží od minulého roku Dani Pedrosa s Hondou časem 1'45.589. Nejvyšší rychlosti 310,1 km/h zde s Hondou dosáhl v roce 2004 Tohru Ukawa.

Vzhledem k časovému posunu nás znovu čeká budík a brzké ranní vstávání, neboť první tréninky kategorie MotoGP začínají nad ránem ze čtvrtka na pátek již ve 2 hodiny 55 minut našeho času.
(zdroj: motogp.com)

12:58 | Alvaro Bautista dnes slaví 33 let.
14. listopadu | Po sezóně 2017 odejde Livio Suppo od HRC.
14. listopadu | Márquez hovoří o stresu: odkaz
12. listopadu | Dovi je vicemistrem světa: odkaz
12. listopadu | Márquez slaví titul: odkaz